Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asmiaiskaappi - hömppää vai hyödyllistä?

Vierailija
22.03.2019 |

Keittiösuunnitelmaa ollaan tekemässä ja olisin kysynyt onko kellään aamiaiskaappia. On nyt ”in”, mutta onko vain muotivillitys vai oikeesti tarpeellinen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun keittiöremontti toteutuu, tulee meille sellainen. Ei tosin aamiaista varten vaan enemmänkin siksi, että tykkään tyhjistä, puhtaista pöytäpinnoista ja saan pienkoneet sinne piiloon.

Vierailija
2/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, minne saa kamat piiloon on plussaa.

Olen puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota pähkäilin itsekin kun siihen asuntoesittelyssä törmäsin. Kaipa se hyödyllinen on henkilölle joka siitä hyödyn kokee saavansa. Meillä on ne vimpulat mitä sinne ilmeisesti on tarkoitus laittaa (leivänpaahdin/vedenkeitin/kahvinkeitin) käytössä koko ajan, ja leivillekin löytyy keittiöstä jo oma paikkansa, niin meille se olisi turhake.

Vierailija
4/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan älyttömältä. Mieti itse, voit harjoitella systeemiä syömälle vaikka keittiön korkeimman kaapin ovi auki. Pidä syötäväsi kaapin puolella ja köki itse tuolilla ulkopuolella. Sitten kaapin ovi kiinni ja a vot kyllä toimii. Tai sitten ei. Mitään lisäarvoa ei liene aamiaiskaapilla saavuteta. Ei siellä mitään voine olla koko ajan levällään, ajatuksena ovi vaan kiinni ja menoksi.

Vierailija
5/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta MIKÄ on aamiaiskaappi?

Vierailija
6/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutaan nyt aamiaiskaapiksi, tulevaisuudessa keittiökonekaapiksi. Ja juu, ihan ookoo mun mielestä. Laittaisin jos olisi tilaa.

Vierailija
7/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömällä      Viesti 4/4.

Vierailija
8/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiskaapista tulee ulos aamiaismies :)

Vierailija
9/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne tungetaan aamupalatarpeet eli lasten muropaketit, leivät jne, ja aamiaisastioita (kulhot ym) sekä aamiaiskoneet (leivänpashdin, vedenkeitin jne)

Käsittääkseni siinä ei ole kuitenkaan tarkoitus istua ja syödä aamiaista.

Ap

Vierailija
10/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai vähän toteutuksesta.. eli jos ne ovat saa auki niin että ne saa työnnettyä sinne rungon sisään ja kaappi vois olla rauhassa auki kun touhuillaa, niin varmaan toimii. Epäkäytännöllisenä pidän jos kaapit jää tavanomaiseen tapaan auki. Molempia toteutuksia nähnyt.

Vierailija
11/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole (1970-luvun kunnostetut kaapit), mutta jos olisi suunnittelu menossa, niin tuon valitsisin.

Vierailija
12/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti HYÖDYLLINEN tai TARPEELLINEN, mitta onhan se ulospäin ihan siisti kun kaikki on pois tasoilta ja näkyvistä. Ainakin mieheni kokee näin. On jotnkin rauhallisempi ja kliinisempi ympäristö kun koneet ja muruset on poissa näkyvistä.

Siistiyden toinen puoli on sittn se, jos joku kokee (kutn its) että jatkuvasti kåytttävien tavaroinen oven takana piilottelu on itse asiassa epäkäytöännöllistä ja hankalaa ja vaatii ylimääräisiä liikkeitä joka kerta kun haluaa keittää kahvia tai teetä (mikä meillä tapahtuu muulloinkin kuin aamiaiselle). Itseäni vähän mietityttää myös vedenkeittimen höyry ja miten aamiaiskaappi nahtaa pitkän päälle kestää sitä.

Vierailija
13/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiskaappi, voi taivas. Mitähän vielä?

MInulla on pienkoneet keittiön täyskorkeassa ihan tavallisessa  kaapissa. Ei ole suuri vaiva nostaa sieltä tarvittava laite työpöydälle ja käytön jälkeen takaisin.  Korkeassa kaapissa on muutakin, en ole koskaan kokenut tarvitsevani erillistä kaappia laitteille - tai niille aamiaistarvikkeillekaan.

On kuitenkin jotain, mitä kaipaisin; lajittelen kaikki jätteet, eli biojätteet (niitä tulee aika vähän) , muovit (niitä tulee paljon) kartongit (niitä tulee paljon) ja paperit (niitäkin tulee aika paljon).

Näille kaikille suunnittelisin fiksut paikat, mikäli keittiöremontti olisi nyt ajankohtainen.

Vierailija
14/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen, että mikä ihme se aamiaiskaappi oikein on? :D Kuulostaa taas joltain tekemällä tehdyltä villitykseltä, jonka kaikki haluavat ehkä seuraavat pari vuotta ja sen jälkeen se on auttamattoman ohi ja sitten kukaan ei enää todellakaan halua sellaista.

Vierailija
15/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan mistä tahansa kaapista tehdä aamiaiskaapin..? Laittaa tykötarpeet sinne ja kutsuu sitä aamiaiskaapiksi, tadaa.

Vierailija
16/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis minä myös rakastan tyhjiä tasoja ja ”hotellimaisuutta” (eli ettei ole irtosälää tasoilla). Ehkäpä päädyn tähän. On rulo-ovella ja juuri noilla kaapin ”sisään” työnnettävillä ovilla.

Ap

Vierailija
17/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen nimi on aamiaiskaappi? Kyllä minä kahvia muulloinkin juon kuin aamulla.

Vierailija
18/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaappi, voi taivas. Mitähän vielä?

MInulla on pienkoneet keittiön täyskorkeassa ihan tavallisessa  kaapissa. Ei ole suuri vaiva nostaa sieltä tarvittava laite työpöydälle ja käytön jälkeen takaisin.  Korkeassa kaapissa on muutakin, en ole koskaan kokenut tarvitsevani erillistä kaappia laitteille - tai niille aamiaistarvikkeillekaan.

On kuitenkin jotain, mitä kaipaisin; lajittelen kaikki jätteet, eli biojätteet (niitä tulee aika vähän) , muovit (niitä tulee paljon) kartongit (niitä tulee paljon) ja paperit (niitäkin tulee aika paljon).

Näille kaikille suunnittelisin fiksut paikat, mikäli keittiöremontti olisi nyt ajankohtainen.

Musta ei kuulosta kätevältä nostaa pöydälle niitä koneita kaapista ja kytkeä seinään. 

Vierailija
19/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan älyttömältä. Mieti itse, voit harjoitella systeemiä syömälle vaikka keittiön korkeimman kaapin ovi auki. Pidä syötäväsi kaapin puolella ja köki itse tuolilla ulkopuolella. Sitten kaapin ovi kiinni ja a vot kyllä toimii. Tai sitten ei. Mitään lisäarvoa ei liene aamiaiskaapilla saavuteta. Ei siellä mitään voine olla koko ajan levällään, ajatuksena ovi vaan kiinni ja menoksi.

Oletkohan ymmärtänyt koko idean vähän väärin, vai miksi söisit siinä kaapin edessä? :D