NORDEAn kysely asiakkailtaan : Oletko työssä vai työtön?
"Tee kysely että pääset kirjautumaan tilillesi"
Kysyttiin mm tuota otsikon kysymystä.
Paljonko nostat kuukauisittain, nostatko käteistä, paljonko tulosi ovat kk ....jne, jne
Aikaa kysymyksiin vastaamiseen annettu 15min.
Onko muilla nordean asiakkailla kysely jo tehty?
Kommentit (45)
Laki ei takuulla vaadi asiakkaalta tentattavan hänen työllisyystilanteestaan.
Naurettavaa utelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pankille kuuluu "onko sinulla säännölliset tulot"
Oletko työssä vai työtön?
Tietävät mihin kohtaan nimesi laittavat siinä palvelutaso-listalla.
Juuri näin.
Tuleeko pelkkää hiekkaa kengistä lattialle vai hilloa pankille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahanpesulain tuotoksia, ei Nordean keksintöä. Miehen veli on pahemmanlatuinen foliohattu ja jättää vastaamatta tai vastailee kirjaimellisesti puutaheinää, ja itkee säännöllisin väliajoin kuinka häntä pankin taholta kiusataan ja vainotaan kun ei pääse tileilleen kun kysytään lisäselvityksiä.
"säännöllisin väliajoin?" Ihan tottako? Tutkiiko noita vastauksia joku siellä ihan oikeasti ja ihmettelee, että mitähän tuokin tarkoittaa ja pitääpä kysellä lisää? Ketä kiinnostaa jonkun ihan tavallisen ihmisen pikkutulot ja pikkumenot. Kyllä ne menee ohjelmassa omaa latuaan, niihin ei kukaan tartu. Minulta on muistaakseni kerran kysytty jotain tuollaista ja vastasin sinne päin, kun en kaikkea jaksanut ruveta pohtimaan. Mitään lisäkyselyjä ei ole tullut ikinä, saati "säännöllisin väliajoin."
No ei sille miehen veljelle niitä varmaan säännöllisesti tulisi jos se kerrankin hoitaisi vastaamisen asiallisesti. Siis kun ongelma on juuri siinä että kiertelee ja kaartelee vastatessaan, ja aiheuttaa sillä urpoilulla epäilyksiä, vaikka todellisuudessa on vaan ihan tavallinen on/off keikkahommissa paikallisella metallipajalla pyörivä pallinaama.
On tehty ja suhtauduin erittäin epäluuloisesti. Vastasin pitkin hampain ja mahdollisimman ympäripyöreästi puhelimessa. Oma rajani meni siinä, kun kehotettiin lähettämään kuva passista tai henkkarista. Totesin, että tietoturvasyistä en lähetä, sanoivat mitä tahansa.
Kuulostaa ihan puolilaittomalta toiminnalta koko kysely.
Eikö siinä Nordean kyselyssä ollut että onko yhteyksiä USA:an ja "tunnetko itsesi amerikkalaiseksi"?!wtf?
Vierailija kirjoitti:
Kiittäkää sääntelyä. Ei pankit noita huvikseen tee, vaan liittyy harmaan talouden estämiseen.
Harmaa talous on Suomessa kohta ainoa, mikä kannattaa. Rehellinen työ on vanhanaikaista
Teet töitä, eläkeikää nostetaan, työaikaa lisätään, palkkaa alennetaan, otetaan ilmaiseläjiä letostelemaan ilmaiselle sosiaaliturvalle ja sitten lässytetään harmaasta taloudesta. Eipä kiinnosta maan talous.
"Onko isäsi suurlähettiläs tai diplomaatti"
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä Nordean kyselyssä ollut että onko yhteyksiä USA:an ja "tunnetko itsesi amerikkalaiseksi"?!wtf?
Oli! Tosin ei mulla tuollaista ollut, että tunnetko itsesi amerikkalaiseksi.
Lisäksi kysyttiin jotain poliittisia kytkyjä. No ei ollut niitäkään, mutta mietin vaan, että kyllähän sellaisia voisi aika helposti olla, esim. kuulumalla johonkin puolueeseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, tentattiin amerikasta . Ei ymmärrä tavallinen kuluttaja..
Kumma kun ei kysytty "diggaatko Trumpia".
Tai aiotko äänestää eduskuntavaaleissa ja ketä?
Oletko homo ja otatko anaaliin. Tämmöstäkin varmaan tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
On tehty ja .................................... puhelimessa. Oma rajani meni siinä, kun kehotettiin lähettämään kuva passista tai henkkarista.
Siis ???? Nordea tekee kyselyä oikeasti puhelimessa ja voi pyytää kuvaa passista ja henk.todistuksesta?
Outoa, Osuuspankista ei ole tullut mitään vastaavaa. Ja mä itse asiassa olen sekä Yhdysvaltojen että Suomen kansalainen.
Pakkogallupit on ihan perseestä. Kiristystä! Ei voi muuten maksaa laskuja jos ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pankille kuuluu "onko sinulla säännölliset tulot"
Oletko työssä vai työtön?
Tietävät mihin kohtaan nimesi laittavat siinä palvelutaso-listalla.
Profiloivat asiakkaan samantien, tippuuko lainaa tai luottoa tulevaisuudessa yms.
Et pääse kirjautumaan tilillesi, ellet vastaa.
Vierailija kirjoitti:
On tehty ja suhtauduin erittäin epäluuloisesti. Vastasin pitkin hampain ja mahdollisimman ympäripyöreästi puhelimessa. Oma rajani meni siinä, kun kehotettiin lähettämään kuva passista tai henkkarista. Totesin, että tietoturvasyistä en lähetä, sanoivat mitä tahansa.
Kuulostaa ihan puolilaittomalta toiminnalta koko kysely.
Pitää vielä lisätä, että jos tämä kysely on ihan normaalia, niin Nordea on onnistunut markkinoimaan sen tosi huonosti. Esim. mulle tehtiin niin, että kyselin aktivointikoodia tmv., niin yhtäkkiä alettiinkin kiristää, että tällainen kysely pitäisi tehdä ensin. Olin viikkoa ennen sitä hoitanut muuta pankkiasiaa, mutta juuri tuolla kerralla pärähti, että tiedot tänne tai mitään koodia ei tipu. Epäuskottava lähtökohta jo sinällään, että kysely olikin yhtäkkiä pakko tehdä juuri sillä hetkellä ja kun itselläni oli vieläpä kiire. Ei auttanut kuin suostua ja lykätä omia asioita.
Pitäisi siis kertoa, mistä oikein on kyse ja miksi. Ei vain todeta, että tämmöinen tehdään aika ajoin. Lisäksi nuori tyttö kertoi, että hän tekee tätä ensimmäistä kertaa, minkä kyllä huomasi (eikä lisännyt yhtään luottamusta). Kaiken lisäksi hän töppöili, esim. sanoi ensiksi, että on pakko olla passi. Lopulta sitten suostui ymmärtämään, että joillakin on vain henkkari.
Tälleen pätkätyöläisenä ei yhtään kiinnostaisi kertoa, mikä on oma ammatti, kun se jatkuvasti vaihtelee. Ensi kerralla varmaan sanon, että sekatyömies Jantunen.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, Osuuspankista ei ole tullut mitään vastaavaa. Ja mä itse asiassa olen sekä Yhdysvaltojen että Suomen kansalainen.
OP kyseli vuosi pari sitten, taitaa mahdollisuus vastaamiseen sivuilta edelleen löytyä. Jos/kun käyt toimipisteellä, sinulta jokunen asia aiheeseen liittyen voidaan tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen kysekyn voi ohittaa.
Ei voi kirjautua ellet vastaa.
Tuskin pankit noita asioita huvikseen kyselevät. Varmasti on muutakin tekemistä.