Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Äikän osuus, viimeinen kyssäri. "Tietosuojan noudattaminen on mahdotonta, jos etusijalle halutaan asettaa etusijalle alaikäisen oikeus päättää omista asioistaan." Onko tosiaan tämä oikea vastaus, käsitin ihan eri tavalla.
Minulla myös tämä näyttäisi olevan yllättäen väärin. Laitoin "ratkaistaan tapauskohtaisesti".
Osallistuuko joku sotelilainen Vakavaan huomenna? :)
Palasin kokeen lopuksi aineistotehtäviin ja vastaukset olivat ihan eri mitä olin aluksi vastannut, muutin yhtä vastausta ja piti käydä joka kohta uudelleen läpi. Koska tallentuu muuten ihan väärät vastaukset. Toivon syvästi ettei joltain jää pisteet tämän takia pois.
Oho, mulla taisi olla kaksi vastausta väärin! Äikän viimeinen ja aineistossa se intervention aloittaneiden määrä... vastasin että se olisi ollut 106, mutta siinähän oli jo tippunut muutama pois, pöh. JA sitä paitsi tuo olisi pitänyt huomata jo silloin kun muutaman tehtävän päässä sitä samaa tarjoiltiin vääränä vaihtoehtona, sen laitoin kuitenkin oikein, että 99 lopetti. Se häiritsi ajatusta koetta tehdessä, mutta oli pakko keskittyä ja mennä eteenpäin, kiire kun oli. En muistanut palata tarkistamaan, eikä ehkä olisi ollut aikaakaan.
Toki muitakin saattoi olla väärin kun vaikea muistaa kaikkia vastauksia miten laitoin. Huhhuh!
Kaksi väärin, eli 77,4 pistettä näillä näkymin. Otin puhelimella nopeesti viimesten sekuntien aikana videon kaikista vastauksista ni helpotti tarkistamista.
Noistakin toinen väärä on tuo äidinkielen viimeinen kohta, johon itse vastasin "Ristiriita tietosuojan ja lapsen hyvinvoinnin välillä pitäisi aina ratkaistatapauskohtaisesti." enkä tajua miten tuota tekstiä pitäis lukea, että ilmoitettu oikea vastaus olisi oikea vastaus?
Oho 69.6 sain minäkin! Röntgenhoitajaksi hain
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole samaa mieltä suomen kielen vikasta kysymyksestä, miten nuo ovat muka ristiriidassa?
Mullakin se viimeinen kysymys jäi mietityttämään...
https://www.turkuamk.fi/fi/tutkinnot-ja-opiskelu/hakeminen/yhteishaun-aikataulu/
Voikohan noita soveltaa tämän vuoden kokeeseen? Siis oliko viime vuonnakin maksimipisteet 80?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku miten englannin osion ensimmäiseen kysymykseen liittynyt tekstipätkä meni? Mielestäni vastaus on väärin noissa oikeissa vastauksissa.
Data from almost 600 participants show that women's perceptions of male attractiveness do not vary according to their hormone levels, in contrast with some previous research. The study findings are published in Psychological Science, a journal of the Association for Psychological Science.
75/80 pitäisi tulla pisteitä. Otin valokuvat omista vastauksista, niin oli helppo verrata niitä oikeisiin vastauksiin.
Suomen viimeinen kysymys oli epäselvä, matikassa meni todennäköisyyslaskenta pieleen. Enkussa peräti kaksi virhettä, pitäisi melkein nähdä teksti uusiksi ja lukea kiirehtimättä.
67, 9 pistettä taisi tulla, jos muistin omat vastaukset oikein :) Laskin nekin väärinä vastauksina, joista en ollut varma, mitä laitoin.
Sitten jännittämään, mikä on Jamkiin hakeneiden taso tänä vuonna...
Mistä te löysitte nuo vastaukset?
Jaahas, haaveeksi taisi jäädä tälläkertaa opiskelut.. Aika loppui melkein kesken aineistotehtävissä ja viimeiset kysymykset lottosin huonolla menestyksellä :D
Vähintään 63 pistettä, riittääköhän se mihinkään. :(
Hain Hyvinkään Laureaan sosionomiksi.
Millohan pisteet ja pisterajat tulee?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku miten englannin osion ensimmäiseen kysymykseen liittynyt tekstipätkä meni? Mielestäni vastaus on väärin noissa oikeissa vastauksissa.
Mullakin tuo meni väärin, naisethan ilmeisesti katselivat kuvia kuukautiskierron eri vaiheissa, mutta minun mielestäni tuo kysymys viittaa siihen, että ne kuvat aiheuttaisivat muutoksia hormoneissa?
https://www.oamk.fi/files/1215/3016/5626/Pisteet_kevat2018_yhteishaku.p…
Onko tuo ”Valintakokeeseen hyväksyttyjen alin pistemäärä” siis tämä Sotelin pistemäärä, osaisiko joku sanoa?
Mulla ihan samat pisteet ja sama paikka!