Nettotulot 2300e, vuokra 870e
+ muut pakolliset menot ja yhden auton kulut. Lapsia kaksi päiväkoti-ikäistä, 1 aikuinen ja koira. Tuloissa laskettuna jo tuet mitä saan.
Pärjäisitkö? Olen eroamassa ja vähän hirvittää miten pärjätään, riittääkö rahat. Vuokra tuntuu kovalta mutta ei sille hirveästi ole vaihtoehtojakaan...
Kommentit (25)
Varmasti pärjäät. Pienellä palkalla saat asumistuen? Päivähoitokin on ehkä ilmainen? Minulla oli niin että eron jälkeen aikoinaan vuokra oli 1200 e ja siihen sain asumistukea 400 e. Elatusmaksut olivat 400 e myös, lapsilisä 300 e ja päivähoito oli ilmainen koska palkkani oli niin surkea (sairaanhoitaja). Ei rahaa toki liikaa ollut mutta kyllä se riitti ruokaan ja tarpeellisimpiin juttuihin minulle ja lapsille, kävimme myös mukavissa tapahtumissa lasten kanssa ja he saivat harrastaa. Vaatteet ostin kirppikseltä mutta ainakin täällä Helsingissä ne ovat tosi laadukkaita ja hienoja. Autoa meillä ei ollut, bussilla pääsi ja pääsee vaikka nykyään olen jo paremmin toimeentuleva.
Tsemiä sinulle ap! Varmasti pärjäät! Minä pärjäsin itseasiassa yksin lasten kanssa paremmin kun exäni kanssa, koska hänen palkkansa meni aina baariin ja omiin harrastuksiin. Eron jälkeen oli yksi ruokittava vähemmän.
No noutokahvit tai luksuslomat (tai lomareissut ylipäätään) ei ole kuuluneet arkeen ennenkään..
Mutta asuminen, ruoka, autoilu on jo kallista sekin. Lasten vaatemenot, harrastukset, vakuutukset, päivittäistavarat ja muut menot hammaslääkäreistä silmälaseihin niin tiukkaa varmaan tulee olemaan.. 😒
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jäätävä vuokra, osta oma asunto.
No onhan ne asuntojen hinnatkin jäätävät.. ei mitään saumaa.
ap
Kyllä sinä uuden miehen tarvitset jos aiot antaa hyvän ja tasapainoisen elämän lapsillesi, eli ei muuta kuin isku hommiin!