Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13 vuotias yön yksin. Lasun paikka?

Vierailija
22.03.2019 |

13 vuotiaani haluaisi olla yötä yksin kotona eikä mennä toisten kanssa yökylään, kun minä aion olla yön poissa kotoa. Lähden iltapäivällä ja tulen seuraavana aamupäivänä takaisin.
Hän on fiksusti käyttäytyvä ja aina toiminut sovitusti kotiintuloaikojen ym suhteen ja osaa huolehtia ruokailut, hammaspyykit ja nukkumaanmenot. Minun on mahdollista soitella illanmittaan ja jos tulisi joku aikuista vaativa hätä olisi isovanhemmat puhelinsoitolla kymmenessä minuutissa saatavilla kotiimme. Olen varma, että nuori pärjäisi illan ja yön yksinään, mutta arveluttaa tämä nykyinen lasu vouhotus eikä huvittaisi käyttää aikaa ja energiaa sekä olla pois töistä turhan lasu ilmoituksen selvittelyn takia niin siksi pohdin asiaa. Tekisitkö lasun jos tietäisit, että 13 vuotias on yksin kotona yhden yön?

13 vuotias yön yksin. Lasun paikka?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi lasua, mutta tuon ikäinen on kyllä vielä ihan vahdittava. Heti kun ovi menee kiinni, niin alkaa wa-viestittely että käty!

Vierailija
22/26 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jättäisin, varsikin kun isovanhemmat on turvana niin lähellä. Joskus eka yö yksin kotona on joka tapauksessa edessä, miksei sitten nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi lasua, mutta tuon ikäinen on kyllä vielä ihan vahdittava. Heti kun ovi menee kiinni, niin alkaa wa-viestittely että käty!

Vierailija
24/26 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko oman nuoreni kohdalla. Hän on tarkasti noudattanut pelisääntöjä ja tietää miten tarkka olen tälläisissä asioissa. Hyvin tietoinen, että jos luottamus rikkoutuu hän menettää vapauksiaan.

Vierailija
25/26 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käty-tilanteiden varalle sopisin isovanhempien kanssa, että tekevät tarkastuskäynnin tai vähintään ajavat ohi jossain vaiheessa iltaa. Jo sekin pistää nuoren miettimään, kannattaako.

Onko niitä käty-bileitä edes nykyään?

Vierailija
26/26 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käty-tilanteiden varalle sopisin isovanhempien kanssa, että tekevät tarkastuskäynnin tai vähintään ajavat ohi jossain vaiheessa iltaa. Jo sekin pistää nuoren miettimään, kannattaako.

Onko niitä käty-bileitä edes nykyään?

Tässä hyvä idea. Myös vastapäisessä talossa asuva pariskunta voi pitää taloani silmällä sovittaessa. Ollaan vähän puolin ja toisin tehty tätä jos jommalla kummalla talo tyhjänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi