Mitä tulee mieleen nimestä Heini?
Kommentit (20)
Kiva nimi, ei ihan tavallinen. Ei tule mitään erityistä mieleen, korkeintaan jotain luontoaiheista.
Saksassa lausutaan "Haini", joka voi tarkoittaa murteessa "vähän outoa tyyppiä" tms.
Se, että isäntä on ladossa polkemassa heiniä.
Joku heinänkorsi tulee mieleen. Anteeksi suora puhe, mutta en ole koskaan tykännyt tuosta nimestä. Mutta eipähän ainakaan ole liian tavallinen nimi.
Mulle tulee mieleen se Harrodsin omistajan vaimo Haini Wathen. Pehmeä kiva nim, mikä sopii suomalaiseen suuhun.
Mulle tulee mieleen se Harrodsin omistajan vaimo Haini Wathen. Pehmeä kiva nim, mikä sopii suomalaiseen suuhun.
Hiirulaisnimi. Kuten luontonimet yleensäkin esim. Pihla, Heini, Kaisla, Suvi. Jotenkin mitäänsanomaton.
Mulle tulee mieleen se Harrodsin omistajan vaimo Heini Wathen. Pehmeä kiva nim, mikä sopii suomalaiseen suuhun.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 15:00"]
[/quote]
Se onkin tuollainen vaisu nimi, että vaatii vahvan sukunimen seurakseen (Kuten Heini Wathen).
Nätti nimi, samaan aikaan herkkä ja maanläheinen.
Tulee mieleen sellainen vaaleahiuksinen nätti tyttö :)
Tosiaan hyvin sanottu tuo "köyhän miehen" Heidi. Herää kysymys kuuliko oikein, "siis ai Heidi?" Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Meidän oma Heini-tyttö tulee mieleen. :) Mielestäni kauniinpi nimi kuin Heidi, vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole.
Ei ole tarkoitus ilkeillä, mutta kun kysyit, mitä tulee mieleen, niin heinänuha.
Vaisu nimi. Heidi on paljon parempi, reippaampi nimi.
Tulee mielikuva sellaisesta vaalea hiuksisesta "elovena" tyttösestä, joka on kiltti ja hiljainen. Ja tajusin juuri, että joskus olen sen nimisen tytön kanssa ollut tekemisissä ja hän olikin muuten juuri tuollainen ed.mainitun oloinen. Sikäli hyvä, ettei ole tusina nimi.
Kiva jos rimmaa vielä sukunimen kanssa kuten Heini Peltonen tms.
Heidi on minusta vähän tylsä nimi ehkä sen takia, että niitä on omassa ikäluokassani niin paljon. Heini sen sijaan on harvinaisempi ja minusta kaunis nimi. Siitä tulee mieleen heinä, eli suomalainen kesä lämpimimmillään: kesän tuoksut, aurinko, lämpö, kukat, lintujen laulu. Itse olen tavannut yhden Heinin, ja hän oli sellaisen vaalean elovenatytön stereotyyppi, vaaleat pitkät hiukset leteillä, suuret siniset silmät, luonne ystävällinen, kaunis hymy.
"Köyhän miehen Heidi". Jos ymmärrät mitä tarkoitin. Tavallaan niinkuin rumempi versio Heidi-nimestä.