Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen huomioääni olisi sopiva sähköautoon varoittamaan kevyttä liikennettä.

Vierailija
19.03.2019 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa tarpeeksi kovaa, että rengasmelu kasvaa. Tai sitten ostaa jonkun kunnon V8-koneen.

Vierailija
22/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladan pärinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä mitään humpuukia ole vaan ihan asiaa. On nimittäin niin, että jos valtaosa autoista on joskus sähköautoja ja jos ne eivät pitäisi minkäänlaista ääntä, monien elämä muuttuisi turvattomammaksi.

On paljon eriasteisesti näkövammaisia, jotka ovat aktiivisia kulkijoita. On tärkeää saada tietoa ympäristöstä äänimaiseman perusteella. Jos takaa tulee yhtäkkiä äänetön tappaja, seurauksena on vain yksi turha kuolema tai vakava loukkaantuminen, joka olisi voitu välttää sillä, että lähestyvä ajoneuvo olisi ilmaissut itsensä jollakin äänellä.

Vierailija
24/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Teillä varmaan on tosi mahtavia vinkkejä siitä, miten sokea katselee ympärilleen?'

Sokea ei katsele ympärilleen. Voisitko viisastella vielä siitäkin, miten kuuro kuuntelee autojen ääniä.

Vierailija
25/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Teillä varmaan on tosi mahtavia vinkkejä siitä, miten sokea katselee ympärilleen?'

Sokea ei katsele ympärilleen. Voisitko viisastella vielä siitäkin, miten kuuro kuuntelee autojen ääniä.

No sehän nimenomaan oli pointtini; tuolla annettiin "viisaana" vinkkinä: "Mitäs jos autoilijat, jalankulkijat ja pyöräilijät noudattaisivat liikennesääntöjä ja ihan vaan katselisivat ympärilleen" kun artikkelissa selvästi sanotaan että tämä laki on tullut suurelta osin nimenomaan näkövammaisten etujärjestöjen vaatimuksesta!

Ja ero on siinä että kuuro ei ole tähänkään asti kuullut autoja. Hän ei kuule tavallista autoa eikä sähköautoa. Sen sijaan hän kyllä näkee sen.

Sokea sen sijaan on tähän asti kuullut tavallisen auton, myös hyvin hiljaista (alle 20 km tunnissa) nopeutta ajavan. Sähköautoa ei kuule. Siksi tarvitaan tuo teknologia joka aktivoituu hiljaisessa nopeudessa ja tekee auton kuultavaksi.

Vierailija
26/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama mikä ääni niihin tulee, kunhan ne eivät jää huomaamatta lapsilta, vanhuksilta ja näkövammaisilta. Mutta sitä en käsitä, miksi jokainen merkki saa itse valita äänensä, siitä tulee kauhean sekavaa, kun pitää oppia, että ai niin, tuokin ääni tulee sähköautosta, tuo ei tainnut tulla, vai tuliko sittenkin.

Vierailija
27/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan kuuleva ja näkevä, mutta käytän silti kuuloani paljon liikenteessä. Esim. kaikkialla ei ole erillistä jalkakäytävää tein vieressä, joten jos takaa kuuluu auton ääntä on helppo väistää sivulle vaikkei edes katso taakseen.

Vierailija
28/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama mikä ääni niihin tulee, kunhan ne eivät jää huomaamatta lapsilta, vanhuksilta ja näkövammaisilta. Mutta sitä en käsitä, miksi jokainen merkki saa itse valita äänensä, siitä tulee kauhean sekavaa, kun pitää oppia, että ai niin, tuokin ääni tulee sähköautosta, tuo ei tainnut tulla, vai tuliko sittenkin.

Näin taitaa olla. Toisaalta tulee mieleen vanhat ajat, jolloin auton merkin pystyi saamaan selville äänen perusteella. Ainakin joskus suunnilleen joka automerkki kuulosti omanlaiseltaan.

Vierailija
29/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas oksentamisääni olisi hyvä.

Vierailija
30/32 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkkijärvenpolkkaa nonstoppina