Miksi naiset sorsivat toisiaan?
Mistä johtuu, että naiset ns. puukottavat toisiaan selkään? Miksi toisia naisia ei tueta ja hyväksytä sellaisina kuin ovat? Eikö se riitä, että miehet aina tavalla tai toisella sorsivat usein vitsien välityksellä? Miehethän ovat tunnetusti hyviä hyväveli järjestelmässään.. Tukevat toisiaan, auttavat parempaan elämään ja ansioon. Miehet monesti saavat myös naiset kärhämöimään keskenään, siten saadaan naisten huomio muihin asioihin jotta naiset eivät keksisi hyvänais järjestelmää.. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (31)
Kanat sorsii nokkimalla toisiaan...
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 17:18"]
Kanat sorsii nokkimalla toisiaan...
[/quote]
hmm. siis nokikanahan on kanalintu mutta elää aivan kuin sorsat, sen täytyy liityä tähän jotenkin
Olen tullut siihen tulokseen, että naiset näin sukupuolena ovat pikkusieluisempia ihmisinä kuin miehet, näin siis yleensä. Siksi naiset jos kadehtivat, niin pyrkivät jotenkin alistamaan, mitätöimään tai "ignooraamaan" täysin toisen naisen, jota kadehtii. Työpaikalla naiset eivät osaa toimia ryhmänä yhtä hyvin kuin miehet. Miehille on peruslähtökohta tietty reiluus toisia kohtaan, vaikka kyllä miehetkin puukottavat seläntakana, politisoivat työpaikoilla jne. Mutta naiset eivät ole reiluja toisilleen, vain ystävilleen (näin yleistyksenä).
En tiedä, millaisia naisia sinä tunnet, mutta minä tunnen esim. työpaikaltani vain reiluja kanssasisaria. On annettu pyytämättä apua työasioissa, annettu lastenvaatteita ja -tarvikkeita pyytämättä, muutenkin henkinen tuki on ollut hyvä ja neuvoja on annettu asiassa kuin asiassa, vaikka emme siis muutoin ole vapaa-ajalla sen kummemmin tekemisissä. Työpaikallamme on paljon myös miehiä, enkä ole heissäkään havainnut mitään hyvävelijärjestelmää tai naisiin kohdistuvaa halveksuntaa tai sovinismia. Ehkä sinun kannattaisi vaihtaa ympäristöä, jos olet joutunut noin negatiiviseen seuraan.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 17:11"]
Mistä johtuu, että naiset ns. puukottavat toisiaan selkään? Miksi toisia naisia ei tueta ja hyväksytä sellaisina kuin ovat? Eikö se riitä, että miehet aina tavalla tai toisella sorsivat usein vitsien välityksellä? Miehethän ovat tunnetusti hyviä hyväveli järjestelmässään.. Tukevat toisiaan, auttavat parempaan elämään ja ansioon. Miehet monesti saavat myös naiset kärhämöimään keskenään, siten saadaan naisten huomio muihin asioihin jotta naiset eivät keksisi hyvänais järjestelmää.. Mitä mieltä te olette?
[/quote]
no mä en elä tuollaisessa maailmassa, ihan vain siksi, että en ole muita Nokkiva kana, enkä ole siis ympäröinyt itseänikään vastaavilla ihmisillä. Mun ystäväpiirissä naiset auttaa toinen toisiaan, eikä kyttää vahingoniloisina onko toisen perse kenties levinnyt.
Jos haluatte muutosta, aloittakaa itseltänne, älkääkä itkekää muiden tekemisten perään.
Sellaisen ilmön olen huomannut että kauniilla naisella on monesti "hovi", joka koostuu vaatimattomamman näköisistä naisista. Toisia kauniita naisia tämä kaunis mitätöi ja ignooraa. Kateudesta ja "uhaksi kokemisesta" varmaan kysymys.
mun omat kokemukset miesten touhuista esimerkiksi lätkäseuran pokukopissa tai muissa miesten systeemeissä on se että sanotaan suoraan ja nahistellaan, siinä syntyy sitten tietynlainen hierarkia porukan sisällä, takana ei haukuta eikä purnata, se on raukkamaista ja sellainen kaveri jää kyllä yksin, porukka on mun porukka ja halua kuulua siihen mentaliteetti.
naisista en sano mitään kun en tiedä heidän systeemeistään paljoakaan
t:m
Tuo on kyllä niin totta! Esim. kun katsoo näitä keskustelupalstoja niin milloin haukutaan julkkikset, milloin bloggarit, milloin naapurit yms. Itse ajattelen, että elä ja anna toistenkin elää. Yritän aina miettiä asioissa niitä positiivisia puolia, siten olen itse saanut hyvän elämän.
Katellisuuttakin on kahta erillaista lajia. Toinen on sairaus, toinen on terveellinen kateus. Esim. ensimmäisessä vaihtoehdossa (sairaus) halutaan toiselle pahaa ja saada toiselta se hyvä pois. Toinen kateuden haara on sellainen, että: wau tuollahan on tuollaista-> minäkin haluan sitä -> mitä voin tehdä jotta saisin samalaista? Jos naiset keskittyisivät hyviin asioihin, olisi heidän elämänsä paljon parempaa. Kun kyräillään muiden elämää, vie se voimia omasta elämästä. Kas kummaa siis että aika monella AV mammalla on niin kurja elämä :(
Kyllä toistensa sorsimisen osaavat miehetkin...ovat ehkä siinä vähän erilaisia.
Ihmiset ovat narsisteja. Siitä se johtuu. Koko ihmisrotu.
Naiset on hyvin kilpailuhenkisiä ja haluaa olla toista parempia.