Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani 11v sanoi ettei halua tavata minua aikuisena,

Vierailija
04.04.2013 |

tuli paha mieli.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuspäissään teinit / esiteinit sanovat vaikka mitä, minkä tietävät loukkaavan tai satuttavan vanhempaa. Älä huoli.

Vierailija
2/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tämä poika ei ollut suuttunut, ilmoitti asian vain täysin yllättäen.. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne (esi)teinit on!

Meillä kipuillaan kohta 13v kanssa, käyttäytyy vanhempiaan ja sisaruksiaan kohtaan todella huonosti. Onneksi tämä rajoittuu vain kotiin, mutta on todella raivostuttavaa. Koulussa on ihmisiksi.

10v kuluttua on toivottavasti jo helpompaa.

Vierailija
4/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.Teini-ikä ei ole peruste huonolle käytökselle, vanhemmat kasvattakaa lapsianne!

Vierailija
5/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas tuota "samaa" joutuu kuuntelemaan 7-vuotiaan tytön suusta. Perheemme pojat sen sijaan pitävät mölyt mahassaan.

Vierailija
6/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo on eri asia jos sanoo noin kylmän rauhallisesti kuin suutuspäissään. Oikeasti onhan olemassa aikuisia, jotka jo lapsena päättäneet etteivät aikuisena ole tekemisissä vanhempiensa kanssa.

Vierailija
7/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika aikanaan ilmoitti, että heti kun hän täyttää 18 vuotta, muuttaa samana päivänä pois kotoa. Edellisen päivän pakkaa, jotta pääsee lähtemään ihan heti täytettyään.

Mutta tuossahan tuo vielä näyttää viihtyvän, palasi juuri armeijasta kotiin:)

Vierailija
8/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi arvelet poikasi näin sanoneen, Ap?

Vierailija
9/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä täällä kasvatetaan. Murrosikä on syy huonolle käytökselle ja kasvatus ei sitä poista. Lapsi kun ei voi sille mitään että sisällä kuohuu ja lujaa kuohuukin. Vihaisena puhuu aikuisetkin mitä tahansa. Kannattaa lukea murrosiästä niin ymmärtää paremmin ja niiden joilla pieniä lapsia niin lärvi kiinni vain.

Vierailija
10/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oli jostain vihainen tai harmissaan mutta et vain tiennyt tai huomannut mistä kiikasti. Jos lapsen ja vanhemman suhde on hyvä niin ei nyt 11-vuotias oikeasti toivo ettei äitään näkisi aikuisena. 

Itse löisin tuollaisen leikiksi. "Ai jaa, mun täytyy sit varmaan tulla sun ikkunoiden taakse salaa kurkkimaan että varmaan peset hampaat kunnolla ja syöt terveellisesti!" Ja iso virnuilu päälle. 

Vierailija
11/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 10:31"]

Varmaan oli jostain vihainen tai harmissaan mutta et vain tiennyt tai huomannut mistä kiikasti. Jos lapsen ja vanhemman suhde on hyvä niin ei nyt 11-vuotias oikeasti toivo ettei äitään näkisi aikuisena. 

Itse löisin tuollaisen leikiksi. "Ai jaa, mun täytyy sit varmaan tulla sun ikkunoiden taakse salaa kurkkimaan että varmaan peset hampaat kunnolla ja syöt terveellisesti!" Ja iso virnuilu päälle. 

[/quote]

Tai yrittää selvittää miksei kaikki ole hyvin?

Itse olen ollut tuollainen äitiäni kohtaan. Odotin varmaan 10-vuotiaasta saakka koska pääsen muuttamaan pois kotoa, vaikka kaikki oli näennäisesti hyvin. Itse en edes lapsena ymmärtänyt miksen siedä äitiäni, nyt vasta lähempänä kolmeakymppiä olen tajunnut ettei meillä kotona koskaan puhuttu mistään asioista ja se ahdisti. Kaikki mokat piilotettiin, niistä vaiettiin eikä koskaan pyydetty anteeksi tai käsitelty asioita. 

Kyse voi olla jostain ihan muusta, mutta ajattelin jakaa oman "lapsen" näkökulman asioihin. En muista sanoinko äidille koskaan etten halua nähdä häntä enää aikuisena, mutta hyvin todennäköisesti jotain samantapaista. En jotenkin lapsena osannut ajatella että äitikin on tunteva ihminen kun ei koskaan itkenyt tms meidän edessä.

Vierailija
12/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi luulet että poikasi niin sanoi, ap?

Vierailija
13/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole huolissani, tuntui vain ikävältä. Poika muutenkin aika tulinen ja taitava verbaliikassa. Yhtenä hetkenä saattaa sanoa että olen maailman tyhmin, ja vartin päästä tulee halimaan.

AP

Vierailija
14/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta miten tuollainen on huonoa käytöstä?

Vierailija
15/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ei ole vielä teini, eikä ainakaan pojilla ole keskimäärin murrosikäkään tuossa iässä vielä lähelläkään, joten ei sitä sen piikkiin kannata laittaa.

Ennemminkin kannattaa jutella lapsen kanssa oikein ajan kanssa, että mikä mättää, ja antaa lapselle lupa oikeasti sanoa, mikä tuntuu pahalta. Ja kuunnella.

Vierailija
16/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän yhteyttä äitiini pelkästään velvollisuudentunnosta :(

Suurin syy tälle on se, että olemme kovin erilaisia henkilöitä. Äitini on ekstrovetti ja minä introvertti. Introvettiyttä äitini pitää sairautena josta täytyy parantua, ja siksi kovin mielellään kertoilee minulle kuinka minun tulisi olla ja elää, tuntea, ajatella ja käyttäytyä. Hän ei pysty hyväksymään temperamenttiani vaikka hänelle kuinka yrittäisi selittää miksi introvettiys on ok, ja että se tuo mukanaan monia hyviäkin asioita.

Olen aina kokenut, että äitini ei ehdi kuuntelemaan minua, eikä näkemään minua. Hänellä on liian kova kiire opettaa minulle millainen minun pitäisi olla :(

Tapaamisemme menevät aina niin, että äitini selittää omia asioitaan ja minä myöntelen ja olen samaa mieltä. Tällä tavoin vältyn luennoilta siitä, millainen minun pitäisi olla.

Vierailija
17/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole nähnyt äitiäni 10 vuoteen ja enkä aiokaan. Hän on alkoholisti ja väkivaltainen. Mutta en usko että ap on tuollainen lainkaan.

Uskon että tämä liittyy pojan temperamenttiin näyttää vihansa ja rakkautensa, ei sen kummenpaa.

Vierailija
18/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo jostain ap kertoo.

Minkälaiset välit sinulla on poikaasi? Pidättekö yhdessä hauskaa? Onko teillä hyvät juttutuokiot? Vai oletko pelkkä velvollisuudentunnosta mäkättävä äiti joka saa lapsen tuntemaan itsensä huonoksi?

Itsellä poika 12 v ja sydämeni murtuisi, jos poika sanoisi noin. Ei sillä, että minuun olisi pakko pitää aikuisena yhteyttä vaan sillä, että mielestäni tuo kertoisi tosi paljon minun ja pojan välien etääntymisestä nyt.

Niin ja sanottakoon, että viikottain teen töitä murkkuikäisten kanssa ja tietäisin kyllä, että välit äitiin eivät ole kunnossa. Todennäköisin syy olisi henkinen laiminlyönti eli äiti ei ole aidosti kiinnostunut nuoresta.

Vierailija
19/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kohta 4-vuotias poika sanoo aina välillä ettei hän halua enää asua kotona vaan että haluaa muuttaa johonkin toiseen kotiin. 

Hmm.

Vierailija
20/21 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia esiteinin yritystä ottaa äitiin etäisyyttä.

Minua tuo lähinnä naurattaa ja itse olen 16-vuotiaan pojan äiti. Ja meillä on todella läheiset välit.