Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmisten arvostelu siitä, mitä sossu maksaa ja mitä ei

Vierailija
20.03.2019 |

Meidän pojalle Kela maksoi 300,- läppäriä varten, kun se meni lukioon. Jotkut tutut paheksui tätä, vaikka ilman konetta ei olis voinut käydä koulua. Kirjat on saatu, lainattu tai maksettu itse. Mua ärsyttää se, kuinka monilla on niin vahva mielipide, että ei sais olla mitään. Kirjastossako sen olis pitänyt lukio suorittaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on tosi ajattelemattomia. Näitkö muuten tän, käy vastaan: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/20/kuuluuko-alypuhelin-mielestasi…

Vierailija
2/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan tälläisenä keskituloisena pistää vituttamaan kun itse ei mitään mistään saa vaan päinvastoin joutuu hoitomaksut sun muut maksamaan kovimman mukaan ja sitten toiset saa läppärirahaa kelasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan tälläisenä keskituloisena pistää vituttamaan kun itse ei mitään mistään saa vaan päinvastoin joutuu hoitomaksut sun muut maksamaan kovimman mukaan ja sitten toiset saa läppärirahaa kelasta.

Luuletko, että tuntuu hyvältä hakea yhteiskunnan apua näihin hankintoihin?  Voin kertoa, ei tunnu! Mielellään maksaisi itse, mutta kun ei kukaan tai mikään taho huoli töihin sadoista hakemuksista huolimatta. 

Vierailija
4/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs ilmoitustaululta tuttusi lukivat, että poikasi sai Kelalta rahaa läppäriin?

Jos et halua ihmisten arvostelua, älä toitota heille kaikkia asioitasi.

Vierailija
5/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmiset edes tietää, paljonko joku saa sossusta tai mistään? Vai kertovatko ihmiset asiansa niin avoimesti joka suuntaan? Minua ei kyllä edes kiinnosta, paljonko kukanenkin mistäkin saa - edes kollegoiden palkka ei kiinnosta. Ja ei, minua ei ärsytä yhtään, jos joku on saanut sossusta läppärin, ja itse olen joutunut jokaiselle lapsellemme ne ostamaan - se sossusta maksettu läppäri on takuulla tullut tarpeeseen. Onnea opinnoille ja valoisaa tulevaisuutta sillekin nuorelle!

Vierailija
6/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit tyytyväinen siihen mitä sinulla on. Keskituloisena saat kyllä sen verran paljon enemmän rahaa ettei luulisi tuollaisen aiheuttavan nostetta herneessä.

Vierailija
7/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on oltu kateellisia, kun kuntoutustuella oleva mieheni sai kaupungilta ilmaisen kuntosalikortin... Ja ihan siis kuntoutumista ja fysioterapiaansa varten.

Vierailija
8/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että tuntuu hyvältä hakea yhteiskunnan apua näihin hankintoihin?  Voin kertoa, ei tunnu! Mielellään maksaisi itse, mutta kun ei kukaan tai mikään taho huoli töihin sadoista hakemuksista huolimatta. 

Ei varmasti tunnu hyvältä ei, mutta jos minä lähden joka aamu töihin ja sinä jäät kotiin makaamaan niin eikö se ole ihan reilua että minä työtätekevänä saan paremman elintason?

Nythän keskituloisen ja kaikki mahdolliset tuet imevän loisen todelliset käteen jäävät tulot ovat aivan liian lähellä toisiaan.

Vierailija
9/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tosi ajattelemattomia. Näitkö muuten tän, käy vastaan: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/20/kuuluuko-alypuhelin-mielestasi…

Kävin vastaamassa ja laitoin melkein kaikkiin luksusta. Ei meilläkään keskituloisilla ole moisiin varaa, ja mukamas pitäisi moiset pienituloisille antaa vain antamisen ilosta. Ei onnistu.

Vierailija
10/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin vastaamassa ja laitoin melkein kaikkiin luksusta. Ei meilläkään keskituloisilla ole moisiin varaa, ja mukamas pitäisi moiset pienituloisille antaa vain antamisen ilosta. Ei onnistu.

Juuri näin.

Monilla tuntuu olevan se käsitys että tuilla pitäisi saada ostettua läppärit, puhelimet, yms.

Ei ei ei. Tuet on tarkoitettu hengissä selviämiseen ei se niin voi olla että pitkäaikaistyötön saa kaikki samat lelut ja laitteet kuin työssäkäyväkin.

Vierailija
11/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika empaattinen ja ymmärtäväinen ihminen ja toki toivon kaikille lapsille hyviä lähtökohtia vaikka veronmaksajien pussista.

Omassa lähipiirissäni (suvussa) on kuitenkin jonkin verran suoraan sanoen loisivia elämäntapalusmuja, joiden toimettomuus ja tukien nostelu on kyllä mielestäni vastenmielistä. Yksi on esim. "työkyvyttömyys"eläkkeellä selkävaivojen takia vaikka selkä ei ole ollut kipeä vuosiin ja harrastaa aktiivisesti itsepuolustuslajeja. Ja jos selkä olisikin sökö (mitä ei enää ole) niin jotain uudelleenkoulutusta voisi harkita.

Mieheni äiti taas oli vakavasti ja rajoittavasti sairas yh ja hänenlaisilleen elämän kolhimille ja heidän lapsilleen tuet on tarkoitettu.

Vierailija
12/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika empaattinen ja ymmärtäväinen ihminen ja toki toivon kaikille lapsille hyviä lähtökohtia vaikka veronmaksajien pussista.

Omassa lähipiirissäni (suvussa) on kuitenkin jonkin verran suoraan sanoen loisivia elämäntapalusmuja, joiden toimettomuus ja tukien nostelu on kyllä mielestäni vastenmielistä. Yksi on esim. "työkyvyttömyys"eläkkeellä selkävaivojen takia vaikka selkä ei ole ollut kipeä vuosiin ja harrastaa aktiivisesti itsepuolustuslajeja. Ja jos selkä olisikin sökö (mitä ei enää ole) niin jotain uudelleenkoulutusta voisi harkita.

Mieheni äiti taas oli vakavasti ja rajoittavasti sairas yh ja hänenlaisilleen elämän kolhimille ja heidän lapsilleen tuet on tarkoitettu.

Samaa mieltä tästä.

Vaikka tossa aiemmin saatoin vähän rumastikin kirjoittaa niin oon myös sitä mieltä että sairaiden kuuluu tukia saadakkin.

Mutta suomi on täynnä lusmuja jotka esim asuvat virallisesti erillään saadakseen täydet tuet, sitten on näitä jotka hommaavat vuosittain lisää lapsia vaikka eivät pysty edellisiäkään hoitamaan kun on sairauksia ja työtön mieskin.. Näille ei heru myötätuntoa.

Vierailija
13/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Monilla tuntuu olevan se käsitys että tuilla pitäisi saada ostettua läppärit, puhelimet, yms.

Ei ei ei. Tuet on tarkoitettu hengissä selviämiseen ei se niin voi olla että pitkäaikaistyötön saa kaikki samat lelut ja laitteet kuin työssäkäyväkin.

Ei älypuhelin enää mitään luksusta ole. Luksusälypuhelimet on erikseen mutta hintakin on jo sitä luokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan