Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiys vei itsetuntoni, kohtalotovereita?

Vierailija
21.03.2019 |

Miten saisin romahtaneen itsetuntoni takaisin? Ennen lapsia (nyt 1 ja 3v) koin olevani nätti, fyysisesti hyvässä kunnossa, ihan fiksu, seurallinen ja pidetty. Nyt kun olen ollut kotona lasten kanssa koen että olen menettänyt ulkonäköni (lievä ylipainoa, kyttyrä selässä, väsähtänyt olemus), ystäväni (näemme vain vauvojen kera emme ikinä ilman), persoonani (en koe olevani mielenkiintoinen), oikeastaan koko elämäni kodin ulkopuolella. Minun identiteettini on vaihtunut simpsakasta eläväisestä blondista kauhtuneeseen kodinhoitajaan, joka ei osaa keskustella mistään tai katsoa enää edes ihmisiä silmiin koska häpeää itseään niin paljon.

Aina kun katson työkavereiden laittamia kuvia someen koen etten edes kehtaa kommentoida niitä koska en enää kuulu porukkaan kun olen hoitovapaalla tai että en voi ostaa itselleni kaunista paitaa koska olen vain kotona, tai että en kehtaa laittaa vanhoille tutuille viestiä mitä heille kuuluu koska omaan elämääni ei kuulu mitään, uskon olevani tylsä heidän silmissään.

Onko tähän ainoa lääke paluu työelämään (joka toki jossain vaiheessa edessä) vai voisinko tehdä jotain jo nyt kotona että tuntisin itseni arvokkaammaksi? Vinkkejä, vertaistukea? Ehkä tää on myös jotain identiteettikriisiä. Muutos matkustelevasta

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa Jessica Simpsonia.

Jojoilee paino ja ulkonäkö -- mutta aina palautuu ehtoisaksi.

Olet just hyvä tommosena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän