Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä nk. ulkomammoja?

Vierailija
03.04.2013 |

Eli heitä jotka asuvat muualla kuin Suomessa? Kerrotteko vähän tilanteestanne. Missä asutte, mitä teette siellä, meinaatteko jäädä lopullisesti ym? Olis ihana lukea kokemuksia. Eritoten kiinnostaa he, jotka asuu Etelä-Euroopassa mutta muutkin saa mielellään vastata.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi mutta monista edellisistä palstakokemuksista viisastuneena en kerro itsestäni, asuinmaasta, työstä ja oloista mitään.

Sen verran voin vastata, että takaisin ainakaan Suomeen ei olla tulossa.

Vierailija
2/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hep, olen nk. ulkomamma

asunut keski-euroopassa kohta 14 v, ollut koko ajan töissä. muutettiin 3-lapsisena perheenä, nyt lapsia 5, yksi jo muuttanut kotoa pois. aiotaan olla täällä eläkkeelle jäämiseen asti ja sitten tarkoitus olis palata suomeen ainakin kesiksi. talvet yms vois viettää jossain alempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 11:34"]

hep, olen nk. ulkomamma

asunut keski-euroopassa kohta 14 v, ollut koko ajan töissä. muutettiin 3-lapsisena perheenä, nyt lapsia 5, yksi jo muuttanut kotoa pois. aiotaan olla täällä eläkkeelle jäämiseen asti ja sitten tarkoitus olis palata suomeen ainakin kesiksi. talvet yms vois viettää jossain alempana.

[/quote]

Minkä vuoksi muutitte? Jos haluat vastata, niin kysyisin vielä että mitä työtä teet?

ap

Vierailija
4/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin lehdessä ilmoituksen, hain, läpäisin hakuprosessin ja pääsin virkamieheksi.

t. 3

Vierailija
5/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa. 4,5 vuotta, vaihdetaan varmaan maata tässä piakkoin (ei Suomeen) lasten koulujuttujen takia.

Jatkossa Suomi ei ole edes minkäänlainen vaihtoehto muuten kuin kesäloman viettopaikaksi.

Ammatti: tekniikan ala

Vierailija
6/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. jatkaa:

Yleinen kokemus asuinseudullani asuvista suomalaisista; osa on joutunut muuttamaan Suomeen, mutta kyllä todella pitkin hampain. Tosin, moni on muuttanut edelleen johonkin toiseen maahan.

Koulutetuilla osaajilla hyvissä ammateissa ei Suomi ole kyllä oikeasti mikään houkutteleva vaihtoehto. Peruskoulu on ainoa hyvä asia Suomessa, ehkä luontokin osittain, mutta loppu menee kovasti miinukselle.

Vierailija
7/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 11:31"]

Eli heitä jotka asuvat muualla kuin Suomessa? Kerrotteko vähän tilanteestanne. Missä asutte, mitä teette siellä, meinaatteko jäädä lopullisesti ym? Olis ihana lukea kokemuksia. Eritoten kiinnostaa he, jotka asuu Etelä-Euroopassa mutta muutkin saa mielellään vastata.

[/quote]

Mä asun Tanskassa ja ihan pysyvästi. Valitettavasti nää ulkosuomalaisketjut on sellaisia, mihin ei tee mieli kirjoitella sen kummemmin. Eli ei sen enempää tekemisistä ja elämästä huvita kirjoittaa. Menee aina tappeluksi nää ketjut. Sori.

Vierailija
8/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Etelä-Euroopassa vuoden, mutta takaisin en halua, paitsi lomalle. Jotkut asiat siellä paremmin, jotkut täällä...

Mene expatriumin sivuille jos haet tietoa, tämä ei paras paikka

Vierailija
9/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 11:31"]

[/quote]

Mä asun Tanskassa ja ihan pysyvästi. Valitettavasti nää ulkosuomalaisketjut on sellaisia, mihin ei tee mieli kirjoitella sen kummemmin. Eli ei sen enempää tekemisistä ja elämästä huvita kirjoittaa. Menee aina tappeluksi nää ketjut. Sori.

[/quote]

Hä? Piti kuitenkin tulla tuo tänne kirjoittamaan..?

Vierailija
10/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu enää ulkosuomalaiskeskusteluihin täällä. Näitä kyttää muutamat, jotka hyökää kimppuun heti ja olen täysin varma, että ne ylimielisesti tehdyt aloitukset kuinka muka ulkomailla kaikki on parempaa ja ihanampaa eivät ole oikeiden ulkomammojen tekemiä.

Vierailija
11/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:34"]

En osallistu enää ulkosuomalaiskeskusteluihin täällä. Näitä kyttää muutamat, jotka hyökää kimppuun heti ja olen täysin varma, että ne ylimielisesti tehdyt aloitukset kuinka muka ulkomailla kaikki on parempaa ja ihanampaa eivät ole oikeiden ulkomammojen tekemiä.

[/quote]

Anteeks mut en vaan ymmärrä, että miksi pitää tulla mukaan keskusteluun vain kertoakseen ettei aio osallistua keskusteluun. Muttei siitä sen enempää - en vain ymmärtänyt ideaa.

Toisekseen mun mielestä keskustelu oli ihan ok ja mulle on tullut pari hyvää ajatusta tästä ketjusta. Ainut joka toi tähän vähän negatiivisuutta oli nyt sinä. Ihan ystävällisessä mielessä tän sanon :D

ap

Vierailija
12/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 12 varmaan vaan halusi mainita, että tällaisia on turha täällä kysellä. Kaikki ulkomailla olevat naisethan ovat av-mamman mielestä miehen siivellä maailmalle päässeitä peräkylän entisiä kaunottaria, joiden aivot riittävät juuri ja juuri siihen vaipanvaihtoon, viininlitkimiseen ja shoppailuun.

Vierailija
13/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ainakin varmaa, että suomen koulut on paljon helpompia, kuin keski-euroopan koulut. ruotsissa on vielä helpompaa, totta kai. vaikka siis osaisi kielenkin.

Vierailija
14/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:41"]

[/quote]

Anteeks mut en vaan ymmärrä, että miksi pitää tulla mukaan keskusteluun vain kertoakseen ettei aio osallistua keskusteluun. Muttei siitä sen enempää - en vain ymmärtänyt ideaa.

Toisekseen mun mielestä keskustelu oli ihan ok ja mulle on tullut pari hyvää ajatusta tästä ketjusta. Ainut joka toi tähän vähän negatiivisuutta oli nyt sinä. Ihan ystävällisessä mielessä tän sanon :D

ap

[/quote]

Kyllä mä olen ihan tuon lainaamasi tanskansuomalaisen linjoilla. Enkä ymmärrä, miten tämä kommentti oli muka joidenkin mielestä niin outo ja väärässä paikassa. Ei minunkaan tee mieli jauhaa av:lla ulkosuomalaisuuteen liittyvistä asioista, kun lähes kaikkiin keskusteluihin eksyy vähintään yksi väärinymmärtäjä ja mielensäpahoittaja, jonka mielestä ulkosuomalaiset ovat pettureita ja luopioita ja lottovoitosta pääsee nauttimaan vain Suomessa. Ennen pitkää tähänkin ketjuun sellainen löytyy, jos tässä keskustelu jatkuu.

t:ranskansuomalainen (joka on asuinmaahansa muuten TODELLA tyytyväinen, eikä suunnittele palaavansa Suomeen)

Vierailija
15/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

Kyllä mä olen ihan tuon lainaamasi tanskansuomalaisen linjoilla. Enkä ymmärrä, miten tämä kommentti oli muka joidenkin mielestä niin outo ja väärässä paikassa. Ei minunkaan tee mieli jauhaa av:lla ulkosuomalaisuuteen liittyvistä asioista, kun lähes kaikkiin keskusteluihin eksyy vähintään yksi väärinymmärtäjä ja mielensäpahoittaja, jonka mielestä ulkosuomalaiset ovat pettureita ja luopioita ja lottovoitosta pääsee nauttimaan vain Suomessa. Ennen pitkää tähänkin ketjuun sellainen löytyy, jos tässä keskustelu jatkuu.

t:ranskansuomalainen (joka on asuinmaahansa muuten TODELLA tyytyväinen, eikä suunnittele palaavansa Suomeen)

[/quote]Ei kun et lainannutkaan tanskansuomalaista vaan hänen jälkeensä kirjoittanutta. No mutta sama sisältö ja sama viesti. ;)

Vierailija
16/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin päästään aiheeseen Saksa?

Vierailija
17/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan ei nyt kuitenkaan ole tullut mollaamaan ulkomammoja ja edelleen lukisin mielelläni kokemuksia muualle muuttamisesta.

ap

Vierailija
18/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiivistettynä: ulkomaille muutetaan yleensä joko puolison tai työn perässä (tosin suomalaisnaisethan eivät muuta työn perässä vaan miehen siivellä). Ulkomailla asuminen on ihan samanlaista arkea kuin Suomessakin (paitsi av-mamman mielestä, sillä ulkomailla shoppaillaan ja juodaan viiniä). Pääsääntöisesti Suomi on maailman paras maa, ja kaikkialla muualla talot on huonosti rakennettuja, terveydenhuolto on huonoa, ei ole rokotuksia ja koululaitos on ihan paska.

Vierailija
19/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:52"]

No kukaan ei nyt kuitenkaan ole tullut mollaamaan ulkomammoja ja edelleen lukisin mielelläni kokemuksia muualle muuttamisesta.

ap

[/quote]

Kokeile Expatriumin keskustelupalstaa. Siellä ei pyörikään kuin ulkosuomalaisia ja ulkomailla asuneita. Palstalle pitää rekisteröityä, mikä vähentää trolleja - tosin tuntuu siellä yksi tai pari vakituista palstaprovoa pyörivän.

Vierailija
20/34 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Minä luulin, että tässä ketjussa puhuttaisiin meistä mammoista, joita pidetään ulkona tarhassa.

*kömpii masentuneena takaisin koppiinsa* :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan