Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asmiaiskaappi - hömppää vai hyödyllistä?

Vierailija
22.03.2019 |

Keittiösuunnitelmaa ollaan tekemässä ja olisin kysynyt onko kellään aamiaiskaappia. On nyt ”in”, mutta onko vain muotivillitys vai oikeesti tarpeellinen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvä keksintö mutta nimi on väärä, apukaappi tai välipalantekokaappi tai muu olis parempi. Tonne piiloon kaikki keittimetbyms

Vierailija
22/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUllakin on aina ollut aamiaiskaappi. Se on varmaan se, missä säilytetään lasten muroja joita ne syövät aamupalaksi? Mulla on myös päivälliskaappi samassa, koska samassa kaapissa säilytetään myös makaronia ja vehnäjauhoja. 

Mitä kodinkoneita tarvitsee aamulla, jotka vievät tilaa, ja ne pitää laittaa aamiaskaappiin piiloon? kodinkoneet joita käytän aamulla on liesi munakokkelia varten(ei mahdu kaappiin) sekä mikro, jolla teen pikapuuron, ja kahvinkeitin jolla keitän kahvin. Ongelmallista aamiasikaapissa on se, että jos sinne nostaa mikron ja kahvinkeittimen, niin pitää olla sitten toinen mikro jolla lämmitetään päivällinen, jos se on jo valmiina ja kaipaa vain lämmityksen, sekä kahvinkeitin, kun keittelee vaikka iltakahvit naapurille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihqu! Tahdon!

Vierailija
24/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi tuollaista, mutta itseäni ei kahvinkeitin tai leivänpaahdin tasolla häiritse, olen valinnut kauniit ja keittiömme tyyliin sopivat laitteet, joita on ilo pitää esillä. Lasten muropaketit ja leivät löytyvät tason yläpuolella olevasta normaalista kaapista, ei ole suuri vaiva nostaa niitä sinne. Tarkoituksella kaapin alin hylly on jätetty "väljäksi", jotta sinne on helppo nostaa ja helppo ottaa päivittäisiä tarvikkeita.

Vesihöyry minuakin epäilyttää, jatkuva kosteus mädättää kaapin sisustan. Lisäksi aamiaiskaappi kuulostaa epäkäytännölliseltä. On kiva, kun vapaata tasotilaa on paljon, kun tekee vaikkapa voileipiä - nostaa leikkeleet, juustot ja muut jääkaapista esille ja pilkkoo vihanneksia. Aamiaiskaapissa olisi luultavasti aika ahdas tasotila tuollaista varten, ellei se olisi hervottoman kokoinen. Tällöin taas suurien ovien kanssa säätäminen on työlästä, vaikka ne olisivat "piiloon" menevää mallia.

Vierailija
25/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi tuollaista, mutta itseäni ei kahvinkeitin tai leivänpaahdin tasolla häiritse, olen valinnut kauniit ja keittiömme tyyliin sopivat laitteet, joita on ilo pitää esillä. Lasten muropaketit ja leivät löytyvät tason yläpuolella olevasta normaalista kaapista, ei ole suuri vaiva nostaa niitä sinne. Tarkoituksella kaapin alin hylly on jätetty "väljäksi", jotta sinne on helppo nostaa ja helppo ottaa päivittäisiä tarvikkeita.

Vesihöyry minuakin epäilyttää, jatkuva kosteus mädättää kaapin sisustan. Lisäksi aamiaiskaappi kuulostaa epäkäytännölliseltä. On kiva, kun vapaata tasotilaa on paljon, kun tekee vaikkapa voileipiä - nostaa leikkeleet, juustot ja muut jääkaapista esille ja pilkkoo vihanneksia. Aamiaiskaapissa olisi luultavasti aika ahdas tasotila tuollaista varten, ellei se olisi hervottoman kokoinen. Tällöin taas suurien ovien kanssa säätäminen on työlästä, vaikka ne olisivat "piiloon" menevää mallia.

Mutta sullahan on jo aamiaiskaappi! Se on se kaappi, missä sulla on ne aamiaisvälineet, eli murot. Ja totta, ei kai sinne kaapin sisään mennä kaatamaan niitä muroja, vaan joka tapauksessa se muropaketti otetaan käteen, kaadetaan murot, ja nostetaan kaappiin takaisin. Miksi tätä suoritusta varten pitäisi olla jollain muulla tavoin nimetty kaappi, kuin ihan vain, noh, kaappi?

Eli voisiko joku nyt selittää mikä on aamiaskaapin idea verrattuna pelkkään kaappiin?

Vierailija
26/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sullahan on jo aamiaiskaappi! Se on se kaappi, missä sulla on ne aamiaisvälineet, eli murot. Ja totta, ei kai sinne kaapin sisään mennä kaatamaan niitä muroja, vaan joka tapauksessa se muropaketti otetaan käteen, kaadetaan murot, ja nostetaan kaappiin takaisin. Miksi tätä suoritusta varten pitäisi olla jollain muulla tavoin nimetty kaappi, kuin ihan vain, noh, kaappi?

Eli voisiko joku nyt selittää mikä on aamiaskaapin idea verrattuna pelkkään kaappiin?

Kaapin sisällä on taso jonka päällä leikataan leivät, murut jää kaappiin. Myös kodinkoneet johtoineen on kaapissa piilossa.

Vierailija
27/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaapin sisällä on taso jonka päällä leikataan leivät, murut jää kaappiin. Myös kodinkoneet johtoineen on kaapissa piilossa.

KIITOS.

Olisiko vielä selitys sille, että häviääkö ne murut siletä kaapista johonkin mystisesti, vai joutuuko ne sieltä kuitenkin itse siivota, ihan niin kuin muiltakin tasoilta?

Vierailija
28/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on pienkoneet keittiön täyskorkeassa ihan tavallisessa  kaapissa. Ei ole suuri vaiva nostaa sieltä tarvittava laite työpöydälle ja käytön jälkeen takaisin.

Ei varmaan suuri vaiva, mutta onhan se silti ylimääräinen vaiva verrattuna siihen, että jatkuvasti tarvittavat tavarat olisivat valmiiksi esillä.

Vierailija
29/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiskaappi... jaha. jos pöytätilaa on tarpeeksi, tuo on tarpeeton. 

Se, mitä itse haluaisin olisi kunnollinen ruokakomero. Se se olisi taivas.

Vierailija
30/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan mistä tahansa kaapista tehdä aamiaiskaapin..? Laittaa tykötarpeet sinne ja kutsuu sitä aamiaiskaapiksi, tadaa.

No ei. Idea on nimenomaan siinä, että kaapin ovet avautuvat rungon sisään, jolloin kaappi voi olla auki, kun siellä olevia tavaroita käytetään.

Vierailija
31/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis minä myös rakastan tyhjiä tasoja ja ”hotellimaisuutta” (eli ettei ole irtosälää tasoilla). Ehkäpä päädyn tähän. On rulo-ovella ja juuri noilla kaapin ”sisään” työnnettävillä ovilla.

Ap

Off topic, mutta hotelleissahan nimenomaan on kaikenlaista tarpeetonta irtosälää pöydät ja pinnat täynnä. On härpäkettä ja hinnastoa, ohjetta ja etukuponkia ja mainoslehdykkää joka lähtöön. Mutta ne ainoat hyövyllisen, eli kahvinkeitin, silitysrauta ja hiustenkuivaaja on tosiaan aina piilotettu johonkin kaapin alle. Tosi ankeata.

Vierailija
32/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelin ensin, että onpa kätevä idea. Sitten kuitenkin käytiin keittiöfirmassa suunnittelemassa keittiötä ja testailin siinä käytännössä kaapin edessä, että miten toimisi minun arjessani. Totesin, että minulle henkilökohtaisesti toimivin on ihan perinteinen kahvinkeitin pöydällä. Riippuu varmasti ihmisestä mikä toimii kenelläkin.

Vierailija
33/33 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni idea on siinä, että kaapin sisällä on pistorasiat valmiina pienkoneille. Minulle kelpaisi, koska nyt ei pöytäpinta-alaa ole, joten vedenkeittimen ja leivänpaahtimen joutuu joka aamu nostamaan kaapista pöydälle ja sitten takaisin.