Budjetille liikaa miehen salimaksut, protskujuomat ja nikotiinipurkat
Salimaksut on ihan jees tottakai, mutta mua ahdistaa kun ne protskujuomat maksaa niin paljon. Ennen ahdisti myös tupakanpoltto, mutta nyt mies tuntuu mässyttävän (ja todellakin MÄSSYTTÄVÄN äänekkäästi) nikotiinipurkkaa ihan jatkuvasti. Nekin maksaa ihan helevetin paljon... vaikka tietty parempi kuin röökinpoltto.
Voinko huomauttaa (lue: nalkuttaa) näistä? Missä ajassa nikotiinipurkan syönnin tulisi vähentyä? Mies ollut polttamatta nyt vuoden alusta asti eli 3kk.
Jonku näistä kustannuksista olisi kyllä syytä pienentyä, olemme tosi tiukilla nyt.
Ei mulla ole mitään tuollaisia kuukausimaksuja. Hyvä että laskuista selvitään, mutta nikotiinipurkat ja protskujuomat on saatava.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:46"]
Urheilu, ravitsemus ja terveys -ei niistä tarvitse tinkiä sinun eikä lasten.
[/quote]
Ihan yhtä terveenä, ellei terveempänä, ihminen pysyy, jos ottaa jalat alle ja lähtee pihalle kipittelemään ja syö normaaleita ruoka-aineita eikä mitään ihme jauheita. Ja sit lopettais kokonaan nikotiinipurkan mässytyksen, olisi vielä terveellisempää.
Jos ei ole rahaa, niin silloin ei todellakaan harrasteta mitään kalliita harrastuksia.
[/quote]
Ei hyvää päivää. Taidat olal niitä, jolle painoindeksi normaalialueella=hyvä kunto. Tiedätkö, että terveysliikunta ja kuntoilu ovat ihan eri asioita? Viittaan siis tuohon: "Ihan yhtä terveenä, ellei terveempänä, ihminen pysyy, jos ottaa jalat alle ja lähtee pihalle kipittelemään" Ja proteiinia suhteessa hilihydraatin/rasvan määrään suunnilleen yhtä paljon löytyy vain maitorahkasta ja siipikarjasta.
[/quote]
No pyöräilijät ja juoksijat on keskimäärin paljon terveempiä ja pidempään eläviä kuin salipumppaajat. Ja kestävyysurheilussa tarvitaan nimenomaan hiilareita. Hoikkuus ja aerobinen kunto ovat terveydelle hyväksi, lihasmassan hankkiminen kuluttaa kehoa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:33"]
Nuo proteiinijuomat ja vastaavat on nyt niin muotia että kaikkien pitää niitä lipitellä vähän väliä. Hauska olisi kuulla jonkun ihan tavallisen salikuntoilijan perustelut juoman juonnille esim välipalana tai ylipäätään. Ja siis nyt en tarkoita esim fitness harrastajia joilla ruokavalio muutenkin viilattu pilkulleen kuntoon. Erityisesti tiukassa rahatilanteessa ihan typerää touhua.
[/quote]
Johan tuolla tuli perusteltua. Lihaa vähän, maitotuotteita ei maha kestä eikä tule syötyä niin kauheasti, että edes niiden kautta tulisi prodetarve täytettyä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:57"]
No mä käytän itse palautusjuomana tuollaista ja laskin, että jos ostaa ison säkin niin yhden juoman hinnaksi tulee alle euron..Mulla on 8 kg:n säkki. On siis mahdollista että kannattais laskea kuinka suuren säkin ostaa, jos siis miehesi ostaa niitä 800g säkkejä kerrallaan niin toki tulee kalliimmaksi. Mutta jos yhden annoksen hinta jää alle euroon niin kyllä normituloilla pitäis vielä olla varaa.
Nikotiinipurkka on kyllä kallista.:(
Jos mahdollista, ehdottaisin, että mies ostaa jonkun jättisäkin ja miettii, monta juomaa juo päivässä. Ja katsoo monta purkkaa jauhaa päivässä. Niistä juomista muuten ei ole hyötyä, jos muuten ruokavalio ei kokonaisuudessa ole kunnossa, tuon hän voi lukea pakkotoistostakin.
[/quote]
tarkoitatko siis, että kun ostat 8kg säkin, niin yhden juoman hinnaksi tulee alle euro (99s vai kuinka paljon)
Eipä tuokaan mitää halpaa hubaa ole, kun mieheni juo juoman tosiaan aamulla, ennen salia, salin jälkeen ja vielä illalla. No ihan joka päivä ei käy salilla, mutta noin 5 krt viikossa kuitenkin.
ap
[/quote]
En muista nyt oliko 80 senttiä vai kuinka paljon tuli yhdelle juomalle hintaa.
No, vaikka noita juomia voi juoda useamman päivässä niin eihän tuo järkevältä enää kuulosta jos vetää pelkkää proteiinia. Itselleni tuo jauhe sopii hyvin, koska voin sen pakata aamulla mukaan kamoihin ja kun jumpan jälkeen kuitenkin kaipaan jotain, se on hinnaltaan kohtuullista eikä tarvi kuin sekoittaa juoma. Ja on myös ok välipalajuoma. En kuitenkaan juo noita päivittäin kuin maksimissaan kaksi.
Kuulostaa kyllä siltä, että teillä on muutakin kommunikaatio-ongelmaa kuin vain nuo rahahuolet. Mun neuvohan oli se, että kannattaisi katsoa, monta juomaa juo päivässä..
9
olisinpa iloinen jos mieheni vaihtaisi harrastukset noihin. nykyään ne on; kalja, tupakka ja moottoripyörä. rahat on tiukalla.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No pyöräilijät ja juoksijat on keskimäärin paljon terveempiä ja pidempään eläviä kuin salipumppaajat. Ja kestävyysurheilussa tarvitaan nimenomaan hiilareita. Hoikkuus ja aerobinen kunto ovat terveydelle hyväksi, lihasmassan hankkiminen kuluttaa kehoa.
[/quote]
Älä nyt jauha paskaa aiheesta josta et mitään tiedä.
http://lihastohtori.wordpress.com/2012/08/07/lihasvoimaharjoittelu-sundell/
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:16"]
No mä käytän itse palautusjuomana tuollaista ja laskin, että jos ostaa ison säkin niin yhden juoman hinnaksi tulee alle euron..Mulla on 8 kg:n säkki. On siis mahdollista että kannattais laskea kuinka suuren säkin ostaa, jos siis miehesi ostaa niitä 800g säkkejä kerrallaan niin toki tulee kalliimmaksi. Mutta jos yhden annoksen hinta jää alle euroon niin kyllä normituloilla pitäis vielä olla varaa.
Nikotiinipurkka on kyllä kallista.:(
Jos mahdollista, ehdottaisin, että mies ostaa jonkun jättisäkin ja miettii, monta juomaa juo päivässä. Ja katsoo monta purkkaa jauhaa päivässä. Niistä juomista muuten ei ole hyötyä, jos muuten ruokavalio ei kokonaisuudessa ole kunnossa, tuon hän voi lukea pakkotoistostakin.
[/quote]
tarkoitatko siis, että kun ostat 8kg säkin, niin yhden juoman hinnaksi tulee alle euro (99s vai kuinka paljon)
Eipä tuokaan mitää halpaa hubaa ole, kun mieheni juo juoman tosiaan aamulla, ennen salia, salin jälkeen ja vielä illalla. No ihan joka päivä ei käy salilla, mutta noin 5 krt viikossa kuitenkin.
ap
[/quote]
En muista nyt oliko 80 senttiä vai kuinka paljon tuli yhdelle juomalle hintaa.
No, vaikka noita juomia voi juoda useamman päivässä niin eihän tuo järkevältä enää kuulosta jos vetää pelkkää proteiinia. Itselleni tuo jauhe sopii hyvin, koska voin sen pakata aamulla mukaan kamoihin ja kun jumpan jälkeen kuitenkin kaipaan jotain, se on hinnaltaan kohtuullista eikä tarvi kuin sekoittaa juoma. Ja on myös ok välipalajuoma. En kuitenkaan juo noita päivittäin kuin maksimissaan kaksi.
Kuulostaa kyllä siltä, että teillä on muutakin kommunikaatio-ongelmaa kuin vain nuo rahahuolet. Mun neuvohan oli se, että kannattaisi katsoa, monta juomaa juo päivässä..
9
[/quote]
joo, taitaapi keittää yli mulla nyt asia jos toinekin tässä parisuhteessa... Mutta onneksi pääosin asiat on kunnossa, nämä olivat nyt nämä päivänpolttavat motkotuksen aiheet tänä pääsiäisenä. Kyllä ne rahahuoletkin tästä hellittää, ja sittenhän ei tartte enää nalkuttaa :)
Laitan miehelle tuon linkin noista 8kg säkeistä, siinäkin säästää jo pitkän pennin.
Sinä ihana vastaaja vaikutat oikein mukavalta ihmiseltä, kiitokset neuvoista ja ystävällisistä sanoistasi! Kaikkea hyvää elämääsi ♥
ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:33"]
Nuo proteiinijuomat ja vastaavat on nyt niin muotia että kaikkien pitää niitä lipitellä vähän väliä. Hauska olisi kuulla jonkun ihan tavallisen salikuntoilijan perustelut juoman juonnille esim välipalana tai ylipäätään. Ja siis nyt en tarkoita esim fitnessharrastajia joilla ruokavalio muutenkin viilattu pilkulleen kuntoon. Erityisesti tiukassa rahatilanteessa ihan typerää touhua.
[/quote]
No multa saat perustelut.
Olen opiskelija. Vietän yleensä päivät poissa kotoa, opiskelupaikassa, työpaikassa tai käyn kuntoilemassa. Tarvitsen siis muutakin välipalaa kuin että pelkällä lounaalla jaksaisin koko päivän. Kun olen ostanut tuon ison säkin, yhdelle juomalle tulee hinnaksi alle euro ja sen lisäksi se vie nälän eri tavalla kuin vaikka karjalanpiirakka. Toki ostan esim. hedelmiä ym. välipalaa. Kuten jo sanoin, mulle tuo on hyvä ja edullinen välipala ja myös kätevä kuntoilun jälkeen vedettävä juoma. Ja tosiaan en vedä päivässä niitä kuin max. 2.
Olen myös töissä työpaikassa, jossa aina nälän yllättäessä ei pääse tauolle. Olen huomannut, että tuo juoma pitää kätevästi nälkää.
Pelkillä proteiinijuomilla ei tietenkään elä. Nehän ovat välipala, ravintolisä. Voin ihan hyvin syödä proteiinijuoman sijaan vaikka purkin raejuustoa (joka muuten vaan maksaa enemmän).
Eli minulle hyvä diili tässä elämänvaiheessa. En ole proteiinijuomien puolestasaarnaaja, jos joku haluaa syödä proteininsa rahkana, raejuustona, lihana tai tofuna niin sillä ei ole minulle mitään merkitystä. Itse vaan en voi aamulla pakata laukkuun rahkaa ja syödä rahkaa sitten vasta kun se on ollut laukussani kahdeksan tuntia.
9
Juuri näin. Itsekin joskus alussa ostin palautusjuomia, kun uskoin mainostajia ja naistelehtiä. Asiaan tarkemmin perehdyttyäni, tajusin, että monipuolinen ja edullinen ruoka kattaa kaiken. Harva oikeasti punttaa niin paljon,että tarvitsee erikoisia juomia. Lasi maitokaakaota on hyvä ja halpa peruspalautusjuoma. Sen jälkeen normaali ruoka, niin riittää.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:22"]
Itse ostin ja tilasin noita 'mömmöjä' joskus. Nyt en samaan sortuisi. Ruoka tulee aika paljon halvemmaksi ja jauhefirmat uskottelevat kehityksen olevan omasta purkistaan kiinni.
Sali maksaa minulle n.35 euroa kuutta kuukautta kohti tai vaihtoehtoisesti 65 euroa vuodessa, riippuen jäsenyydestä. Sali on massiivinen ja sieltä löytyy kaikki tarpeellinen. Ahdas trendisali saunoineen maksaisi saman kuukaudessa.
[/quote]
Tämänkin proon kirjoitti itseään nerona pitävä palstalainen. Samaa käsialaa lienee "Masentunut mies ja on oonko liian kiltti, ukko hakkaa itseään".
Kiinnostavaa olisi tietää onko tämä Onlinen tv, Oulun hullu vai kuka. Ja miksi.
Kiitos perusteluista, oikein hyvin selitit asian. Ilmaisin itseäni huonosti, sillä en tarkoittanut etteikö proteiinijuomista olisi hyötyä tai etteikö ne olisi hyviä välipaloja kiireisille. Tuli vain juuri tästä aloituksesta mieleen tämä nyt pinnalla oleva fitness villitys (älkää ymmärtäkö väärin, ihan hyvä ilmiö sinänsä) johon kuuluu myös nuo juomat. Eli nykyään niitä söpöjä sheikkereitä on joka lissulla jotka käy vähän treenaamassa salilla, ihan kuin se olisi välttämätöntä heti aluksi.
Samalla oli tarkoitus viitata juuri ap:n miehen juomiin joita juo suht paljon per päivä ottaen huomioon että rahaa menee lisäksi kalliisiin pihveihin. Kyse siis ei ole proteiinin riittävästä saannista. Anteeksi että meni nyt täysin ohi aiheen tämä...
Noista nikotiinipurkista on hankala luopua, varsinkin jos ei ole edes vahvuutta vähennetty missään vaiheessa. Vieroitusoireet saattavat olla hyvin vahvoja ja voivat kestää viikkoja ja henkisellätasolla puoli vuotta helposti. Niin siis pointtini on että nalkutuksella ei jätetä mitään vahvan riippuvuuden aineita.
Jättäkäälehti tilaamatta, uutiset kuulee TV:stä ja lukee netistä...Mistä olet itse valmis tinkimään? Karkista, kosmetiikasta, junalipuista?
[/quote]
No jos juo proteiinijuomaa saman verran kuin normi-ihminen vettä, ei sitä voi kyllä laskea urheiluun, ravitsemukseen eikä terveyteen. Se on vain naurettava tapa.
[/quote]
juu, ja oikeesti se treenaaminen ei vaadi proteiinijuomien jatkuvaa kittaamista, riittää jos pullon kiskaisee treenien jälkeen ja sen jälkeen syö vaikka pihvin. Ehdottomasti suosittelen niitä jauheita minäkin. Eikös se yksi pullo jo maksa monta euroa. Tekee äkkiä viikon ruuat.
Onko miehellä resepti nikotiinipurkkaan (tai mitä lääkkeitä siihen nyt kirjoitetaankin, jotain saa reseptillä)? Kannattaa hakea vaikka työpaikkalääkäriltä niin tulee halvemmaksi.
Laskepa miehen harrastusten hinta ja sen jälkeen sama sulle omaan käyttöön. Katsotaan alkaako miehen perspektiivi rahanmenoon seljetä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:53"]
Tämänkin proon kirjoitti itseään nerona pitävä palstalainen. Samaa käsialaa lienee "Masentunut mies ja on oonko liian kiltti, ukko hakkaa itseään".
Kiinnostavaa olisi tietää onko tämä Onlinen tv, Oulun hullu vai kuka. Ja miksi.
[/quote]
ai tarkoitatko, että tämä on provo? Miksi ihmeessä?
En ole mikään onlinelainen, oulun hullu tai muukaan proviolija, vaan ihan tavallinen 38v perheen äiti etelä-Suomesta. Miten ihmeessä uulet, että tämä juttu ei voisi olla totta?
ap
30, tavalliselle kuntoilijalle palautusjuomat eivät ole välttämättömiä. Ihan normaali monipuolinen ruoka riittää. Kuitenkin on niitä, jotka kokevat palautuvansa paremmin ja myös jumppatunnin jälkeen nautittu juoma tai välipala yksinkertaisesti vie nälkää. Jos pitää vielä mennä kaupan kautta kotiin on huomattavasti kivempi, jos ei ole kiljuva nälkä. Palautusjuomat siis voivat sopia joillekin käyttöön mutta ne tosiaan eivät ole välttämättömiä kaikille.
32, toi on totta. Kaikissa treenijutuissa korostuu nuo asiat joilla boostataan treenielämäntapaa, josta voi tulla vääränlainen kuva, jos kokonaisuus ei ole kunnossa. Kuntoilija tarvitsee monipuolisesti eri ravintoaineita, eikä sellaista yhdistelmää, että syödään mitä sattuu ja sitten juodaan joku superproteiinismoothiejuoma joka pelastaa koko päivän ruokavalion vaikka illalla söisikin makkaraperunat. Olen kyllä itse kiinnittänyt tähän huomiota ja se välillä todella mietityttää!
9
Toki näin on. Mutta itse olen kulkenut salilla jo 80-luvulla, jolloin ei ollut palautusjuomia ja hyvin silloinkin treenattiin. Ei ollut nättiä pulloa, mikä piti kipata heti naamaan kun oli vähän jumpattu.
Harva siis tekee oikeasti niin rankkaa treeniä, ettei pärjäisi normaaliruoalla. Hassulta tuntuu joskus kun naiset laihduttaa, sitten mennään jonnekin umbaan tms. ja sitten juodaan 300 kalorin palautusjuoma.
Mutta tästä on turha kiistellä. Palautusjuomat ovat kalliita ja niiden mainostamiseen on käytetty paljon rahaa,että jokainen Pirkko ja Matti niitä nykyään käyttää ja kokee, että ne on ihan oikeesti tarpeellisia.
Ja tuohan se monille motivaatiota, että on nätit sävysävyyn vaatteet ja patukka kädessä. Juuri niin kuin kerran televisiossa puhuttiin, että nykyliikkujat ovat naamailijoita, jotka pohtivat enemmän vaatteiden värisävyjä, kuin itse treeniä tai kisaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:59"]
30, tavalliselle kuntoilijalle palautusjuomat eivät ole välttämättömiä. Ihan normaali monipuolinen ruoka riittää. Kuitenkin on niitä, jotka kokevat palautuvansa paremmin ja myös jumppatunnin jälkeen nautittu juoma tai välipala yksinkertaisesti vie nälkää. Jos pitää vielä mennä kaupan kautta kotiin on huomattavasti kivempi, jos ei ole kiljuva nälkä. Palautusjuomat siis voivat sopia joillekin käyttöön mutta ne tosiaan eivät ole välttämättömiä kaikille.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:43"]
Älä nyt jauha paskaa aiheesta josta et mitään tiedä.
http://lihastohtori.wordpress.com/2012/08/07/lihasvoimaharjoittelu-sundell/
[/quote]
Häh, onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka ottavat tosissaan nämä "lihastohtorit" ja muut? Anteeksi, mutta nauran parhaillaan hervottomasti.
[/quote]
Ihan yhtä terveenä, ellei terveempänä, ihminen pysyy, jos ottaa jalat alle ja lähtee pihalle kipittelemään ja syö normaaleita ruoka-aineita eikä mitään ihme jauheita. Ja sit lopettais kokonaan nikotiinipurkan mässytyksen, olisi vielä terveellisempää.
Jos ei ole rahaa, niin silloin ei todellakaan harrasteta mitään kalliita harrastuksia.
[/quote]
Ei hyvää päivää. Taidat olal niitä, jolle painoindeksi normaalialueella=hyvä kunto. Tiedätkö, että terveysliikunta ja kuntoilu ovat ihan eri asioita? Viittaan siis tuohon: "Ihan yhtä terveenä, ellei terveempänä, ihminen pysyy, jos ottaa jalat alle ja lähtee pihalle kipittelemään" Ja proteiinia suhteessa hilihydraatin/rasvan määrään suunnilleen yhtä paljon löytyy vain maitorahkasta ja siipikarjasta.
[/quote]
[/quote]
Väitinkö, että vain salipumppauksella pääsee kuntoon? Siihen tarvitaan sekä lihaskuntoharjoittelua, että sydän- ja verenkiertoelimistöä rasittavaa harjoittelua(aerobinen liikunta, myöhemmin myös anaerobinen)
Kuntoon ei siis pääse pelkällä saliharjoittelulla tai vaihtoehtoisesti pelkällä juoksu-/pyöräilylenkkeilyllä.
t."Ei hyvää päivää"
Ap, vaihda miestä! Varmasti löydät jonkun peräkammarin nörttimiehen, jota ei voisi vähempää kinnostaa kuntoilu tai terveellinen elämä, joten rahaakaan ei pala. Korkeintaan sutä kuluu hajonneen tietokoneen uusimiseen.