Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sisutuslehdissä esitellyt kodit valitaan? Tyrkyttävätkö

Vierailija
29.03.2013 |

jotkut lukijat kuvillaan omia kotejaan toimitukselle vai onko toimittajilla vihiä, miten tämä mafia toimii?!!

Osassa jutuissa kun asukkaan nimi mainitaan vaikkei mikään julkkis ja kuvassakin saattaa vilahtaa ja joskus vaan "talon asukas/omistaja"..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sen tarkemmin, mutta muutama blogistituttavani on bloginsa kautta saanut pyynnön lehtijuttuun.

Vierailija
2/6 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaankohan niistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:07"]

Maksetaankohan niistä?

[/quote]

Minä en kysynyt, mutta kai ne jonkin korvauksen saavat.

Vierailija
4/6 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on kysytty jo parikin kertaa, olen kieltäytynyt. Kai ne jotenkin suhteilla menee, toimituksen tuntemat ihmiset vinkkaavat kivoista kodeista joissa ovat itse käyneet tai joku tuttava. Ne lehdet, joihin meidän kotia on kysytty, eivät maksa. Toisen kerran kysyi toimittaja ja toisen kerran eräs kuvaaja - oletan että kuvaaja olisi sitten myynyt ne kuvat lehteen.

Joskus kun esitellään tunnetun ihmisen kotia, joka ei kuitenkaan halua esiintyä viihdelehdissä, ei puhuta omistajasta nimellä. Varmaan osa ns. taviksistakin haluaa jäädä nimettömäksi.

Miksei lehdille voisi kämppäänsä tarjotakin lähettämällä kuvia ja tietoja. Mulla on se käsitys, että hyvistä kohteista on aina jonkin verran pulaa.

Vierailija
5/6 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makseta. Esiteltäviä koteja etsitään paljon esim. sisustussuunnittelijoiden ja muiden ammattilaisten kautta, koska toimittajien tuttujen kodit on aika nopeasti kierretty, eikä useimmissa kodeissa olisi mitään esiteltävääkään.

Nimi mainitaan ja omistaja otetaan kuvaan mukaan yleensä aina, jos omistaja antaa. Moni haluaa kuitenkin pitää nimensä salassa, ettei kämppää tyhjennetä arvoesineistä heti seuraavan loman aikana rajan takaa tulleiden ammattilaisten toimesta.

Toimitukset ottavat mielellään vastaan vinkkejä esiteltävistä kodeista, mielellään useiden kuvien kera. Joskus sisustustoimittaja käy ensin katsomassa, onko kodissa ainesta.  Jos koti on vaikkapa 8 tunnin ajomatkan päässä toimituksesta niin käytännön syistä saattaa jäädä esittelemättä.

Vierailija
6/6 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lisää vielä, että jos on rakentamassa, tekemässä remonttia tai hankkimassa sisustustavaraa ja tietää, että koti tulee esitellyksi myöhemmin lehdessä, voi saada hyviä alennuksia. Vaikka siis jutuista ei makseta niin joskus niistä voi hyötyä taloudellisesti. Pätee myös muihin kuin asuntomessutaloihin, vaikkakin edellyttää toimivia suhteita sisustuslehtiin tai niihin töitä tekeviin. Usein remontoitu asunto myydään heti lehtijutun jälkeen ja tässäkin juttu voi tuottaa taloudellista hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi