Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toisten asioihin ei saisi puuttua?

Vierailija
29.03.2013 |

No, esimerkiksi tuossa http://www.vauva.fi/keskustelu/3420574/ketju/kaverin_talossa_uudehkossa_haisee_kosteusvauriolta_mainitsisitko_asiasta

Ketjussa jotkut sanoo, ettei kannata sanoa mitään ja että kyllä ne varmaan tietää, että heidän talonsa haisee. Usein myös sanotaan ettei kannata kertoa jos tietää jonkun puolison pettävän.

Miksi ei kannattaisi sanoa? Ovatko nämä jotka kehoittavat olemaan hiljaa niitä pettäjiä tai hometalokauppiaita koska muuten on hieman vaikea ymmärtää kenen etua palvelee se ettei kerro jos jotain on pielessä? Vai loukkaako se jotain jos sanoo huomanneensa, että kaveri asuu hometalossa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en pitäisi siitä jos joku koko ajan olisi puuttumassa minun asioihini...se on ärsyttävää!!!

Vierailija
2/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei kannata sanoa siksi, että sen jälkeen tämä kaveripariskunta voisi myydä hometalonsa ja kuitenkin oikeudessa väittää etteivät koskaan huomanneet mitään erikoista. Alhaista minusta.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:28"]

minä en pitäisi siitä jos joku koko ajan olisi puuttumassa minun asioihini...se on ärsyttävää!!!

[/quote]

Niin mutta se on ärsyttävää? Sinun parastasihan siinä ajatellaan.

Vierailija
4/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: Niin mutta miksi se on ärsyttävää? Sinun parastasihan siinä ajatellaan.

Ap.

Vierailija
5/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:30"]

Tai sitten ei kannata sanoa siksi, että sen jälkeen tämä kaveripariskunta voisi myydä hometalonsa ja kuitenkin oikeudessa väittää etteivät koskaan huomanneet mitään erikoista. Alhaista minusta.

Ap.

[/quote]

Ei vapauta vastuusta, vaikka miten väittäisi, ettei huomannut hometta.

Vierailija
6/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän ne puuttujat omasta mielestään tekeekin...mutta eikö jokinen saisi itse päättää mikä millonkin on parasta....ei ne muut tiedä kaikkea sitä mitä minä tiedän...

Vierailija
7/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, mitä sanoo, vaan se millä tavalla sen sanoo. Ei Suomessa vaan osata sanoa  ikävistä asioista nätisti vaan pläjäytetään kaikki päin naamaa ja sitten suututaan.

Vierailija
8/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen parhaan ajattelu ei aina tarkoita, että ne ajatukset kävisivät yhteen. Esim mun anoppi on ilmoittanut mulle että yksi lapsi riittää ja hän on esittänyt tämän vaatimuksen minun parasta ajatellen. Itse kuitenkin haaveilen isommasta perheestä. Ja se riita mikä tästä syntyi niin on jotain aivan uskomatonta ja aivan toinen tarina. Mutta koskaan et voi tietää mikä on toisen parasta esimerkiksi näissä pettämisjutuissa.

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:31"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
9/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:33"]

niinhän ne puuttujat omasta mielestään tekeekin...mutta eikö jokinen saisi itse päättää mikä millonkin on parasta....ei ne muut tiedä kaikkea sitä mitä minä tiedän...

[/quote]

Eli pitäisikö kysyä etukäteen, että "Anteeksi mutta saanko kertoa teille, että teidän talossanne haisee?"

Mistä sitä voi etukäteen tietää? Mitä haittaa siitä sanomisesta voi olla?

Ap

Vierailija
10/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:27"]

No, esimerkiksi tuossa http://www.vauva.fi/keskustelu/3420574/ketju/kaverin_talossa_uudehkossa_haisee_kosteusvauriolta_mainitsisitko_asiasta

Ketjussa jotkut sanoo, ettei kannata sanoa mitään ja että kyllä ne varmaan tietää, että heidän talonsa haisee. Usein myös sanotaan ettei kannata kertoa jos tietää jonkun puolison pettävän.

Miksi ei kannattaisi sanoa? Ovatko nämä jotka kehoittavat olemaan hiljaa niitä pettäjiä tai hometalokauppiaita koska muuten on hieman vaikea ymmärtää kenen etua palvelee se ettei kerro jos jotain on pielessä? Vai loukkaako se jotain jos sanoo huomanneensa, että kaveri asuu hometalossa?

[/quote]

Koska se on paljon hauskempaa odottaa sihen asti, että homeyllätys paljastuu kaverille ja sille kerrotaan, että jos tää oltaisiin vaan huomattu paljon aiemmin, niin terveys olisi tallella ja remontti paljon halvempi. Tossa vaiheessa sitten tokaset, että kyllä mä sitä hajua jo sillon pari vuotta sitten homeeksi aavistelin vaikken mitään sanonutkaan.

Vierailija
11/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:33"]

[/quote]

Häh? Mutta jos en esimerkiksi tiedä, että kodissani on hometta, miten voin etukäteen päättää, mikä on minulle parasta ja kertoa sen kavereilleni? En tajunnu. 

Vierailija
12/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:38"]

Toisen parhaan ajattelu ei aina tarkoita, että ne ajatukset kävisivät yhteen. Esim mun anoppi on ilmoittanut mulle että yksi lapsi riittää ja hän on esittänyt tämän vaatimuksen minun parasta ajatellen. Itse kuitenkin haaveilen isommasta perheestä. Ja se riita mikä tästä syntyi niin on jotain aivan uskomatonta ja aivan toinen tarina. Mutta koskaan et voi tietää mikä on toisen parasta esimerkiksi näissä pettämisjutuissa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin mutta mitä haittaa siitä on vaikka anoppisi sanoisikin ääneen sen mitä ajattelee? Hänhän ajattelee niin joka tapauksessa. Eikö ole parempi, että tiedät siitä kuin, että anoppisi yrittäisi salaa syöttää sulle e-pillereitä?

Ap.

Vierailija
13/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti puutun, jos on kyse lähimmäisen elämästä.

Esim. kerroin veljelleni, että näin hänen vaimonsa toisen miehen kanssa liian intiimisti.. sain paljon paskaa niskaani. "älä saatanan valehteleva nauta enää ikinä puutu meidän perheen asioihin. Seuraavalla kerralla mä tapan sut." "tajuatko sä huora, että sä olet pilannut meidän elämän?!" Jatkavat elämää onnellisesti (?), mun vaan ei tarvii enää pikkurouvan kanssa olla tekemisissä. Helpottavaa.

Enkä osaa edes katua. Teen saman uudestaan. Veljeni ansaitsee paremman naisen kuin tuon pettävän alistajan.

Vierailija
14/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkää ihmiset omaa elämäänne älkääkä toistenne!!! pikkusieluiset besserwisserit...

Vierailija
15/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin mutta mitä haittaa siitä on vaikka anoppisi sanoisikin ääneen sen mitä ajattelee? Hänhän ajattelee niin joka tapauksessa. Eikö ole parempi, että tiedät siitä kuin, että anoppisi yrittäisi salaa syöttää sulle e-pillereitä?

Ap.

[/quote]No aika epätodennäköistä on että anoppi tekisi mitään tuollaisia toimia. Siksipä on turha avautua toiselle lapsien määrästä, kas kun asia on niin henkilökohtainen, eikä anoppi kuitenkaan voi päättää montako lasta miniä tekee. Joten kysyn niin päin: miksi anopin pitää saada möläyttää mielipiteensä sellaiseen asiaa, joka ei ole hänen päätettävissään?

En siis ole se jonka anoppi on näin sanonut, mutta ihmettelen vaan.

Vierailija
16/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se anoppi päätä, että montako lasta kukin saa!!!

Vierailija
17/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap.

[/quote]No aika epätodennäköistä on että anoppi tekisi mitään tuollaisia toimia. Siksipä on turha avautua toiselle lapsien määrästä, kas kun asia on niin henkilökohtainen, eikä anoppi kuitenkaan voi päättää montako lasta miniä tekee. Joten kysyn niin päin: miksi anopin pitää saada möläyttää mielipiteensä sellaiseen asiaa, joka ei ole hänen päätettävissään?

[/quote]

Mutta mitä haittaa siitä on? Miksi se loukkaa? Jos joku sanoo minulle, että nuo vaatteesi eivät sovi yhtään yhteen tai että tuo hiustyyli ei sovi sulle, niin ajattelen vaan, että "Aha, ehkä se on niin, täytyypä miettiä". Ei se tarkoita, että joku päättäisi hiustyylini minun puolestani.

Vierailija
18/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyseissä tapauksessa asia ei jäännyt siihen että anoppi vaan sanoi, vaan sen jälkeen kun ilmoitin että minäpä halua useamman lapsen, niin helvetti pääsi irti. Mutta siis tämä on jo toinen tarina, eikä siitä sen enempää. Pointti on se, että siitä sanomisesta voi seurata vasta sanomista ja jne. Ja jos sanomiset osuu ns. huonoon hetkeen. Mitäpä jos anoppi olisi sanonut tämän minulle puhelimessa juuri kun olin kertomassa hänelle, että lapsi kuoli kohtuun. Näin ei siis käynnyt.

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap.

[/quote]

Mutta mitä haittaa siitä on? Miksi se loukkaa? Jos joku sanoo minulle, että nuo vaatteesi eivät sovi yhtään yhteen tai että tuo hiustyyli ei sovi sulle, niin ajattelen vaan, että "Aha, ehkä se on niin, täytyypä miettiä". Ei se tarkoita, että joku päättäisi hiustyylini minun puolestani.

[/quote]

Vierailija
19/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kumpi sinua nyt oikeasti loukkaa: se, että anoppi sanoo jotain vai se, että hänellä ylipäätään on kummalliset mielipiteet?

Koska eihän sitä voi mitenkään etukäteen tietää mikä sanominen ketäkin loukkaa. Mikä tahansa voi loukata. Eikä niitä sanoja enää saa takaisin.

Vierailija
20/31 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tällä palstalla muodostuu ketjuihin ihan fiksuja mielipiteitä. Mutta pitkäperjantai on ihan omanlaisensa päivä. Nyt siis ollaan melko yksimielisesti sitä mieltä, että kaverin hometalosta ei saa mainita kaverille, sillä se on heidän asiansa. Antaa kaverin lasten saada varjostumia keuhkoihin ja astman ja puhjetkoon aikuisilla migreeni ja jatkuvat päänsäryt. Yrittäkööt ominensa selvitellä, että mistä nämä oireet kenelläkin perheenjäsenellä johtuvat, sillä sairasteluhan on ilman muuta perheen sisäinen yksityinen asia. Ehkä asia selviää, kun juostaan erikoislääkäreillä pari vuotta. Muiden asioihin ei kuitenkaan pidä puuttua, sillä ikinä ei voida tietää, vaikka noita vanhempia ei lasten astma mitenkään haittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän