Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko EUR 5000/kk brutto hyvä vai huono palkka?

Vierailija
20.03.2019 |

?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä palkka.

Vierailija
2/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä, koulutuksesta, kokemuksesta ja työstä. Jollekin hyvä, jollekin huono. Keskimääräistä jonkin verran parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä duunaat

Vierailija
4/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 euroa/kk olisi hyvä palkka.

Vierailija
5/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super hyvä palkka, omani on 2/3 tuosta ja palstalla kilvan huudetaan, että se on riittävän hyvä.

Vierailija
6/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävistä (ei esimies- tai projektin vetovastuuta) mun mielestä ihan hyvä palkka. Se on eri asia, kuinka leveään elämään se riittää, etenkin, jos se on perheen ainoa tulonlähde.

Vierailija
7/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu sun menoista ja elämäntavasta. Mä tienasin edellisessä työssä missä oli 24/7 vastuu ja tulospaine hieman enemmäkin, mutta nyt elän pienemmillä tuloilla mukavampaa elämää ja pärjään silti hyvin.

Vierailija
8/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. yksiselitteisesti se on hyvä palkka. Sen voi tarkistaa TILASTOISTA. Minä saan enemmän ja tiedän että se on Suomessa hyvä palkka, vaikkakaan en ole mikään rikas, ja pitääkin katsoa miten kuluttaa.

Vierailija
9/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on. yksiselitteisesti se on hyvä palkka. Sen voi tarkistaa TILASTOISTA. Minä saan enemmän ja tiedän että se on Suomessa hyvä palkka, vaikkakaan en ole mikään rikas, ja pitääkin katsoa miten kuluttaa.

No ei se ole yksiselitteisesti. Jos ihminen on saanut edellisestä työstään 8000 kuussa, ei hän vaihda työhön, josta saa 5000 kuussa ellei joku muu asia kompensoi reilua palkanlaskua. Toki ihmiselle, joka saa 2000 kuussa se olisi mahtava nousu.

Vierailija
10/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tosi hyvä. Ei kyllä kahden lapsen kanssa PK-seudulla jää säästöön vaikka rouvakin jotain tienaa.

Mutta ei tarvitse laskea rahojaan ja voi tehdä pari etelänmatkaa vuodessa. Mahdollistaa mukavan ja suht huolettoman elämän.

Vierailija
11/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees. Mulla tuollainen liksa it-alalta, ja ihan mukavasti tulen toimeen. Asun yksikseni rivitalossa Helsingissä, on melko uusi auto (uutena ostettu), ei tarvi ruoka- ja vaatekaupoissa hintoja katsella. Mutta ei toisaalta mihinkään matkoihin tai luksukseen olisi varaa, ellei sitten haluaisi tinkiä esim. autosta tai asumismuodosta (minä en halua).

Vierailija
12/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplarien, oikeustieteen ja kauppatieteen maiseterien mediaanipalkat ovat tuota luokkaa. Vain lääkärit ansaitsevat keskimääin enemmän. Jos se ei ole hyvä, niin mikä sitten on?

Joo joo, aina voidaan saivarrella, että joku saa enemmän. Totta kai saa vai onko maailmassa vain yksi hyvätuloinen, kun kukaan ei saa enempää?

Vierailija
13/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä. Peruspalkkani on 4900, mutta teen nykyisin 80 % työaikaa. Todellinen win-win, sillä (kiitos progressiivisen verotuksen) nettotulot eivät laskeneet lähellekään 20 %, ja nyt jää aikaa myös harrastuksille. 

Vierailija
14/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä. Peruspalkkani on 4900, mutta teen nykyisin 80 % työaikaa. Todellinen win-win, sillä (kiitos progressiivisen verotuksen) nettotulot eivät laskeneet lähellekään 20 %, ja nyt jää aikaa myös harrastuksille. 

Ei ole. Älä valehtele.

Vierailija
15/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Älä valehtele.

En asu kehäkolmosen sisäpuolella ja asuntolaina maksettu - kyllä, tää on hyvä palkka. 

Vierailija
16/24 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se tosi hyvä. Ei kyllä kahden lapsen kanssa PK-seudulla jää säästöön vaikka rouvakin jotain tienaa.

Mutta ei tarvitse laskea rahojaan ja voi tehdä pari etelänmatkaa vuodessa. Mahdollistaa mukavan ja suht huolettoman elämän.

Oikeasti, miten teette sen? Miehelläni on brutto n. 6500€/kk ja aina rahat lopussa :/ Minä kyllä tienaan paljon vähemmän, ehkä syy siinä.

Vierailija
17/24 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, miten teette sen? Miehelläni on brutto n. 6500€/kk ja aina rahat lopussa :/ Minä kyllä tienaan paljon vähemmän, ehkä syy siinä.

Pidetään vain yhtä autoa ja ei tuo vaimokaan ihan hirveän vähän palkkaa saa. ☺️

Vierailija
18/24 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että tuo on huoleton palkka. Sillä elää ihan ok elämää, tarpeellisen saa hankittua, mutta pröystäilyyn ei ole varaa.

Vierailija
19/24 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
20/24 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatehtävistä (ei esimies- tai projektin vetovastuuta) mun mielestä ihan hyvä palkka. Se on eri asia, kuinka leveään elämään se riittää, etenkin, jos se on perheen ainoa tulonlähde.

Kelpaisi minulle ts. olisi lähempänä oikeaa tasoa. Asiantuntijatehtävä, vaativam "miljoonaprojektin" projektipäällikkyys, noin 20 vuoden työkokemus, keskimäärin 45-50 tunnin työviikot ja 4000 €/kk palkka. Taloon juuri tulleille maksetaan samalla tehtävänimikkeellä 3000-3200. Joku ei nyt "mätsää"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi