Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin shampoon käytön yli vuosi sitten, onko muita?

Vierailija
21.03.2019 |

Pikku hiljaa oli mennyt siihen että melkein joka päivä piti pestä shampoolla, muuten oli rasvaisen tuntuiset. Sitten perehdyin hieman enemmän tähän rasvoittumiseen, ja aloin epäillä josko shampoo olikin se ongelma eikä sen ratkaisu, eli shampoo poistaa hiuksista niiden luonnollisen rasvan, jonka seurauksena päänahka tuottaa lisää rasvaa, joka sitten rasvoittaa hiukset, jonka seurauksena käytät taas shampoota - ja noidankehä on valmis.
Lopetin shampoon käytön, ja pari kolme viikkoa oli hiukset melko rasvaiset, mutta sitten tilanne alkoi muuttua, ja pari viikkoa kun meni vielä niin rasvaisuus oli hävinnyt kokonaan. Nyt käytän hoitoainetta parin viikon välein, sillä hiuksista tulee kevyet ja ilmavat, melkein niin kuin shampoolla, mutta ei aiheuta rasvoittumista. Päivittäin suihkussa käydessä huuhtelen hiukset perusteellisesti vedellä.
Eli tulin siihen johtopäätökseen, että shampoota tarvitsee käyttää lähinnä siitä syystä että käyttää shampoota, eli se aiheuttaa tavallaan shampooriippuvuutta. Kun riippuvuuden katkaisee, niin enää ei tarvitse shampoota mihinkään.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa toinen viikko hoitoaineella. Kokeilussa curly girl -metodi, jolla omien hiusten kihartuminen pitäisi tulla paremmin esiin, ja siinä myös vähenee/loppuu shampoon käyttö. Omat hiukset ei tunnu juurikaan erilaisilta. Päänahkani on kai aika kuiva. En muista edes milloin hiukset olisivat olleet rasvaiset, olen vaan tavan vuoksi käyttänyt shampoota. Googlettakaa tuo Curly girl, joilla on kiharat/laineet, se on tosi hauska juttu.

Vierailija
62/66 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pessyt nyt puoli vuotta oliiviöljy saippualla ja ennen ohut, rasvainen hiirenhäntä ei rasvoitu vaikken pese 3 päivään, on paksuuntunut huomattavasti ja ei ole niin liukas enää. Se saippua tekee hiuksen karheammaksi jolloin ei mene päätä myöden liruna. Ei enää koskaan shampoota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pessyt nyt puoli vuotta oliiviöljy saippualla ja ennen ohut, rasvainen hiirenhäntä ei rasvoitu vaikken pese 3 päivään, on paksuuntunut huomattavasti ja ei ole niin liukas enää. Se saippua tekee hiuksen karheammaksi jolloin ei mene päätä myöden liruna. Ei enää koskaan shampoota.

Itse käytän oliiviöljysaippuaa (sekä laakerinlehtiöljyllä höystettyä että ilman) vartalon pesuun, mutta eipä ole tullut edes mieleen kokeilla hiuksiin. Tosin itselläni on hiukset normaalisti aika karheat ja paksut, ja vasta nyt kun olen jättänyt shampoon pois on tullut huomattavasti pehmeämmäksi ja sileämmäksi.

Vierailija
64/66 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa ”homo sapiens” kuvahakuna. Ehkä jotain puhdistavaa tuotetta olis hyvä käyttää...

Vierailija
65/66 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin oliiviöljysaippuaa ja ei toiminut ollenkaan. Aivan kamalan näköinen tukka.

Vierailija
66/66 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sellaisia silikonittomia ja sulfaatittomia hoitoaineita löytää? Mitkä sanat incissä on ne vältettävät? Mulla on vähän rasvoittuva päänahka ja pesen (1-)2-3 kertaa viikossa. Hiukset on tosi paksut ja karkeat ja niitä on paljon ja yltää yli vyötärön, ei ole värjätty enkä käytä muotoilutuotteita. Useimmiten tukka on nutturalla yötä päivää, joten hiukset eivät pahemmin pääse liikkumaan ja päänahan rasvaa itseensä hieromaan. Jos pidän hiuksia auki, ne pitää pestä selvästi useammin. Voisin ihan hyvin kokeilla tuota hoitoainepesua, jos vaikka hiukset rasittuisivat ja kuivuisivat vähän vähemmän.

Silloin kun hiukset oli lyhyet, tykkäsin käyttää kotimaisen Flow kosmetiikan palashampoota. Nesteshampoohan on suurimmaksi osaksi pelkkää vettä, niin kyllä ensi kerralla yllätyin miten kauan shampoopala kesti! Noistahan sanotaan että joidenkin päänahalla voi mennä kymmenkunta pesukertaa tottua palashampooseen, joten ei kannata yhden kokeilun jälkeen vielä luovuttaa. Hiuksista tuli ihanan tuntoiset! Suosittelen satunnaiseen pesuun myös ghassoul-savea, taivaallista kamaa koko keholle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän