Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohonnut verenpaine

Vierailija
01.04.2013 |

Onko täällä ketään (nuorehkoja) kohonneesta verenpaineesta kärsiviä? Minulla on aina ollut korkeat paineet, yläasteelta saakka. Nyt olen taas kotona mittaillut, ja alapaine on siinä 90-100 tuntumissa toistuvasti. Olen puhunut työterveyshoitajalle, joka aina sanoo että seurataan.

Missä vaiheessa lääkitystä pitäisi ottaa kehiin? Elintavat on kunnossa, enkä usko että niillä voi enää paineisiin vaikuttaa paljoakaan, Sukurasite on molemmilta puolilta. Ikää 35 v.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla alettiin lääkitys jo alle 30-vuotiaana, alapaineet 90-110 välillä. Sitä ennen tehtiin vuorokausiseuranta. Mullakaan ei kyllä ensin oikein uskottu, kun olin niin nuori ja ei ylipainoa. Joku lääkäri joskus sanoikin että ei sulla mitään verenpainetautia voi olla. No olipa kuitenkin. Ja nykyisillä lääkkeilläkin meinaa olla koholla, pitäisi taas vaatia lisää lääkettä.

Vierailija
2/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu koholla vain yläpaine, alapaine oli aina kohdillaan. Mutta sain sairaalasta sellaisen vuorokausiseurannan, eli laite oli kiinni vuorokauden ja mittaili muistaakseni päivällä puolen tunnin ja öisin tunnin välein. Ei luulisi olevan mahdottomuus tuollainen laite. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on huono terkkari. Varaa aika lääkärille ja sano,ett ä painetta on nyt seurattu aika kauan. Kyllä sun ikäisellä on paikallaan lisätutkimukset.

Vierailija
4/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nelosta. Terveydenhoitajan asenne on todella käsittämätön. Jos alapaine toistuvasti tasolla 90-100, tilanne on sellainen että mitään seurailua ei pidä jatkaa vaan asioihin on ehdottomasti puututtava. Ja kun ottaa huomioon, että ap:lla on vielä sukurasite, asia on yksiselitteinen; lääkäriin ensitilassa. Korkea verenpaine on salakavala vaiva, joka pikkuhiljaa tekee tuhoaan.

Vierailija
5/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen käyntiä asiaan perehtyneellä sisätautilääkärillä, on aika aloittaa lääkitys

Vierailija
6/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläpaine on myös merkitsevä, onko sulla ylipainoa?

Vierailija
7/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit aina suosittelee lääkitys koska saavat rahaa lääketehtailta. Suosittelisin että tutkisit myös ravinnon osuttaa tuohon.

Vierailija
8/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla seurattiin muutama vuosi verenpainetta 35 vuotiaasta alkaen ja kun diastolinen paine pyöri juuri noissa samoissa yli 90-lukemissa. Reilu vuosi sitte sain työterveyshuollosta lähetteen keskussairaalaan eriloislääkärille, jossa tutkittiin sitte vähän tarkemmin. Eli tehtiin rasituskokeet, sydämen holterointi ja vuorokautinen verenpaineen seuranta, jonka jälkeen määrättiin verenpaineeseen lääkitys. Täytin juuri syksyllä 40v.  jolloin sain lääkeet ja nyt lukemat on olleet tuossa 120/75.

Kysäisepä työterveydestä, josko ne laittais sulle lähetteen keskussairaalan erikoislääkärille. Meinaan tulee paljon halvemmaksi noin, kuin se, että menet suoraan yksityiselle. 

Vierailija
9/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 14:47"]

Lääkärit aina suosittelee lääkitys koska saavat rahaa lääketehtailta. Suosittelisin että tutkisit myös ravinnon osuttaa tuohon.

[/quote]

höpö höpö, verenpaine on vaarallinen tauti, aihettaa läppävikaa, munuaisvikaa sekä valtimokovettumatautia jne. kannattaa syödä lääkkeitä huolimatta siitä mitä lääkärit saavat, sitäpaitsi nämä lääkkeet ovat ihan kuhtuuedullisia. suolan poistaminen ravinnosta laskee verenpainetta varsin hyvin. kun lääkityksen aloittaa ajoissa, säästyy monelta vaivalta vanhempana.

Vierailija
10/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo mitattu vastaanotolla vai kotona. Tulee aivan eri lukuja

Vierailija
11/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke on vain yksi keino! Ihan kuuklella löydät sata muuta, joissa ainakin 10 ihan kiistattomasti toimivaakin. Lääke on vaan lääkärille se helpoin ja varmin.

Itse hivuttelin paineet kohdalleen ja nyt ne pysyvät kohdallaan ilman pilleritä.

Aloita painonhallinnasta, suolattomuudesta ja liikunnasta.

Vierailija
12/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 14:59"]

Onko tuo mitattu vastaanotolla vai kotona. Tulee aivan eri lukuja

[/quote]

mulla tulee aina samat luvut sekä kotona että lääkärissä

Vierailija
13/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on mitattu, tosin mullakin tulee aina samat luvut. Yläpaine on 130-150. Ei ole ylipainoa. Liikuntaa harrastan paljon ja suolaa en käytä ollenkaan, tosin piilosuolaa tietysti tulee väistämättä jonkin verran. Sitäkin pyrin välttämään. En syö lihaa ollenkaan, enimmäkseen kasviksia, kalaa, kananmunaa ja maitotuotteita. ap

Vierailija
14/14 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi