Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä sankareita, jotka ovat päässeet yliopistoon lähes lukematta?

Vierailija
19.05.2006 |

Olen hakenut teologiseen, enkä ole vielä avannutkaan pääsykoekirjoja.. Luotan taas moukan tuuriini, jolla olen selvinnyt ennenkin aika pitkälle.

Luen vahvuudekseni sen, että olen selvinnyt kertalukemisella ja säveltämällä kokeissa. Yo-tutkintokin meni hyvin ilman mitään lukemisia. Lukion kävin omistamatta ainuttakaan kirjaa, lainasin kirjastosta ja kavereilta pakolliset.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin humanistiseen (kulttuurien tutkimusta) - luin kaksi ja puoli viikkoa. Sitten kasvatustieteelliseen - lueskelin viikon.

Minullakin pohjalla yo-tutkinto, jonka alin arvosana Eximia, ja aikalailla " helppo" koulu-ura. Lukenut olen, mutta enemmänkin omaksunut oikeanlaisen opiskelu- ja koevastaustekniikan. Ylppäreihinkään en kovin paljon lukenut, mitä nyt hiukka reaalia kertailin.

Vierailija
2/24 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mun kohteeseen piti omata enemmän taiteellista lahjakkuutta kuin ulkolukutaitoa.

kirjoituksiin kävin läpi muistaakseni yhden aineen kirjat kerran ja sitten vilkaisin kielioppia jostain. muut ajat luin ihan muita kirjoja :)

huonoin arvosana c. paras l.

enpä ole juuri koskaan lukenut kokeisiin. saattaisin olla nero ja " täyden kympin oppilas" jos olisin lukenut, mutta on paljon hauskempaa olla laiska ja nauttia elämästäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hainkin ulkomaille, enkä joutunut lainkaan pääsykokeisiin tms.

Vierailija
4/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lukea aika simona ennen kuin kauppatieteellisen ovet aukenivat....

Vierailija
5/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin 90-luvun alkupuolella lähes lukematta sisään humanistiseen (Hki yo) englantilaista filologiaa lukemaan. Tosin kielitaitoni on natiivin tasolla. Mutta pääsykoekirjaa vain vilkaisin.

Kuulin vasta jälkeenpäin, että sisäänpääsyprossat kys. laitoksella on aikamoisen pienet - tosiaan moukan tuurilla siis!

Vierailija
6/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että itselläni ei käynyt yhtä hyvin =D

Vierailija
7/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin takana oli jonkin verran opintoja avoimessa ja yksi pääsykoekirjoista oli tenttikirjana.

Vierailija
8/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman selaillut niitä.. Eli ehkä nähdään syksyllä ;)

Vierailija
9/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteelliseen. Vastasin sen perusteella, mitä psykasta luin yo-reaaliin, ja loput ihan hatusta :)

Vierailija
10/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjallisuutta lukemaan. siinä ei paljon pääsykoekirjoilla ollut kokeen kanssa tekemistä.

Sen sijaan tiedotusoppiin luin aika paljon (touko-kesäkuun töiden ohella) ja pääsin vasta tokalla kerralla.

Vierailija
11/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hyvä kieliopissa, joten kertasin ja pänttäsin vain sen. Toisesta, kielitiedettä käsittelevästä kirjasta luin johdannon ja selasin vain lopun läpi. Pari termiä sieltä tarttui muistiin, ja se riitti. Minulla oli kyllä hyvä yo-todistus pohjalla.

Vierailija
12/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niihin olikin luettavana vain yksi pieni pääsykoekirja, loput ratkaisi hyvä kielipää.

Vierailija
13/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä myös suoritin koulun lukion loppuun asti ap:n tyyliin lusmuamalla, hyvän muistin avulla. Yliopistossa odotti pienoinen " kulttuurishokki" , kun piti totuttautua siihen, että töitäkin on tehtävä jos tahtoo pärjätä.

Vierailija
14/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin päässyt myös kieliä lukemaan pelkän tokarin/yo:n perusteella.

Vierailija
15/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisin päässyt myös kieliä lukemaan pelkän tokarin/yo:n perusteella.

Vierailija
16/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin siis pääsykoekirjat kerran ja pääsin. Ihmettelen asiaa hieman vieläkin. Myöhemmin kävi ilmi, että tenteistä ei tosiaankaan selviä yhtä helpolla vaan kirjastossa täytyy oikeasti viettää aikaa ja puuduttaa pyllyä. Lukiossa en myöskään lukenut kauheasti ja kirjoituksiin hitusen ja sain E:n paperit. Yliopistosta pois pääsy on osoittautunut aika ongelmaksi johtuen laiskuudesta.

Vierailija
17/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yliopistosta pois pääsy on osoittautunut aika ongelmaksi johtuen laiskuudesta.

T. Se suomea lukeva

Vierailija
18/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankittuani sieltä kandin pääsin tekemään maisterin kauppikseen

Vierailija
19/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät alkupisteet erinomaisista yo-papereista ja ilmeisesti jonkunlainen luontainen lahjakkuus esseevastausten kirjoittamiseen auttoivat mut sisään liki lukematta omaksi ällistyksekseni. Opinnoissa sitten taas lukioaikaisella tarmokkuudella paahtamista, joten ei helppo sisäänpääsy mun etenemistä mitenkään ole haitannut. Eri asia varmaan olis, jos opiskelustrategioita ei olis tullut jo lukioaikana hiottua.

Vierailija
20/24 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teen väitöskirjatutkimusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä