Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pilasi hyvin alkaneen jutun exä-tiltyksillään

Vierailija
03.04.2013 |

En voi mitään sille, että fiilikset on menneet miehen juttuja kuunnellessa. Läpi on käyty surullinen avioero ja petollinen hullu ex-tyttöystävä. Mies oli muuten varsin lupaava tapaus, mutta mun voimat ja tunteet loppuu, kun täytyy käydä koko menneisyyttä läpi. 

On mullakin menneisyyteni, mutta voin puida kipukohtia kavereiden kanssa ja ihastuksen kanssa keskityn sihen hyvään mitä elämä nyt tarjoaa.

Selittäkää joku mulle, miksi miehet tai tämä ainakin toimii noin? Mun mielestä se tarkoittaa, että en ole kovin kiinnostava tai että olen terapeutin vastine, miehen mielestä kaikki täytyy käydä läpi. Suomeksi sanottuna vituttaa koko tilanne.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alat kuuntelemaan exä-tilityksiä,saat kuunnella loppuelämäsi. Itse kuuntelin 20 vuotta. Jos vielä on yhteiset kakarat,laulu on valmis. Varaudu syntymäpäiviin anopin hautajaisiin rippijuhliin yo-juhliin.näihin juhliin mennään exän kanssa kun on kakaroitten äiti. Vielä jos on koiran yhteishuoltajuus,saat sen hoitoon kun exä lähtee akkuja lataamaan.hyvässä tapauksessa hoidat ne kersatkin. Mutta jos alat tilittää omaa elämääsi, Se ei ole mitään. Pahimmassa tapauksessa olet huono nainen ja avioliiton rikkoja ja olet vienyt lasten äidin. NEUVONI. Tee heti selväksi että exästä puhuminen loppuu tai lopeta koko suhde,

Vierailija
2/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 23:57"]

Eiköhän se tarkoita, että miehen mielestä olet hyvä kuuntelija ja hän luottaa sinuun, kun uskaltaa asioistaan avautua.

En väitä että avautumisten kuunteleminen olisi mukavaa tai mielekästä, mutta kyseessä voi todellakin olla luottamuksenosoitus.

[/quote]

Lisäksi miehet eivät puhu kavereilleen vakavista suhteistaan...

[/quote]

kaikki ystäväni ovat miehiä ja kyllä me jutellaan miesten kesken meidän parisuhteista :D Puhuvat vaikken ole paikalla. Harhaluulo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehillä ole kavereita joille voi kertoa tuollaisista asioista. Mies tarvitsee naisen jonka kanssa keskustella noi asiat.

Sehän on mieletön luottamuksen osoitus, että miehes on uskaltautunut avautumaan sinulle ja juttelemaan noista kanssasi. Se kertoo siitä että mies luottaa sinuun ja arvostaa sinua niin paljon että kertoo asioistaan.

Vierailija
4/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit sanoa kaverille suoraan, kun seuraavan kerran aloittaa puhumaan entisestä suhteesta, että "hei nyt musta vähän tuntuu siltä, ettet ole päässyt ed. suhteestasi vielä irti enkä tiedä, kannattaako meidän jatkaa, jos asia on näin?" Tämän luulisi olevan selvä signaali siitä, että joko lopettaa teidän suhteen kuormittamisen noilla asioilla tai sitten kumpikin jatkaa omillaan. Kuten joku jo totesi, alkuhuumaassa ollaan yleensä rakastuneita, "pilvissä" ja ikionnellisia. Se tunne menee kyllä ohi nopeasti, mutta sääli, ettei teillä ole tilaa sillekään, kun pitää vatvoa keskeneräisiä juttuja.

Olen vähän eri mieltä siitä, että miehen hyperavoimuus olisi "luottamuksen" osoitusta. Jos mies ei ole päässyt ex:stä irti, sitä puhetta riittää maailman tappiin asti. Sinua koko ajan vertaillaan tähän "ideaalin", js sitten kun teillä menee huonosti, sinulle aina jaksetaan muistuttaa kuinka ex oli niin täydellinen niissäkin tilanteissa jne. Eli suhteen ennuste on tosi huono kaiken kaikkiaan.

Vierailija
5/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelin aikani miehen eksätilityksiä ja eksän ottamista puheeksi vähän joka välissä, mutta sitten pistin asialle tiukan stopin. Sanoin, ettei mua kiinnosta sen eksän tekemiset eikä sanomiset, tai sitten voidaan vastavuoroisesti puhua mun eksäni tempauksista. Ymmärsi yskän ja jätti menneiden vatuloimisen siihen.

Vierailija
6/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 09:21"]

Minä kuuntelin aikani miehen eksätilityksiä ja eksän ottamista puheeksi vähän joka välissä, mutta sitten pistin asialle tiukan stopin. Sanoin, ettei mua kiinnosta sen eksän tekemiset eikä sanomiset, tai sitten voidaan vastavuoroisesti puhua mun eksäni tempauksista. Ymmärsi yskän ja jätti menneiden vatuloimisen siihen.

[/quote]

Joo. Miehet ovat ehkä vähän suoraviivaisempia keskimäärin. Jos sanoo selvästi, mitä ei halua, ottavat onkeensa. Jos ei sano mitään ja toivoo hiljaa mielessään, että se lopettaisi, ei yksinkertaisesti tajua, että tilanteessa olisi jotain häikkää.

Vierailija
7/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ollut myös aina täysin turn-off, jos mies alkaa haukkua ex:iään. Ei siinä mitään, jos  tutustumisen vuoksi haluaa kertoa taustastaan ja elämästään, mutta jos  vika on aina niissä ex:ssä, niin.. se haukkumisen tyyli ja käytös sen yhteydessä siinä ratkaisee. Eräskin mies ilmoitti, että hän ei sitten jalallaan enää astu sen hullun ex-akan luo, elarit maksaa jos on pakko. Yhtä kuin ei tapaa lapsiaan. Arveli että se tekisi vaikutuksen minuun. No tekihän se: minä en sellaisten kanssa seurustele. Toinen alkoi jo kolmansilla treffeillä tilittää miten kurja avioliitto hänellä oli, hyvä ettei itkenyt olkaani vasten kun vaimo jätti hänet ja muutti kadun toiselle puolelle, ja sitten alkoi vertailu ex-vaimoon, että "sinä et käytä rannekoruja, hän käytti". En ole kenenkään terapeutti. En lähde mukaan mihinkään tuntemattoman ihmisen haukkumisiin, koska en ole ollut paikalla enkä tunne koko totuutta. Kolikolla on aina kaksi puolta.

Nykymiehessä teki vaikutuksen se, että hän ei ole tähän päivään mennessä puhunut ex:tään kuin kysyttäessä, muutaman lyhyen lauseen tyyliin "kaatui omaan mahdottomuuteensa". Ja 15 vuotta meillä yhteistä taivalta takana....

Vierailija
8/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miesystävä ei ole päässyt exästään yli. Siksi vatvoo. Hän tuijottaa vain omaa napaansa. Selvästikään ei ole rakastunut ap:een. Olet miehelle nainen nro. 2.

Olin kerran aloittelemassa suhdetta miehen kanssa, joka puhui koko ajan ex vaimostaan. Sain kuulla tarinoita siitä miten kaunis tämä nainen oli kaikkien mielestä jne.. Mies oli katkera siitä, että naisella oli nyt toinen. Eipä siitä mitään suhdetta sitten kehittynyt, koska mies piti minua kuuntelijana ja tukijana eikä ihanana naisena, jonka on vihdoin löytänyt.

Vierailija
9/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuus kaikessa. Minusta on suorastaan suotavaa vähän raottaa myös historiaa, mutta mikäli menee tilityksen puolelle, eikä toinen selkeästi ole päässyt yli, niin silloin ei muuta kun ukko vaihtoon. Lisäksi mikäli hänen kertomuksensa eivät ole millään muotoa rakentavia, vaan syypää kaikkeen on "hullu exä", on tällöin kyseessä toivoton tapaus jonka elämä pyörii oman navan ympärillä.

