Naapureiden piski vi*u**aa
Naapureiden pikkuinen piski on haukkunut ja ulissut tuntikausia useampana päivänä. Ilmeisesti naapuripariskunta on itse poissa kotoaan, ja piski ulvoo ja haukkuu ikäväänsä. Haukunnasa ja ulvonnassa on vain pieniä taukoja ja se kestää useita tunteja putkeen. Vähänkö käy hermoille. Pariskunta varmasti itsekin kuulee haukunnan ja ulvonnan porraskäytävään, kun he palaavat asunnolleen. Äänistä päätellen piskiä ei moitita, vaan sille aletaan leperrellä ja sille annetaan herkkuja, jotta piski osaa yhdistää lepertelyn ja herkut räksyttämisen ja ulvomisen palkitsemiseen eli jatkaa niitä tulevaisuudessakin. Vi**u että vi*tu**aa tällainen toiminta.
Kommentit (26)
Ulise itsekin, saat 'herkkua' pariskunnan rouvalta.
Räyhätäkö sille pitäis? Sekö sitten muka auttais ja koira sillä "oppis" olemaan hiljaa? :D
Käy sanomassa naapurille asiasta asiallisesti.
Fiksuinta olisi laittaa lappu tai käydä sanomassa naapurille. Itseäni vähän tympäisi kun naapuri oli valittanut isännöitsijälle koiran haukunnasta eikä tullut sanomaan minulle mitään. Koira oli ihan hiljaa aina kun tulin kotiin eikä rappuun kuulunut mitään.
Ei naapurit ehkä tiedä, että huutaminen on jatkuvaa. Käy sanomassa tai kirjoita "heippa-lappu", jos se on helpompaa. Koirastaan välittävä omistaja ymmärtää, että koiralla on hankala olla ja alkaa hoitaa asiaa, kun vaan saa tietää.
Meidän talossa jonkun jättämä anonyymi heippalappu teki ihmeitä, haukkuminen väheni varmaan 90% :o
Vierailija kirjoitti:
Fiksuinta olisi laittaa lappu tai käydä sanomassa naapurille. Itseäni vähän tympäisi kun naapuri oli valittanut isännöitsijälle koiran haukunnasta eikä tullut sanomaan minulle mitään. Koira oli ihan hiljaa aina kun tulin kotiin eikä rappuun kuulunut mitään.
Sinä et olekaan naapurini.
- ap
Mua taas säälittää yhden vähän kauempana asuvan naapurin rotikka. Se on 24/7 ulkohäkissä, missä toki on lämmin koppi. Haukkuminen ja ulvominen alkaa klo 18 ja jatkuu 23.00 välillä pidempäänkin. Päivät se on hiljaa, kun isäntä työskentelee pihapiirissä.
Meillä on yläkerrassa kolme koiraa, jotka haukkuvat ja rähisevät joka päivä useamman tunnin. Alkaa jo ketuttaa, muuttivat tuohon viime vuoden lopulla. En ole vielä ilmoittanut mihinkään.
Kuulostaa ihan minun yhdeltä sukulaiselta, rotikka on ja usemmiten ulkona. Tosin koira haukkuu vieraille ja silloin kun on ruoka-aika.
Ja talon isäntä työskentelee paljon ulkona päiväsaikaan ja joskus illalla.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas säälittää yhden vähän kauempana asuvan naapurin rotikka. Se on 24/7 ulkohäkissä, missä toki on lämmin koppi. Haukkuminen ja ulvominen alkaa klo 18 ja jatkuu 23.00 välillä pidempäänkin. Päivät se on hiljaa, kun isäntä työskentelee pihapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yläkerrassa kolme koiraa, jotka haukkuvat ja rähisevät joka päivä useamman tunnin. Alkaa jo ketuttaa, muuttivat tuohon viime vuoden lopulla. En ole vielä ilmoittanut mihinkään.
Ilmoittaisin ihan jo koirien hyvinvoinnin takia, vaikka ei omaa elämää edes haittaisi.
Koska olet kerran kotona kuitenkin niin kysy jos voit ottaa koiran hoitoon. Ei sitten hauku ja ulise yksinäisyyttään.
Ilmoita omistajille. Koira on syytön joten älä moiti koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta omakotitaloon.
Lopeta itsesi.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Koska olet kerran kotona kuitenkin niin kysy jos voit ottaa koiran hoitoon. Ei sitten hauku ja ulise yksinäisyyttään.
Inhoan koiria ja olen allerginen koirien karvoille.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä taidatkin olla niitä harvoja jotka reagoivat annettuun palautteeseen oikealla tavalla eli yrität saada häiritsevät äänet minimiin - valitettavasti kokemuksesta tiedän että 95 % ihmisistä joille käy sanomassa melusta (koirien ulvonta, yölliset kolistelut) kostavat ja melu senkun lisääntyy...valitettava fakta, ihmiset on kusipäitä nykyään koska "minulla on oikeus".
Vierailija kirjoitti:
Räyhätäkö sille pitäis? Sekö sitten muka auttais ja koira sillä "oppis" olemaan hiljaa? :D
Käy sanomassa naapurille asiasta asiallisesti.
Yhtä huonoja vaihtoehtoja molemmat. Namittaminen väärään aikaan lisää aina sitä käytöstä johon koiran namin liittää. Räyhääminen taas tekee koirasta aran ja varautuneen ja näin ollen jossain kohti agressiivisen. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin ihan jo koirien hyvinvoinnin takia, vaikka ei omaa elämää edes haittaisi.
Täytyy varmaan tehdä noin. Ne rähisevät ja haukkuvat vaikka isäntäväki olisi kotonakin, en ymmärrä miksi. Minullakin on ollut koiria ja ovat olleet hyvin hiljaisia.
Nössö. Käy sanomassa tai kärsi.