Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Refluksista kärsivät!

Vierailija
04.04.2013 |

Olen kärsinyt närästyksestä vuosia mutta samariinilla olen pärjännyt. Närästys on ollut aina sellaista ohimenevää varsinkin kun on kiinnittänyt huomiota siihen mitä syö. Myös kurkun perkaaminen on minulle tuttua ja samoin ääni on vähän väliä käheä. Tuntuu, että kurkussa on limaa syömisen jälkeen.

Mutta nyt olen kärsinyt kolmisen viikkoa "hengenahdistuskohtauksista" ja kovasta röyhtäilystä. Näitä "kohtauksia" tulee syömisen jälkeen. Välillä tuntuu hengittäminen tosi raskaalta ja joudun röyhtäilemään jatkuvasti. Saattaa kestää monta tuntia ennen kuin helpottaa. Ja vaikka nyt olen ollut tarkka syömisistäni niin silti tätä hengenahdistusta tulee muutaman päivän välein. Röyhtäilyä on jatkuvasti aina syömisen ja juomisen jälkeen. Nyt on pari päivää maha ollut kuin ilmapallo vaikka olen syönyt todella pieniä annoksia.

Kävin kaksi viikkoa sitten ihan yleislääkärillä ja määräsi minulle Somacia mutta ei siitä tunnu olevan mitään apua. Huomenna olen menossa gastroenterologian erikoislääkärin vastaanotolle ja mietityttää onko se oikean alan lääkäri?

Kiinnostaisi teidän kokemukset refluksista ja ennen kaikkea se onko teillä liittynyt siihen hengenahdistusta!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleatyrä ja paha refluksi minullakin, sukuvika. Päivittäin 1-2 Omeprazolia, mieluiten ei ruokaa n. 4h ennen nukkumaanmenoa,

(hyvästi esim. ihanat lomaillalliset Etelä-Euroopassa), alkoholi, etenkin valkoviini ja suklaa pahimmat, leivonnaiset ja keksit saa myös unohtaa. Korotettu tyyny sängyssä voi auttaa vähän. Joskus kurkkuun nouseva neste on niin polttavaa, että se on kuin jotain syövyttävää happoa.

Minulla on pahimmillaan luultu närästyskohtausta sydänkohtaukseksi ja vaatinut sairaalakäynnin, kun palleaa on puristanut niin paljon ettei ole meinannut saada henkeä. Nuo pahimmat kohtaukset ovat kestäneet 1-3 tuntia. Kenkku vaiva, mutta ruokailutavoilla voi itse eniten vaikuttaa, vaikka eihän se elämässä aina ole niin helppoa luopua nautinnoista.

Vierailija
22/22 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palleatyrä ja paha refluksi minullakin, sukuvika. Päivittäin 1-2 Omeprazolia, mieluiten ei ruokaa n. 4h ennen nukkumaanmenoa,

(hyvästi esim. ihanat lomaillalliset Etelä-Euroopassa), alkoholi, etenkin valkoviini ja suklaa pahimmat, leivonnaiset ja keksit saa myös unohtaa. Korotettu tyyny sängyssä voi auttaa vähän. Joskus kurkkuun nouseva neste on niin polttavaa, että se on kuin jotain syövyttävää happoa.

Minulla on pahimmillaan luultu närästyskohtausta sydänkohtaukseksi ja vaatinut sairaalakäynnin, kun palleaa on puristanut niin paljon ettei ole meinannut saada henkeä. Nuo pahimmat kohtaukset ovat kestäneet 1-3 tuntia. Kenkku vaiva, mutta ruokailutavoilla voi itse eniten vaikuttaa, vaikka eihän se elämässä aina ole niin helppoa luopua nautinnoista.

Kiitos vastauksesta. Oletko alkoholin ja esim. tuon suklaan joutunut jättämään kokonaan pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla