Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Tonne, minne minä haen, otetaan neljä todistusvalinnalla ja mulla oli jonosija 4, varasija 1. Pisteet 29 edelleen.
En osaa tulkita. :D
Kun eikös tolla täällä esillä olleella logiikalla mun pitäs päästä? 0_o
Mitenhän nää varasijat menee niillä, jotka ei oo ensikertalaisia? Et jos on varasijalla 1,niin voiko joku varasijalta 2 pyyhältää ohi, kun on ensikertalainen? Vai onko ei-ensikertalaisille omat varasijansa?
Mulla 26 pistettä todistusvalinnasta, ei tuu pääsemään kyllä suoraan :'D Tikkurilaan sosionomiksi siis
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nää varasijat menee niillä, jotka ei oo ensikertalaisia? Et jos on varasijalla 1,niin voiko joku varasijalta 2 pyyhältää ohi, kun on ensikertalainen? Vai onko ei-ensikertalaisille omat varasijansa?
Jep olisi kyllä kiva, jos nämä valintasysteemit selitettäis kunnolla koulujen sivuilla. En esim tiedä onko mitään järkeä mennä pääsykokeeseen, jos ja kun ei-ensikertalaisten kiintiö meni jo täyteen todistusvalinnalla.
Mitähän meinaa kun koodilla Metropolian kohdalla lukee "ehdollisesti hyväksyttävissä", mutta jonosijan ja varasijan kohdalla ei muuta kuin "false"?
Sijat alkaa nollasta. Eli jos on sijalla 4, onkin oikeasti viides.
Eri valintatavoilla on omat varasijajononsa.
Etenkin sitten kun lopulliset tulokset tulee, voi käydä niin, että on esim. ollut varasijalla 1 (ensikertalaiskiintiössä) ja seuravana päivänä onkin varasijalla 20 kun ensikertalaiskiintiö tuli täyteen ja putosi sieltä pois.
Onkohan mitään mahdollisuutta päästä Metropoliaan todistusvalinnan 18. varasijalta?:D
mistä näet että olet 16.varasijalla?
Vierailija kirjoitti:
mistä näet että olet 16.varasijalla?
Koodin kautta.
Millasilla pisteillä ootte päässeet valintakokeisiin? Eli mitkä pisteet esivalinnasta ja mihin pääsit? Mä sai 63p mutta valintakoekutsua ei oo tullut :(
Valintakoekutsukeskustelu on käyty jo kymmeniä sivuja sitten. Siellä on myös lähestulkoon jokaisen koulun pisterajatkin.
Ne nousivat tänä vuonna todella paljon, jopa yli 10 pistettä. Matalin pistemäärä oli ehkä jonnekin Lohjalle tms., se alkoi kakkosella. Pääasiassa rajat ovat olleet vitosella tai kutosella alkavaa, ensihoitoon ja tote/fyte jopa yli 70.
Metropolian pisterajat ei ole vielä tainneet tulla? Siis tieto siitä, millä esivalintapisteillä pääsee kokeeseen ja kuinka monta pääsi mihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Siellä koulun sivuilla/opintopolussa lukee montako hakijaa hyväksytään todistusvalinnalla ja monelleko ensikertaisella ja monelleko ei-ensikertalaiselle on paikkoja. Näille on todistusvalinnassa eri jonot. Joidenkin koulujen sivuilla on ollut pisteet paljonkon ensikertalaiset ja/tai ei-ensikertalaiset saivat todistusvalinnasta pisteitä. Jossain voi olla, ettei todistusvalinta edes koske ei-ensikertalaisia.
Voi myös kysyä sieltä koululta, jonne on hakenut.
Mistä löytyy Metropolian pistetaulukko? Oon saanu kyllä kutsun kokeisiin ja tuolta koodin kautta löydän jonosijoituksen, mutta mikä oli alin esivalintapiste, jolla pääsi kokeeseen?
En taida päästä todistusvalinnalla, jonosija 78 :D
Vierailija kirjoitti:
En taida päästä todistusvalinnalla, jonosija 78 :D
kuinka paljon pisteitä sulla on?
Oon jonosijal 12 ja varasijanumero on 3, onkoha mitää mahista päästä?
Millaisilla jonosijoilla ootte? Itellä ainoa haku Metropoliaan bioanalytiikkaan, ei-ensikertalainen ja todistuspisteet 27. Nyt jonosija 39 ja varasija 31.