Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavallaan olen todella älykäs, mutta toisaalta taas todella tyhmä

Vierailija
02.04.2013 |

Onko kellään muulla samanlaista oloa itsestään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallista:D

Vierailija
22/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että on muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi autismin kirjon piirteitä näissä joissakin? Esim. että handlaa hyvin monimutkaisetkin jutut ja oppii ja ajattelee monella tasolla, mutta onkin sosiaalisesti ihan tollo.

Vierailija
24/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on tuttu olo. Siksi avasin ketjun. Olen kielellisesti lahjakas ja osaan toimia järkevästi paineen alla. Työolosuhteissa. Henk.koht. elämässä olen urpo.

Vierailija
25/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sosiaalisesti ihan tollo, mutta kiistatta ajatukseni lentävät sen verran nopeasti, että annan joskus sellaisen ajattelemattoman kanan vaikutelman. Kysyn yksinkertaisiakin asioita, jotta saan sen kokonaiskuvan ja siis niitäkin asioita, joita kukaan ei kehtaa kysyä. Toinen paha virheeni on se, että opin tekemällä eli alan tehdä ja kun teen virheen, en korjaa sitä hiljaa vaan varmistan, miksi se virhe tuli tehtyä. Tästä moni saa sen vaikutelman, että olen tyhmä kana. Tosin sitten myöhemmin en tee vastaavanlaisia virheitä, kun ymmärrän tyhmien kysymysteni ja virheiden toitottelun myötä kokonaisuuden ja hallitsen siis sen koko aihealueen suht hyvin.

Minusta pidetään sillä tavalla vähän alentuvalla tavalla. Tuossa tuo nyt koheltaa mutta se on ihan kiltti... Aika moni ällistyy, kun sitten osaankin jonkin asian todella hyvin. En usko, että pitävät koskaan minua kovin älykkäänä siitäkään huolimatta, koska annan sen tyhmän vaikutelman koko ajan. Koulutodistukset ja muut testit ovat tietysti ihan parhainta tasoa.

Vierailija
26/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole sosiaalisesti varsinaisesti tollo, mutta epävarma kyllä. Tein joskus aspergertestin netissä ja se ei ainakaan viitannut aspergeriin tippaakaan.

Mä olen ehkä vähän sellainen hidas, etenkin juuri kun olen sosiaalisessa tilanteessa. Mulla menee liikaa energiaa siihen sosiaaliseen tilanteeseen itsessään, mä yritän vaan jotenkin selvitä ja olla kiva ja mukava ja miellyttävä, tuolta selviämiseltä ei sitten jääkään enää rahkeita ajatteluun. Kuten sanottu niin esim. netissä olenkin ihmeen nopeaälyinen, kun ei ole mitään sosiaalista painetta. Mä myös olen aika turvallisuushakuinen ja pelkään virheitä (nykyään tosin jo vähemmän kuin ennen), joten olen aina ollut sen takia vähän alisuoriutuja.

Joku samanlaisella älyllisellä kapasiteetilla varustettu voisi mennä rohkeasti vaikka jonkin itselle tuntemattoman projektin johtajaksi, kun minä vaatimattomasti pysyn suorittavan tason tehtävissä ja niissäkin olen ensin tosi epävarma ja kyselevä. Varmistelen aina moneen kertaan enkä oikein luota omaan osaamiseeni. Aluksi siis. Sitten, kun työ tulee tutummaksi muutunkin paljon itsenäisemmäksi ja pätevämmäksi, ja opastan mielelläni muita jne. Mutta kaikki uusi saa mut aluksi aika jumiin ja "tyhmäksi". Lapsesta asti mua aina peloteltiin jos aioin tehdä jotakin uutta. "Ootko sä nyt ihan varma että haluat tehdä tuollaista, mitä jos et osaakaan?". Lopputuloksena on sitten tällainen alisuoriutuva "fiksu tyhmä".

10

Vierailija
27/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up