Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epänormaalit menkat, pitääkö huolestua? Älä lue jos ällöttää

Vierailija
21.03.2019 |

Ensin päivällä alkoi kauhea vatsakipu, välillä tuntui ettei pysty edes seisomaan ja koko ajan tuskanhiki pinnassa. Sitten alkoi ihan lyhyessä ajassa tosi runsas vuoto, pahimmillaan olen nyt viimeisen parin tunnin ajan käynyt vaihtamassa sidettä puolen tunnin välein ja silloinkin on jo hilkulla että vuotaa ohi. Äsken tosin holahti jo vessan ovella niin paljon, että oli pakko vaihtaa heti uusi side. Lisäksi on koko ajan hyytymäklimppejä. Mistä voi olla kyse ja pitäisikö huolestua? Normaalisti ei ole kipuja, vuoto on kyllä pari ensimmäistä päivää runsasta muttei mitään tähän verrattuna. Ei ole mahdollista, että olisin raskaana ja olisi keskenmeno.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sulla olla klamydia?

Vierailija
22/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sulla olla klamydia?

Ei.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus harvoin ollut niin kovat kuukautiskivut, että hiki lentää. Se on hassua miten se paikallinen kipu muuttuu sellaiseksi pahaolo, sekavuus tuskaksi. Vuoto on myös joskus ollut hetken erittäin runsasta. Kuulostaa vielä ihan normaalilta, mutta jos kuukautisesti alkavat olla yhtä vaikeat myös jatkossa, niin niihin voisi harkita parempia kipulääkkeitä tai ehkäisyä lääkäristä. 

Vierailija
24/29 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että sieltä puhkesi joku kysta tms. samalla. Näin mun ystävälleni kävi. Sillä menkat oli myöhässä ja sitten kovalla vatsakivulla runsas vuoto ja näin gynekologi sanoi sitten.

Itse asiassa oli noin viikon myöhässä ja ne isot hyytymäklimpit varmaan voisi viitata tuohon. Miten ystävälläsi, tutkittiinko asiaa enempää ja voiko sille edes mitään jälkikäteen?

Vuoto väheni illalla normaaliksi, aamulla vatsakipu alkoi vielä kamalampana kuin eilen, oli jo pakko jäädä saikulle kun en päässyt kunnolla sängystä ylös ja alkoi oksettaa heti kun menin vessaan. Helpotti kyllä taas buranalla, eikä vuoto ole sellaista tulvaa kuin eilen vaan aika normaalia ekojen päivien vuotoa. Hyytymiäkään ei ole ollut enää samalla lailla kuin eilen, pieniä ja normaaleja vain. Täytyy kyllä mennä lääkäriin, jos tämä ei mene parin päivän sisään ohi.

ap

Hänellä ultrattiin ja katsottiin että siellä kaikki on niin kuin kuuluu. Muuten ei tehty mitään, seuraavat kuukautiset olivat normaalit ja tulivat ajallaan eikä kipuja enää ollut.

Vierailija
25/29 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia teurastamosta! Aamu alkoi vauhdikkaasti, kun yritin pidätellä veriholahdusta vessaan asti ja sitten se purkautui pöntön viereen lattialle ja roiskui myös seinälle, naurattaisi jos ei itkettäisi. Vuotaa edelleen kuin härän kurkusta, hyytymät vaan on kai tullut jo pihalle. Vatsaan alkaa taas sattua ja krampata, vaikka otin jo ennaltaehkäisevästi buranaa äsken ja aamuyölläkin. Varmaan kohta joudun päivystykseen yliannostuksen takia. Onko panadolista mitään hyötyä?

ap

Vierailija
26/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi? onko vielä vuotoa? oletko käynyt gunellä/ lekurissa?

Vierailija
27/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kystan puhkeaminen/repeytyminen voi aiheuttaa runsasta vuotoa.

Vierailija
28/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tuollaista välillä, viis minuuttia, holahdus ja side vaihtoon, mutta ei ole edes tullut mieleen mikään päivystykseen lähtö. Olen pistänyt esivaihtareiden piikkiin, ja muutenkin aina ollut runsaat menkat.

Vierailija
29/29 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kävi? onko vielä vuotoa? oletko käynyt gunellä/ lekurissa?

Vuotaa edelleen. Päivällä oli jo ihan normaalia, nyt tulee taas enemmän ja vähän vatsaan sattuu. Vuoto on selvästi normaalia runsaampaa, muttei mitenkään poikkeuksellisen runsasta tällaista on ollut joskus ennenkin. En ole käynyt lääkärissä, ajattelin vielä odotella jos tämä menisi ohi itsekseen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi