Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa mieheni puolesta: en osaa nukkua hänen kanssaan!

Vierailija
29.03.2013 |

En ole koskaan osannut jakaa sänkyäni muiden kanssa. Olen aistiyliherkkä monella tapaa, minua ällöttää kun joku hikoilee tai piereskelee unissaan, herään todella herkästi meteliin (esim. kuorsaus) enkä tykkää ihokontaktista kun nukun. Mies suree tätä valtavasti mutta omasta aloitteestaan vetäytyi sohvalle, kun äksyilin taas kerran erään katkonaisen yön jälkeen univelkaisena. Minuakin harmittaa herkkyyteni, mutta toisaalta sekoan jossen saa nukuttua kunnolla pitkään aikaan.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuminen on parisuhteen solmu. Minä haluaisin nukkua miehen vieressä, hän juo öisin kaljaa ja on koneella ja lopuksi alkaa kuorsata tuolissa(!).  Minä sitten kesken yötä nousen häntä herättämään ja pyydän sänkyyn nukkumaan. Joskus onnistun, usein en. Aamulla kiukkuan katkonaisen unen takia, kun yöllä saattaa mennä kolmekin tuntia ennen kuin saan unta. Ukko jää työttömänä kotiin huilimaan. 

Tämä voi kuulostaa pieneltä ongelmalta, mutta minulle tämä taitaa olla se viimeinen niitti. Kun en saa tarpeeksi ihokontaktia, ei seksikään kiinnosta. Eikä oikein mikään muukaan. Avioero tulee varmaan parin kuukauden päästä, ei mahda mitään. 

Vierailija
22/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, meillä kyllä valveilla on sitä liimaa enemmän :)

Nukutaan kyllä  vierekkäin, mutta yöt on nukkumista varten.

Lapsellista edes ajatella, että eroaisit jos sinä esim kuorsaisit ja mies ei voisi nukkua vieressäsi. 

No jokainen tavallaan. Mutta vaikuttaa todella ahdistavalta, ellet osaa nukkua yksin, vaan pitää riippua miehessäsi yötkin.

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 21:30"]

En pakottaisi miestäni valvomaan, minulle vaan yhdessä nukkuminen on seksiäkin tuhat kertaa tärkeämpi liima enkä voisi kuvitella muuta. Toivon että ap.n mies ei tunne näin sillä ymmärrän  kyllä että kaikki eivät vaan pysty nukkumaan yhdessä! T. Se joka ei voi nukkua ilman miestään

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni ei ole samanlainen kuin sinä.

t. vakiyökkö

Olisi kamalaa, jos en voisi mennä yöksi töihin, kun toinen pillittäisi kotona, että ei pysty nukkuaan ja tulee ero kun emme nuku vierekkäin, kun olen öisin töissä.

Olisi tosi ahdistavaa tuollainen

Onneksi olen elänyt yksin pitkään ennen parisuhdetta, etten ole noin läheisriippuvainen ja ripustaudu mieheen yöksikin ja vahdi, ettei se vain karkaa minnekään

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:20"]

Minä olen 42v ja on ollut kaikenlaisia vaiheita. Nuorena oli ihanaa nukua iho ihoa vasten lusikassa. Vanhemmiten riitti yhdessä saman peiton alla ilman lusikkaa. Sitten lapsia tuli ja jossain vaiheessa oli tuo että en osannut kertaaikiaan nukua miehen vieressä. Jompi kumpi nukui vuorotellen sohvalla tai lattialla. Oli pakko. Siitä opettelin takaisin samaan leveään yhteiseen sänyyn, mutta alkuun oli eri peiton alla ja kaukana toisista, korvatulpat korvissa mulla. Oli sama tuollainen "aistiyliherkyys" ja kaikki toisessa ärsytti. Mutta tietoisesti aloin opetella miehen läheisyyttä sietämään.  Ensin illalla ennen nukahtamista menin minuutiksi kainaloon. Olin siinä ja menin oman peiton alle kauas toisesta. Pikkuhiljaa pidensin aikaa. Nyt olen jo päässyt vaiheeseen, että mielelläni nukun miehen kainalossa ja korvatulpatkin on poissa. Ihanaa!

[/quote]

Vierailija
24/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt heti eroaisi mutta varmasti jossain vaiheessa koska läheisyys on niin tärkeää. En ole mikään epäitsenäinen ihminen ollenkaan. Meillä esim. Seksiä todella vähän joten jos ei edes nukuttais yhdessä niin mitä sitten? Ja koitan vaan tuoda esille että asia voi toiselle olla täysin erilainen kuin toiselle!

Vierailija
25/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen kuin ap. Haluaisin nukkua miehen vieressä, mutta ei siitä tule mitään. Miehen kuorsaaminen on isoin syy. Olen jo vuosia nukkunut sohvalla, koska mun selkäkin kestää paremmin upottavaa sohvaa kuin mitään patjoja.

Vierailija
26/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo vieläkään pystyny käsittämään, miksi aviopuolisoiden pitää nukkua samassa sängyssä.

Samassa huoneessa vielä menettelee,,,

Kuorsaukset, piereskelyt ja pyörimiset ym, on huomattavasti "hillitympiä" kokea.

Eihän tää oo seksistä tai muuten läheisyydestä kiinni, vaan haluan kunnon yöunet.

T.Ei ap.

Vierailija
27/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en käsitä miksi en saa haluta nukkua puolisoni vieressä? :D jos se on minulle takuu nukkua hyvin niin eikö se ole silloin hyvä asia? Meidän suhteessa seksi loppuisi täysin jos nukkuisimme erillämme, onnellisia ne joille näin ei kävisi. :) ja ihmettelen eikö täällä ole ketään samanlaista kuin minä?

Vierailija
28/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nukuttu kohta 20 vuotta eri huoneissa, lapsikin on (nuorempia kuin 20v). En kestä nukkumista samassa vuoteessa jonkun kanssa, siitä ei tule mitään. Valvon ja kääntyilen ja olen aamulla vihainen.

Vierailija
29/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans mies nukkuuu nykyisin sohvalla. Mies ei saa nukuttua, kun selkä tulee kipeeksi meidän sängyssä. Eipä sen puoleen mullakin tulee jos mies nukkuu samassa sängyssä. Pitäis mennä sänkyostoksille,kun tuota meidän 160 senttinen jenkkisänky ei ole suunniteltu näköjään parivuoteeksi. Ostin sen jo sinkkuaikoina ja keskellä kun nukkuu niin pystyy jotenkten nukkumaan.

Vierailija
30/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko varma, että miehesi kestää noin läheisriippuvaista vaimoa

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:49"]

Ja mä en käsitä miksi en saa haluta nukkua puolisoni vieressä? :D jos se on minulle takuu nukkua hyvin niin eikö se ole silloin hyvä asia? Meidän suhteessa seksi loppuisi täysin jos nukkuisimme erillämme, onnellisia ne joille näin ei kävisi. :) ja ihmettelen eikö täällä ole ketään samanlaista kuin minä?

[/quote]

Vierailija
31/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiristää miestään vielä seksillä, että "tseh tseh, ukko, nyt sänkyyn mamman viereen, tai mamma ei anna seksiä sulle"

Voi jeesus:DDDDD

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 23:36"]

Mutta oletko varma, että miehesi kestää noin läheisriippuvaista vaimoa

[/quote]

[/quote]

Vierailija
32/45 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä siis? Ei mua ahdista jos mies ei ole vieressä! Hän on välillä yöllä töissä, samoin minä itse. Mutta nukun hänen vierellään ja kainlossaan mielellään nykyisin. Yhteen aikaan oli muutaman vuoden jakso etten osannut/halunnut/kyennyt nykkumaan hänen lähellään ja nyt iloitsen kun osaan ja haluan. Tämä oli vastaus ap:n viestiin, jossa hän kertoo ettei osaa nukua miehensä vieressä. Kerroin tarinani, jossa itse olen opettelemalla opetellut uudelleen mieheni viereen. Toki osaan nukua yksinkin.

Rivien välistä lukeminen on taito sinänsä, ei ole sinulle sitä taitoa suotu, mutta ehkä jotain muita taitoja sitten.

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:33"]

Onneksi mieheni ei ole samanlainen kuin sinä.

t. vakiyökkö

Olisi kamalaa, jos en voisi mennä yöksi töihin, kun toinen pillittäisi kotona, että ei pysty nukkuaan ja tulee ero kun emme nuku vierekkäin, kun olen öisin töissä.

Olisi tosi ahdistavaa tuollainen

Onneksi olen elänyt yksin pitkään ennen parisuhdetta, etten ole noin läheisriippuvainen ja ripustaudu mieheen yöksikin ja vahdi, ettei se vain karkaa minnekään

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:20"]

Minä olen 42v ja on ollut kaikenlaisia vaiheita. Nuorena oli ihanaa nukua iho ihoa vasten lusikassa. Vanhemmiten riitti yhdessä saman peiton alla ilman lusikkaa. Sitten lapsia tuli ja jossain vaiheessa oli tuo että en osannut kertaaikiaan nukua miehen vieressä. Jompi kumpi nukui vuorotellen sohvalla tai lattialla. Oli pakko. Siitä opettelin takaisin samaan leveään yhteiseen sänyyn, mutta alkuun oli eri peiton alla ja kaukana toisista, korvatulpat korvissa mulla. Oli sama tuollainen "aistiyliherkyys" ja kaikki toisessa ärsytti. Mutta tietoisesti aloin opetella miehen läheisyyttä sietämään.  Ensin illalla ennen nukahtamista menin minuutiksi kainaloon. Olin siinä ja menin oman peiton alle kauas toisesta. Pikkuhiljaa pidensin aikaa. Nyt olen jo päässyt vaiheeseen, että mielelläni nukun miehen kainalossa ja korvatulpatkin on poissa. Ihanaa!

[/quote]

[/quote]

Vierailija
33/45 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat makuuhuoneet ja nukumme aina hyvin.  Läheisyyttä ja ihokosketusta saa muulloinkin, kuin öisin. 

Vierailija
34/45 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uni liittyy seksiin tai läheisyyteen?

Vierailija
35/45 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kausittain, pystynkö nukkumaan miehen vieressä. Yleensä nukutaan samassa sängyssä, mut ei ihokontaktissa. Joskus sit "siedän" ihokontaktia, ja joskus pitää päästä ihan omaan tilaan. Kaikki on jotenkin mun oman pään sisällä, ei korreloi esimerkiksi parisuhteen senhetkiseen tilaan.

Vierailija
36/45 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh no en kiristä seksillä koska mies on se joka meillä pihtaa. Ja minkä minä itselleni mahdan olen sitten läheisyysriippuvainen tai en. Toistaiseksi tämä toimii eikä maailmani kaadu siihen että välillä nukun yksinäni, kyse on siitä että nukun PARHAITEN mieheni vieressä. 

Vierailija
37/45 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä ihmettelen miksi jankkaat asiasta. Se tuli jo selväksi että sinulle yhdessä nukkuminen on parisuhteessa se tärkein asia. Joillekin se varmasti myös on tärkeää (vaikka ihmettelenkin kovasti jos se on se TÄRKEIN). Monille ei.

Itse tykkään kyllä nukkua yhdessä, mutta jos mieheni ei saisi vieressäni unta suostuisin heti erillisiin sänkyihin koska miehelleni hyvät yöunet ovat erityisen tärkeät. Ovathan ne siis kaikille, mutta miehessäni jo yksi huonosti nukuttu yö näkyy selkeästi ja jos jossain vaiheessa mieheni mielipide yhdessä nukkumisesta muuttuisi ja muuten liittomme olisi edelleen kunnossa, niin mikäs siinä. (En siis usko että miehen pakottaminen samaan sänkyyn pelastaisi liittoa, lähinnä vain että en huolestuisi asiasta mikäli muuten asiat olisivat hyvin.) Itse nukkuisin varmasti ihan yhtä hyvin niin ja eiköhän meillä seksiä ja läheisyyttä silti riittäisi. Ei se ainakaan tällä hetkellä ole sidonnaista nukkumisjärjestelyymme. Mielummin pitäisin hyvän tuulisen ja hyvin levänneen mieheni kuin kärttyisen ja jatkuvasti väsyneen. Paljon tärkeämpää molempien hyvinvointi meidän suhteellemme on kuin se yhteinen sänky, vaikka tällä hetkellä hyvin siihen molemmat mahdumme.

Ap:ta tuskin sinun viestisi kovasti auttavat.

Vierailija
38/45 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei saa nukutua, ei jaksa seksiäkään

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 04:12"]

Miten uni liittyy seksiin tai läheisyyteen?

[/quote]

Vierailija
39/45 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä kyseinen nainenhan ottaisi heti avioeron, jos mies vihjaisii edes halusta nukkua yksin. 

minä kuorsaan ja mies nukkuu joskus toisessa huoneessa, koska hänelle tulee rytmihäiriöitä huonosti nukutuista öistä

onneksi saan itse nukuttua hyvin yksinkin (ja miehen terveyden vuoksi nukkuisin vaikka välillä huonomminkin).

Ihmettelen myös tuota jankkaamista, koska ymmärrämme jo, että teidän liittonne perusta on, että sinä saat nukkua  miehesi vieressä ja muuten eroaisit ja seksiäkään ei olisi, ellette nukkuisi vierekkäin.

Ihmiset on niin erilaisia. ap.lle sanoisin, että hommatkaa vain omat makkarit ja kumpaankin leveä sänky. iltaisin voi viettää aikaa toisen vieressä. voi jopa nukahtaa siihen, mutta yöllä herätessään voi hiipiä omaan makkariin

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 07:42"]

[/quote]

Minä ihmettelen miksi jankkaat asiasta. Se tuli jo selväksi että sinulle yhdessä nukkuminen on parisuhteessa se tärkein asia. Joillekin se varmasti myös on tärkeää (vaikka ihmettelenkin kovasti jos se on se TÄRKEIN). Monille ei.

Itse tykkään kyllä nukkua yhdessä, mutta jos mieheni ei saisi vieressäni unta suostuisin heti erillisiin sänkyihin koska miehelleni hyvät yöunet ovat erityisen tärkeät. Ovathan ne siis kaikille, mutta miehessäni jo yksi huonosti nukuttu yö näkyy selkeästi ja jos jossain vaiheessa mieheni mielipide yhdessä nukkumisesta muuttuisi ja muuten liittomme olisi edelleen kunnossa, niin mikäs siinä. (En siis usko että miehen pakottaminen samaan sänkyyn pelastaisi liittoa, lähinnä vain että en huolestuisi asiasta mikäli muuten asiat olisivat hyvin.) Itse nukkuisin varmasti ihan yhtä hyvin niin ja eiköhän meillä seksiä ja läheisyyttä silti riittäisi. Ei se ainakaan tällä hetkellä ole sidonnaista nukkumisjärjestelyymme. Mielummin pitäisin hyvän tuulisen ja hyvin levänneen mieheni kuin kärttyisen ja jatkuvasti väsyneen. Paljon tärkeämpää molempien hyvinvointi meidän suhteellemme on kuin se yhteinen sänky, vaikka tällä hetkellä hyvin siihen molemmat mahdumme.

Ap:ta tuskin sinun viestisi kovasti auttavat.

[/quote]

Vierailija
40/45 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kiva jos läheisyyttä ja ihokosketusta saisi muulloinkin kuin öisin mutta kun meillä ei sitä saa.