Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette päässeet yli taloudellisesta menetyksestä?

Vierailija
05.04.2013 |

En halua tarkemmin täällä syytä kertoa, mutta menetimme miehen kanssa n. 30 000 euroa, omaa tyhmyyttämme kyllä.

Meillä ei ole edes isot tulot eli saamme n.4000e kuussa nettona käteen yhteensä. Tuo menetetty summa on siis todella merkittävä tuloissamme.

En tahdo päästä tästä masennuksesta yli mitenkään :( mietin jopa ettei ole enää järkeä edes elää.

Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta? Tulee mieleen vain joku hometalokämppäjupakka tms. jossa olisi voinut käydä suurempi menetys.

Itkettää ja masentaa :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakekauppaa tms?

Vierailija
22/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:47"]

30000 tuntuu isolta rahalta, mutta kannattaa suhteuttaa se johonkin muuhun. Esim. hoitovapaaseen menee helposti monia kymppitonneja.

[/quote]

Enpä ole huomannut. Ennen lapsia mun tulot oli 30 000 vuodessa. Kahdeksan vuotta olin lasten kanssa kotona. Olen siis menettänyt 240 000. Vähennetään siitä verot ja äitiyspäivärahat, niin silti menetyksiä jää sadantuhannen verran. Kaikessa sitä voi rahaa menettääkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, koita kestää. Tuo on elämää. Joku kohtaa pääasiassa hyvää - tulee rahaa, menestystä ja iloisia asioita ovista ja ikkunoista. Joku kohtaa sairauksia ja kuolemia ja taloudellisia menetyksiä. 

Tuo on kuitenkin sen verran kohtuullinen summa, että elämänne jatkuu luultavasti normaaleissa uomissaan, vaikka nyt sitten varmuusvaranne onkin mennyttä. Voihan teille joskus käydä myös onnenpotku toiseen suuntaan.

Vierailija
24/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse surin kun tässä kuussa tulee omaa tyhmyyttä maksettavaksi yksi aika iso lasku (ns. "ilmalasku", eli sen maksamalla en saa mitään tilalle, ei siis mistään sähkölaskusta tai tv-luvasta kyse), ja sen vuoksi joudun elämään tämän kuun alle kolmella sadalla eurolla. Tämä keskustelu suhteuttaa asiat kyllä aika hyvin, että tosiaan kärsin asiasta vain tämän kuukauden (koska lainatahan en aio!), sitten helpottaa.

Voisiko ap:kin ajatella, että jos se 30´000 euroa oli "vain säästöjä", eivät ne arkeenne olisi muutenkaan vaikuttaneet? Raha tosiaan on vain rahaa, ja jos saatte arkenne pyörimään palkoillanne, elämä jatkuu niin kuin ennenkin :)

Vierailija
25/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:59"]

Kiitos kaikille vastauksista! Vähän ehkä helpottaa, kun olen jo kaikki yöt valvonut tämän asian takia ja itkenyt :(

Tuskin tulen tästä kunnolla pääsemään koskaan yli, en vain osaa ajatella niin, että se on "vain rahaa" kun sen rahan eteen joutuu niin jumalattomasti tekemään töitä. Onneksi emme sentään menettäneet samassa rytäkässä asuntoa tai autoa.

ap

[/quote]

Siis vaikuttaako tämä menetys ihan konkreettisesti teidän elämään tällä hetkellä? esim olette joutuneet myymään kotinne ja asutte vuokralla, on toimeentulovaikeuksia, tms... Jos ei niin mitä sitä suremaan? Elämässä satttuu ja tapahtuu, rahaa joka ei konkreettisesti elämään vaikuta on oikeasti vain potentiaalia, ei mitään konkreettista!

mun sukulainen menetti kotinsa (koko taloyhtiö meni pankille) ja sen myötä elinikäiset säästöntä juuri kun jäi eläkkeelle. Siinä tilanteessa ei enää uutta hankita, mutta onneksi hän löysi mukavan pienen vuokra-asunnon suhteellisen läheltä. Ei se sureminen auta!

Vierailija
26/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on laitettu lapsettomuushoitoihin yli 25 tuhatta, ollaan lapsi saatu, mutta ei toista. Joskus mietin mitä sillä rahalla olisi muuta saannut. Tosinaan ajattelen säästäväisyyteni takia ei olla jouduttu ottamaan lainaa hoitojen takia. Toista lasta kuitenkin vielä toivon, joten säästökuuri jatkuu edelleen.

Vierailija
27/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta taloudellisesta selviaa, jos on vahva.

Olen ollut tilanteessa, jossa  pankki on ottanut talon alta, kirjaimellisesti. Paivays oli tiedossa, mutta vuokra-asuntoja ei ollut helppo loytaa. Stressi oli ihan hirveaa,  mutta selvisin henkisesti ajattelemalla, etta vuoden paasta tilanteen taytyy olla toinen, myos tama tilanne menee ohi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän