Hankala ja surullinen tilanne
Isä tosi huonossa kunnossa. Ei enää ole pystynyt syömään mitään kohta kahteen viikkoon. Letkuissa sairaalassa. Syöpä levinnyt kaikkialle eikä enää lääkkeitä. Tänään pääsi käymään kotona ja jaksoi 3 tuntia eikä enää halua takaisin kotiin kun oli niin rankkaa matka ja pukeutuminen....
Minä Helsingissä ja sisko Turussa. Viikonloppuna tulin pohjoisesta (vanhemmat siellä) ja sisko Turussa, Taas varasin matkat pohjoiseen (pääsiäiseksi) ja sisko menee sinne ennemmin. Ajattelin, että emme ole siellä samaa aikaa, vaan toinen siellä, kun se päivä koittaa.... Äiti on kotikaupungissa ja käy sairaalassa joka päivä.
Minä asianajaja. Tänään tuttu asiakas kävi (olin tehnyt hänen isänsä perukirjoituksen ) ja juteltiin hänen äitinsä huonosta tilanteesta.
Itku tuli minulla. Samaistuin niin täysin. Onneksi asiakas oli tuttu, kun minä aloin itkemään. Kerroin tilanteestani (olin jo joutunut kertomaan, miksi tapaaminen ei onnistunut viime viikolla).
Hankalaa.... Kyseessä minulla todella poikkeuksellinen tilanne (itku), sillä aina oppinut piilottaan omat tunteet ja piiloutumaan työminän taakse.
Eniten surettaa se, että me lapset olemme näin kaukana eikä voida olla siellä, missä pitäisi.
Tulipa vuodatus. Tuntui vaan siltä, että pitää kirjoittaa.
Pahalta tuntuu sanoa, mutta toisaalta toivon, että isä kestää pääsiäiseen, jolloin sinne menen. Toisaalta toivon, että kuolisi mahdollisimman nopeasti, jotta ei tämä tilanne jatku pitkään.
F
Kommentit (9)
Itse itkin eilen kiropraktikolleni, kun hän meni kysymään miten on viime aikoina mennyt. Isällä sydänkohtaus, vaikea elvytys, äidin hermoromahdus... Hävetti, mutta onneksi on sympaattisia ihmisiä, jotka kuuntelevat ja lohduttavat.
Voimia sinne!
Halaus.. Nyt ehkä olisi aika jos vain mahdollista, irrottautua ja lähteä uudelleen pohjoiseen.
Jaksamista sinulle vaikeassa ja raskaassa tilanteessasi. Toivottavasti isäsi viimeiset viikot ovat kivuttomia ja lähtö olisi nopea ja armelias. Suru on prosessi joka on käytävä lävitse, voimia!
Voimia sinulle ja isällesi <3
Yritä tehdä jotain hyvää isäsi kanssa jos hän vielä jaksaa, että viimeiset tapaamiset jää hyvinä mieleen.
Sanaton. Isäsi tietää rakkautesi määrän.
Olen pahoillani. Monilla lapsilla on vastaava tilanne eli pitkä etäisyys vanhempiin, vaikka haluaisi olla heidän apunaan ja tukenaan. Toivotan isällesi kivuttomia päiviä.
Jaksamista.