Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukahdin kaksi kertaa vauva kainalossa ja nyt ei suostu omaan sänkyyn!

Vierailija
04.04.2013 |

Vitsi että ärsyttää! Miksi olin niin tyhmä että en heti vienyt vauvaa omaan sänkyyn kun alkoi väsyttää, vauva (9kk) nukkui vielä viikko sitten 12h yhtämittaiset unet joka yö, nyt kun "mokasin" ja väsyneenä annoin iltamaidot vieressäni sängyssä ja nukahdettiin molemmat, ei millään nuku omassa huoneessa omassa sängyssään. Hirveä huuto joka kerta kun yritän laskea pinnasänkyyn ja kun otan viereen nukahtaa heti, samaa kaavaa jatkuu niin monta kertaa kuin vain jaksan yrittää. Jakakaa järkeviä sanojanne, kuinka saan taas vauvan unet kuntoon ja omaan huoneesee hänet?! Päiväunissa ei ongelmaa, nukkuu jo toista tuntia omassa sängyssään mutta kun ilta tulee, ei millään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nukkua vieressä. Vauva haluaa vain läheisyyttä :)

Vierailija
2/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvako sen määrää vai sinä? Anna huutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva tyhmä ole. Keksi juuri, ettei tarvitse nukkua yksin vaan voi nukkua muiden kanssa yhdessä :)

Ei se enää teininä siinä kainalossa roiku.

Vierailija
4/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan sairasta, että pieni vauva nukkuu yksin eristettynä. Vauvasi on fiksu!

Vierailija
5/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaisesti lapset haluavat olla emon lähellä. En todellakaan ole perhepedin tuputtaja, mutta itse olen huomannut, että meidän 3-v on vieläkin todella läheisyydenhaluinen. Toki on tottunut, että voi tulla kainaloon koska vaan yöllä, joten tuleekin. Ja haluaa olla ihokosketuksessa jalan tai käden avulla ainakin. Kun kakkonen tulee täytyy ostaa isompi sänky :)

Mutta siis joo, minä en tuohon osaa neuvoa, koska asia ei minulle olisi ongelma.

Vierailija
6/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu kaikki omissa sängyissään, myös mies.

Mä olen niin herkkäuninen, etten pysty nukkumaan kenenkään vieressä. En kestä sitä kääntyilemistä ja ääntelemistä, pelkkä toisen hengityskin saa mut yöllä raivon valtaan kun keskityn kuuntelemaan sitä enkä saa unta.

Vierailija
7/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen myös miettinyt että onko se nyt niin paha jos nukkuu vieressä, joskus tulee se päivä ettei kainaloon tule vaikka pyytäisi! Ja olen myös miettinyt sitä että jos nyt antaisin vaan nukkua vieressä, ja sitten kun on isompi opetan siitä omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, enemmän tämä on ongelma siltä kannalta kun minä teen töitä lauantai aamut ja anoppi haluaa vauvan hoitoon aina pe-la yöksi, ja he eivät uskalla ottaa vauvaa viereen nukkumaan, että siellä sitten huudettais jollei viereen pääse. 

Ap

Vierailija
8/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:18"]

Vauvako sen määrää vai sinä? Anna huutaa.

[/quote]

mulla ei ole sydäntä kuunnella sydäntäsärkevää huutoa. Hyvä jos sulla on, mutta mä en vaan voi antaa huutaa. Oon koittanut, max vartin voin antaa huutaa mutta siihen se ei todellakaan lopu.

Vierailija
9/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:20"]

Musta on ihan sairasta, että pieni vauva nukkuu yksin eristettynä. Vauvasi on fiksu!

[/quote]

ei tämä meidän pieni vauva ole koko elämäänsä yksin nukkunut, muutettiin kaksiosta kolmioon kun hän oli päälle 7kk ja sai oman huoneen, ja laitettiin nukkumaan kokeeksi sinne ja nukkui paremmin kuin meidän sängyn vieressä olevassa pinnasängyssä, ja siitä se ajatus sitten lähti että hän nukkuu paremmin omassa huoneessa. Kunnes kävi tuo yllä mainittu.

Vierailija
10/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:34"]

Sitä olen myös miettinyt että onko se nyt niin paha jos nukkuu vieressä, joskus tulee se päivä ettei kainaloon tule vaikka pyytäisi! Ja olen myös miettinyt sitä että jos nyt antaisin vaan nukkua vieressä, ja sitten kun on isompi opetan siitä omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, enemmän tämä on ongelma siltä kannalta kun minä teen töitä lauantai aamut ja anoppi haluaa vauvan hoitoon aina pe-la yöksi, ja he eivät uskalla ottaa vauvaa viereen nukkumaan, että siellä sitten huudettais jollei viereen pääse. 

Ap

[/quote]

Kyllä se vauvakin tiedostaa, että anoppila ei ole koti... saattaa siellä nukkua ihan tyytyväisenä itsekseen, vaikka kotona oliskin vieressä.

Vierailija
11/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin AP 9v. pois meidän sängystä? Vauvasi on tajunnut, että on parempikin paikka, joka on lämpöinen ja turvallinen. Mitä sinne pinnasänkyyn enää yksistään.

Vierailija
12/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tarvitsee läheisyyttä ja turvaa, sinua. :( Nukuthan sinäkin mieluuminen miehesi kanssa, ja olet jo aikuinen. Nukutin kanssa vauvani aluksi omaan sänkyyn, kun pelkäsin että sattuu jotain kun nukkuu meidän välissä, vaikka olisin halunnut ottaa väliin. Nyt vauva 8 kk, ja nukkuu aina meidän välissä, on sen verran iso että uskallan pitää, ja ollaan kaikki tyytyväisiä.

Vähän aiheen vierestä näin yleisesti, miten järkeilettä itsellenne, että vauvan "pitää osata nukkua yksin"? Perheestä juuri se joka eniten kaipaa hellyyttä ja huolenpitoa? Vauva ei ymmärrä moisia vaatimuksia, vain sen onko hyvä vai huono olla. ;(

Vierailija
13/13 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:34"]

No ei se ole. Enpä ole nähnyt yhtäkään 12 vuotiasta joka nukkuu vanhenpien välissä. Ja jos ei silloin saa omaan sänkyyn, niin vikaa on jo jossain. ;) Mutta anna vauvasi olla vieressä, siinä on onnellinen!

Ap

[/quote]