Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnittele mulle parvekkeen sisustus!

Vierailija
04.04.2013 |

Mitä kivaa, mikä ei vaadi hoitoa? Eli ei mitään kesäpuutarhaa... Parvekkeen koko n. 4m x 2m, tämmöinen:

http://aijaa.com/9paPa2

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää vilkaisemassa vinkkejä (ja saa antaakin:) kaikkea kivaa ja hyödyllistä www.parveke.fi

Vierailija
2/5 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi lasitettu? Jos on, tekisin siitä kesäolohuoneen eli en mitään perus pieni pihakalustesetti, epämäräistä romua ja ulkokukkia reunalle roikkumaan, vaan sisustaisin sen kuin pienen olohuoneen: joku kiva edullinen pieni sohva ikeasta, värikäitä tyynyjä, koko lattiatilan melkein peittävä matto. Jos mahtuu, niin kattoon lisäksi kiinni riippumattokeinu, eli niinku riippumatto, mutta pienempi. Lisäksi itse lattaisin yrttejä purkkeihin jollekin pöytätasolle ja lisäksi ruukkuihin muutamia pelargonioita, jotka on mun suosikkeja. Väreinä itselläni olisi valkoinen sohva, värikäs raitamatto ja punainen riippukeinu, alumiiniset ruukut ja mummokukat :) sohvalle erilaisia värikkäitä ja kuviollisia tyynyjä kasa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ylin, vitsit kun unohdin mainita, että parveke ei ole lasitettu, suojaisa kyllä on. Mulla on riippumattokeinu varastossa odottamassa sitä hetkeä, jolloin se kiinnitetään parvekkeelle :-) Mut en ehkä ole varma, tahdonko sen sinne...!

Yrttejä kyllä pitäis olla, mutta aina ne kuivahtaa kun en ikinä muista kastelua. Ehkä mä taas tänä vuonna yritän :-)

-ap-

Vierailija
4/5 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin tuohon vasempaan ulkoreunaan sellaisen kukkahyllyn, jossa olisi kolmessa kerroksessa tilaa kukille tai yrteille. Vasempaan seinän puoleiseen reunaan laittaisin Fatboyn, jonkin löhölinnan tai sen riippukeinun.

Lattialle joko puuritilät tai sitten sellaista paloista koottavaa, paksua parvekehuopaa ja siihen päälle matto.

Kattoon pari paperilyhtyä tai sitten jotain värikkäitä pikkulyhtyjä roikkumaan. Samoin amppelikasvi.

Keskelle pieni pöytä ja pari tuolia, ehkä valkoiset metalliset tai sitten mintunvihreät. Kun on parvekkeella kiva kahvitellakin.

Vierailija
5/5 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa koittaa katsella jostain puutarhamyymälästä esim. kastelukiteitä ja/tai lomakastelijoita, niiden avulla voisit auttaa yrttejä selviämään helteisimpinä aikoina. 

Mihin ilmansuuntaan parvekkeesi on, eli miten paljon paistaa aurinko päivässä? Minkä värisistä kukista tykkäät? Voisin niiden tietojen perustella suositella jotain kesäkukkia :)

T.puutarhuriopiskelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän