Hyväksytkö RAVIT?
Eli että hevosia juoksutetaan ympäri rataa. Itseäni ei haittaa mutta eläinhihhulit haluaisi kieltää tuon.
Kommentit (62)
ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ. Nyt kun vihreät pääsee hallitukseen niin pannaan eläinten asiat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ. Nyt kun vihreät pääsee hallitukseen niin pannaan eläinten asiat kuntoon.
Samanlaista eläinrääkkäystä kuin este- ja kouluratsastus. Ja entäpäs sitten lasten ratsastustunnit, todella julmas.
Hyväksyn. Hevonen ei pärjää juoksukisassa ellei se halua juosta. Ravihevosista pidetään hyvää huolta, ja syystäkin; huolenpito heijastuu suoraan kisamenestykseen.
Keppariharrastusta en hyväksy. Keppareille ei edes anneta ruokaa tai vettä.
No niin, missä vaiheessa eläimestä tulee ihmisen lelu? Koirathan ovat sitä jo, mopsi ei pärjää yksin päivääkään. Onko hevoset ihmisen leluja? Tuskin ravihevonen pärjäisi metsässä, joten sanoisin lelu. Voi jopa tykätä juosta ympyrää kun pääsee pois karsinasta.
Hyväksyn. Ravihevosen tehtävä on juosta ympyrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista eläinrääkkäystä kuin este- ja kouluratsastus. Ja entäpäs sitten lasten ratsastustunnit, todella julmas.
No kyllä ravihevosten kohtelu on ihan eri tasolla kuin este- ja kouluratsujen, samoin lasten ratsastustunneilla on aika paljon kesympää menoa. Ota asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ravihevosten kohtelu on ihan eri tasolla kuin este- ja kouluratsujen, samoin lasten ratsastustunneilla on aika paljon kesympää menoa. Ota asioista selvää.
No höpsistä höö.
En hyväksy, olen ollut katsomassakin ja järkytyin siitä piiskaamisen määrästä ja ärsyketulvasta jota hevosten täytyy siellä hengästyneenä sietää. Enkä ikinä unohda sitäkään tapausta missä hevonen pakotettiin kisaamaan jalka poikki menneenä kunnes lopetettiin kesken ravien, aivan järkyttävää rääkkäystä.
Toivottavasti kielletään koirat samalla. Paskaa nytkin tiet täynnä ja kohta se on hampaissakin kun kuivuu ja tuulee.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy, olen ollut katsomassakin ja järkytyin siitä piiskaamisen määrästä ja ärsyketulvasta jota hevosten täytyy siellä hengästyneenä sietää. Enkä ikinä unohda sitäkään tapausta missä hevonen pakotettiin kisaamaan jalka poikki menneenä kunnes lopetettiin kesken ravien, aivan järkyttävää rääkkäystä.
Tämä on valitettavasti täyttä totta. En todellakaan hyväksy raveja.
Vierailija kirjoitti:
Ohjastaja saa liiasta raipan käytöstä sakkoa ja kilpailukieltoa. Piiskat eivät siis todellakaan heilu raveissa ylenpalttisesti, ja vaikka joskus heilahtavatkin niin tarkoitus ei ole satuttaa hevosta. Kipua kokeva hevonen on arvaamaton ja voi suuttua toden teolla. Siinä ei sitten enää juoksukilpailu kiinnosta.
Myöskään yhden yhtä jalka murtuneena ravaavaa hevosta ei ole Suomen kamaralla nähty. Ulkomaisista ravikisoista en osaa sanoa mitään.
/4
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä piiskaa ratsutkin saa, kouluratsastuksessakin se on niin pitkä että yltää hyvin persuksiin vaikka ei kättä liikuta.
Jos hevosia kohdellaan hyvin, ne ovat terveitä ja ne juoksevat mielellään niin ok.
Valvontaa pitää lisätä jos epäillään, ettei elämiä kohdella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että jonkun 30-vuotiaan tuntiponin elämä on paljon kettumaisempaa kun huippu-urheilijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä piiskaa ratsutkin saa, kouluratsastuksessakin se on niin pitkä että yltää hyvin persuksiin vaikka ei kättä liikuta.
Usein pelkkä raipan mukana olo riittää. Kehoitukseksi riittää kosketuskin lautasille muistuksesti siitä miksi hommissa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että jonkun 30-vuotiaan tuntiponin elämä on paljon kettumaisempaa kun huippu-urheilijan.
Eläkeponihan tuollainen jo on. Max. talutusratsuponi pari tuntia viikkoon pienille ratsastajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjastaja saa liiasta raipan käytöstä sakkoa ja kilpailukieltoa. Piiskat eivät siis todellakaan heilu raveissa ylenpalttisesti, ja vaikka joskus heilahtavatkin niin tarkoitus ei ole satuttaa hevosta. Kipua kokeva hevonen on arvaamaton ja voi suuttua toden teolla. Siinä ei sitten enää juoksukilpailu kiinnosta.
Myöskään yhden yhtä jalka murtuneena ravaavaa hevosta ei ole Suomen kamaralla nähty. Ulkomaisista ravikisoista en osaa sanoa mitään.
/4
Kyllä se rääkkäyksen kohteeksi joutunut hevonen ravasi kuolemaansa ihan oulussa 2017. Hevosten kanssa kisailussa tai harrastamisessa ei itsessään ole mitään paheksuttavaa, nehän tarvii liikuttamista, mutta ravit on valitettavasti jo sellainen liian vakavamielinen laji, jota harjoitetaan liian verenmaku suussa ettei siitä eläinkään enää nauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein pelkkä raipan mukana olo riittää. Kehoitukseksi riittää kosketuskin lautasille muistuksesti siitä miksi hommissa ollaan.
No se riippuu kuinka laiska kaakki on kyseessä.
Kunhan on essoa.