Ja kyllä me miehet keskenään kaveriporukassa ruoditaan näitä juttuja siinä missä naisetkin.:)

t. Mies

Vierailija
10/57 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä, hauska nähdä oma vanha avaus etusivulla!

suhde tähän eksästääm tilittäjään loppui jo pari kuukautta sitten. yritin ensin ymmärtää noita alkusuhteen juttuja ja syyttelin jopa itseäni lapselliseksi ja mustasukkaiseksi. miehestä alkoi kuitenkin vähitellen paljastua koko aja. enemmän epämiellyttäviä piirteitä: oli omistuksenhalua, mustasukaisuutta, valehtelua ja saattoi kuviossa olla toinen nainenkin.

olisi siis kannattanut heti uskoa omia vaistojaan ja että niissä määrissä eksän haukkumista on jotain outoa.

mies oli todella katkera ja iloton tyyppi, sai munkin seurassa ihmeellisiä lapsellisia suuttumiskohtauksia. on varmaan juuri niin kuin ketjussakin arvellaan: voi olla, ettei ex edes ollut se hullu vaan mies itse.

ihastuneena ihminen on kyllä todella sokea; nyt ihmettelen, mitä olen miehessä ylipäänsä edes ikinä nähnyt.

Vierailija
11/57 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko nyt jollakin jotain lohdullista sanottavaa tähän? menee yöunet, kun ajattelen asiaa. t. ap

Vierailija
12/57 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano sille, että et halua puhua niistä. Ei kai se väkisin niistä puhu, jos et halua.

Vierailija
13/57 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tarkoita, että miehen mielestä olet hyvä kuuntelija ja hän luottaa sinuun, kun uskaltaa asioistaan avautua.

En väitä että avautumisten kuunteleminen olisi mukavaa tai mielekästä, mutta kyseessä voi todellakin olla luottamuksenosoitus.

Toinen vaihtoehto tietysti on, että mies on vain tahditon urpo, joka ei ole vielä päässyt edellisistä suhteistaan yli.

Vierailija
14/57 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä taidan kallistua tuon tahdittoman urpouden puoleen. sanoi kyllä, että mun olisi pitänyt sanoa, etten halua kuunnella noita juttuja, mutta oletan, että aikuisella ihmisellä on hieman tahdikkuutta ja järkeä päässä. toisaalta tavallaan hyvä kuulla, että mun seura kiinnostaa niin paljon, että mieleen nousee kaikki katkeruudet elämän varrelta. hah.

Vierailija
15/57 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole vielä päässyt exästään yli, olet laastarisuhde.

Jos on oikeasti päässyt asian yli, ei sitä tarvitse enää tilittää ja vatvoa.

Nimimerkillä todella rankasta suhteesta ja erosta selvinnyt

Vierailija
16/57 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää sinua terapeuttina. En jatkaisi tuota.

Vierailija
17/57 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se on. vaikka aikaa on kulunut jo muutama vuosi erosta, sai mun tapaaminen ilmeisesti muistot pintaan. katkeruutta tuntuu ainakin riittävän tätä exää kohtaan. mulla on tosi loukattu ja hyväksikäytetty olo. ärsyttää, että jouduin tähän tilanteeseen. olen pettynyt itseeni ja tuohon mieheen. olisi selvittänyt katkeruutensa jonkun kuun kanssa, kun nyt todistelee mulle rakkauttaan ja haluaa yhteisen tulevaisuuden. mulla on vain epämiellyttävä olo, että sotki mut huonoihin muistoihinsa. 

Vierailija
18/57 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano hänelle suoraan asiasta?

Vierailija
19/57 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 23:57"]

[/quote]

Lisäksi miehet eivät puhu kavereilleen vakavista suhteistaan...

Vierailija
20/57 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi jo, vastaus oli, että olisit sanonut, että et halua kuulla ja että toisaalta myös huonot asiat on käytävä läpi ja että nimenomaan se, että kertoo kuinka paska joku voi olla pitäisi mun ymmärtää niin, että en ole sellainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi