Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7400€ tämän vuoden lomamatkat.

Vierailija
29.03.2013 |

Tilanne siis tällä hetkellä. Laskin tuossa äsken. 2 x all inc lomaa. 2x aamiaisella. Noista matkoista kaksi on tarjouksista löydettyjä.

Kaikki matkat ovat 2 aikuisen matkoja. Tuo 7400€ pitää sisällään matkan + matkakassan. Tuohon summaan olen myös huomioinut lennon lisäpalvelut eli varatut istumapaikat.

Mahdollista on, että tulee 1 matka vielä lisää. Viime vuonna teimme 5 matkaa ja kaikkineen meni 8500e.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:17"]

Halusin tällä avauksella osoittaa, että matkustaminen ei välttämättä tosiaan ole niin kallista. Me saamme usean matkan sillä mitä muut laittaa yhteen matkaan jos edes riittää. Tosin tässäkin pitää aina huomioida matkan kesto ja montako reissaa. Ja kyllä minä kirjaan tiedot ylös ja säästän kansioon matkaliput. Näin pysyy varmasti muistissa mitä mihinkin on maksanut ja näkee hintojen muutoksen vuosien kuluessa.

ap

[/quote]

Avaa nyt vähän ap. Missä kävitte? Montako reissussa? Mikä taso hotelleissa? Ruokailut? Aktiviteetit? Jne. Aika ankeata sanoa vain rahan ja matkojen määrä. Hinnan kannalta, joka sinulle ilmeisen tärkeätä?, olisi oleellista tietää vähän enemmän.

[/quote]

Kreikka, Turkki, Bulgaria ja Kanaria x2.  Pääosin 2 aikuista . Myös 2+1 loma. Nämä siis viime vuoden matkoja. Hotelleissa taso vähintään 3*, Myös 4+^. Aamainen oltava ehdottomasti. Muutamassa oli all inc. Myös sijainti on vaikuttanut hotellin valintaan. On meillä joskus ollut 2* hotellikin. Matkatoimistojen valmis paketti. Itse mieluusti omalla ajalla kierrämme kohdetta. Emme osallsitu siis maksullisiin retkiin. SIltä osin siis ihan omatoimin matkaamme. Kaikkiaan lomat on meille peruslomia, viikon rantalomia. Milloin mennään rannallle tai hotellin altaalle ottamaan aurinkoa ja uimaan. Milloin mennään kietelemään yms. EI koskaan suunnitella seuraavaa päivää.

ap

Vierailija
2/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:28"]

Onneksi on av, johon voi kirjata matkansa:) Jos vaikka muuten unohtaa.

[/quote]

matkailu on kiva asia ja henkireikä ja siitä puhuminen tuottaa hyvää mieltä

[/quote]

Sitä minä toivoisinkin tänne:) mutta aina vaan ihmiset luettelevat matkakohteitaan ja hintoja, niistä ei kukaan mitään kostu. Kerro toki teidän matkasta, minä luen tosi mielelläni.

[/quote]

4 laittaisi mielellään vaikka mitä matkakertomuksia mutta kun ne on niin pitkiä:) 3 vkon lomassa on jo paljon tapahtumia ja paikkoja joista kertoa!

Täältä löytyy kyllä meidän viimekesäinen reissu, muita en ole ehtinyt vielä päivittämään:

http://www.tollero.blogspot.fi/ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteiden selvittyä en tajua mitä leuhkimista matkojen hinnassa on. 7400 euroa jaettuna neljään reissuun on 1850e, mikä on todella iso raha kahden ihmisen viikon reissusta, varsinkaan jos ruuat ei ole kaikissa edes mukana! Me tehtiin viime vuonna tuolla hinnalla  viikon reissu Samokselle 2+2, 3 tähden hotelli (lennot ja hotellit 1350e, ja ruokiin vähän alle satanen päivässä, autonvuokraus ja pari matkatoimiston retkeä sai budjetin nousemaan yli parin tonnin, mutta ap ei ilmeisesti myöskään laskenut hintaansa kuin perustarpeet). Samoin oltiin viikko 4+-tähden AI-hotlassa Egyptissä (todella upea paikka ja mahtavat ruuat ja palvelut) alle kahdella tonnilla, vaikka osa matkasta osui koulujen lomia-aikaan. Ja matkustajia siis 2 aikuista ja 2 lasta. Lontoossa oltiin samalla porukalla 5 päivää reilulla tonnilla, ja hintaan kuului jo musikaaliliputkin. Tsekkaan aina hotellit tripadvisorista, ja mennään vain hotelleihin, joita on kehuttu todella paljon.

Eli enpä ap:nä juuri hinnalla leuhkisi, mutta tietenkin jos saitte jotain erityisen upeaa tehtyä, silloin hinta voi olla edullinenkin. Et vaan ole maininnut mitään erityistä.

Vierailija
4/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kallii reissut, vaikka onkin all inclusive. Mistä ostit, että tiedän välttää? 

Vierailija
5/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:10"]

Kohteiden selvittyä en tajua mitä leuhkimista matkojen hinnassa on. 7400 euroa jaettuna neljään reissuun on 1850e, mikä on todella iso raha kahden ihmisen viikon reissusta, varsinkaan jos ruuat ei ole kaikissa edes mukana! Me tehtiin viime vuonna tuolla hinnalla  viikon reissu Samokselle 2+2, 3 tähden hotelli (lennot ja hotellit 1350e, ja ruokiin vähän alle satanen päivässä, autonvuokraus ja pari matkatoimiston retkeä sai budjetin nousemaan yli parin tonnin, mutta ap ei ilmeisesti myöskään laskenut hintaansa kuin perustarpeet). Samoin oltiin viikko 4+-tähden AI-hotlassa Egyptissä (todella upea paikka ja mahtavat ruuat ja palvelut) alle kahdella tonnilla, vaikka osa matkasta osui koulujen lomia-aikaan. Ja matkustajia siis 2 aikuista ja 2 lasta. Lontoossa oltiin samalla porukalla 5 päivää reilulla tonnilla, ja hintaan kuului jo musikaaliliputkin. Tsekkaan aina hotellit tripadvisorista, ja mennään vain hotelleihin, joita on kehuttu todella paljon.

Eli enpä ap:nä juuri hinnalla leuhkisi, mutta tietenkin jos saitte jotain erityisen upeaa tehtyä, silloin hinta voi olla edullinenkin. Et vaan ole maininnut mitään erityistä.

[/quote]

Ei ihan suoraan voi laskea ja verrata hintaa per matka. Osa kuitenkin all inc Moni asia vaikuttaa.  Itse pidän matkojamme edullisina ja olemme saaneet matkoilta aina sen mitä on haettu. Sehän selvää, että matkojen hinnat (kohteesta riippuen) on noin 300-1500e per henkilö keskimäärin. Kuitenkin niin olemme olleet äärimmäisen tyytyväisiä. Ja sanomattakin selvää, että valitsemme meille mieluisia kohteita. Jossain paikoissa tulee käytyä monta kertaa. Samoin myös valikoimme aina jonkun uuden.

ap

Vierailija
6/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:19"]

On kyllä kallii reissut, vaikka onkin all inclusive. Mistä ostit, että tiedän välttää? 

[/quote]

En ole eritellyt tänne matkojen hintoja. Joten siltä pohjalta ei täällä voida sanoa mikä on halpa ja mikä kallis. Ja sehän on selvää, että jos perushintaa otetaan all inc viikoksi mikä maksaa hätäsesti 200e niin taso ja laatu on sen mukainen,.

Jokainen meistä matkustaa mieluisiin kohteisiin ja panostaa matkaansa rahallisesti ja muutoin omien halujen ja budjetin mukaan.

ap

Vierailija
7/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käydään nykyään joskus samoissa kohteissa monta kertaa. Esim. tuo Egyptin reissu oli kohteeseen, jossa oltiin käyty ennenkin ja tiedettiin hyväksi. Muuten olisin ehkä ollut epäluuloinen juuri hinnan edullisuuden takia.

Mistä jutuista tykkäät erityisesti matkoillasi? Minun on päästävä Kreikkaan säännöllisin väliajoin, ja nautin laivamatkoista saarelta toiselle tosi paljon. Käydään aina jollain pienemmilläkin saarilla, koska ne ovat todella idyllisiä. Luostarit ja pikkukaupungit ovat upeita. Samoskin oli itse asiassa yllättävän tunnelmallinen, voisin käydä siellä toistekin. Ruoka kreikkalaisissa pikkukylissä on todella hyvää, vaikka ei ehkä aina kovin hygieenistä.

Vierailija
8/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:32"]

Mekin käydään nykyään joskus samoissa kohteissa monta kertaa. Esim. tuo Egyptin reissu oli kohteeseen, jossa oltiin käyty ennenkin ja tiedettiin hyväksi. Muuten olisin ehkä ollut epäluuloinen juuri hinnan edullisuuden takia.

Mistä jutuista tykkäät erityisesti matkoillasi? Minun on päästävä Kreikkaan säännöllisin väliajoin, ja nautin laivamatkoista saarelta toiselle tosi paljon. Käydään aina jollain pienemmilläkin saarilla, koska ne ovat todella idyllisiä. Luostarit ja pikkukaupungit ovat upeita. Samoskin oli itse asiassa yllättävän tunnelmallinen, voisin käydä siellä toistekin. Ruoka kreikkalaisissa pikkukylissä on todella hyvää, vaikka ei ehkä aina kovin hygieenistä.

[/quote]

Kreikkaan on päästävä 1-2 kertaa vuodessa. Täälläkin siis. Sama kohde ja hotelli joka kerta. Hyväksi havaittu. Mä tykkään matkoilla siitä kiireettömyydestä, kierrellä kohdetta omatoimisesti ja omien mieltymysten mukaan. Istua, vaikka jossain kahvilassa ja antaa rauhassa katseen kiertää maisemia. Rantaa, istutuksia, rakennuksia jne.

Tutustua paikallisiin ja paikalliseen ruokaan. Se, että saa itse päättää koska menee ja minne. Ei ole mikään pakko meininkiä.

ap

Vierailija
9/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 toteaa, että Kreikkaan jää ikävästi koukkuun. Minä en tosin ole siellä käynyt samassa kohteessa kahta kertaa, koska saaret ovat TÄYNNÄ ihania paikkoja. Suosittelen kokeilemaan uusiakin kohteita. Ja Kreikasta saa majoituksen vaikka etukäteen varaamattakin, jos haluaa asua todella lähellä paikallisia :) Olethan tsekannut kreikka.netin?

Vierailija
10/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:50"]

37 toteaa, että Kreikkaan jää ikävästi koukkuun. Minä en tosin ole siellä käynyt samassa kohteessa kahta kertaa, koska saaret ovat TÄYNNÄ ihania paikkoja. Suosittelen kokeilemaan uusiakin kohteita. Ja Kreikasta saa majoituksen vaikka etukäteen varaamattakin, jos haluaa asua todella lähellä paikallisia :) Olethan tsekannut kreikka.netin?

[/quote]

Olen tutustunut sivustoon. Tälle vuodelle on tulossa uusi kokeilu Kreikan alueelta. Tosin se yksi ja sama on ja pysyy aina. Se paikka on meille,kuten kesämökki. Meillä on siellä muutamia ystäviä, joita on kiva mennä tapailemaan. Ja paikkakin, kun on niin ihana.

ap

Vierailija
11/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:46"]

[/quote]

Kreikkaan on päästävä 1-2 kertaa vuodessa. Täälläkin siis. Sama kohde ja hotelli joka kerta. Hyväksi havaittu. Mä tykkään matkoilla siitä kiireettömyydestä, kierrellä kohdetta omatoimisesti ja omien mieltymysten mukaan. Istua, vaikka jossain kahvilassa ja antaa rauhassa katseen kiertää maisemia. Rantaa, istutuksia, rakennuksia jne.

Tutustua paikallisiin ja paikalliseen ruokaan. Se, että saa itse päättää koska menee ja minne. Ei ole mikään pakko meininkiä.

ap

[/quote]

Tätä mä en ymmärrä - meilläkin on tuttuja jotka on jo 20 vuotta käyneet samassa paikassa ja samassa hotellissa, eivät juurikaan edes liiku hotellilta pois. Miksi näin? Elämä on niin lyhyt että haluan nähdä mahdollisimman monia paikkoja enkä jumittua yhteen. Kreikassakin on oltu varmaan 4-5 x mutta aina eri saarilla

Meillä on kyllä maita missä on käyty yli 10 x (esim Italia) mutta sielläkin aina eri paikassa. Nyt poikkeuksellisesti ensi kesänä meillä on sama talo vuokralla kuin 2 vuotta sitten mutta retket on suunniteltu ihan eri suuntiin kuin viimeksi. Vaikka löytyy  kohteita mitkä on ihan taivaallisia ja voisin jäädä niihin loppuiäkseni niin silti pidämme vuosien tauon käymisissä, annamme tilaa muillekin kokemuksille.

4

Vierailija
12/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:16"]

[/quote]

ap

[/quote]

Tätä mä en ymmärrä - meilläkin on tuttuja jotka on jo 20 vuotta käyneet samassa paikassa ja samassa hotellissa, eivät juurikaan edes liiku hotellilta pois. Miksi näin? Elämä on niin lyhyt että haluan nähdä mahdollisimman monia paikkoja enkä jumittua yhteen. Kreikassakin on oltu varmaan 4-5 x mutta aina eri saarilla

Meillä on kyllä maita missä on käyty yli 10 x (esim Italia) mutta sielläkin aina eri paikassa. Nyt poikkeuksellisesti ensi kesänä meillä on sama talo vuokralla kuin 2 vuotta sitten mutta retket on suunniteltu ihan eri suuntiin kuin viimeksi. Vaikka löytyy  kohteita mitkä on ihan taivaallisia ja voisin jäädä niihin loppuiäkseni niin silti pidämme vuosien tauon käymisissä, annamme tilaa muillekin kokemuksille.

4

[/quote]

Hyväksi havaittu paikka. Siksi aina uudestaan. Ja ne ystävät siellä tietenkin. Ja kyllä vaan jokaisen reissun jälkeen on löytynyt jotain uutta nähtävää tms. Meillä on tavoitteena, että jokaiselle kesä- ja talvikaudelle yksi uusi tuttavuus lomapaikaksi. Aina ei noin käy. Vaikka olemme siis samassa kohteessa niin eipä juurikaan viruta hotellilla. Tarkoitan, ettemme poistuisi alueelta.

ap

Vierailija
13/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika halvalla ap kyllä matkustaa. Meillä on kolmen hengen pieni perhe ja reissuun menee yleensä se 4000€, lähestulkoon kohteesta riippumatta.

Vierailija
14/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:50"]

Tilanne siis tällä hetkellä. Laskin tuossa äsken. 2 x all inc lomaa. 2x aamiaisella. Noista matkoista kaksi on tarjouksista löydettyjä.

Kaikki matkat ovat 2 aikuisen matkoja. Tuo 7400€ pitää sisällään matkan + matkakassan. Tuohon summaan olen myös huomioinut lennon lisäpalvelut eli varatut istumapaikat.

Mahdollista on, että tulee 1 matka vielä lisää. Viime vuonna teimme 5 matkaa ja kaikkineen meni 8500e.

[/quote]

joo ja kaikki raha menee ihan turhaan

[/quote]

Miten niin turhaan? Panostamme matkailuun, koska se on iritotto arjesta, omaa ja puolison hyvinvointia,  ihanaa aikaa ja lomaa kaksin,

ap

[/quote]

sama juttu, matkailu on ihanaa oman puolison kanssa ja saa ihania yhteisiä muistoja ja kokemuksia mitä voi sitten muistella talvella. mielestäni paremmin ei voisi rahojaan käyttää, turha sitä materiaakaan on hankkia enempää.

Vierailija
15/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

4

[/quote]

turha keskittyä liikaan toisten tekemisiin

Vierailija
16/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaa, mutta miten ihmeessä lomapäivät riitttää...

Vierailija
17/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:33"]

[/quote]

ap

[/quote]

4

[/quote]

Hyväksi havaittu paikka. Siksi aina uudestaan. Ja ne ystävät siellä tietenkin. Ja kyllä vaan jokaisen reissun jälkeen on löytynyt jotain uutta nähtävää tms. Meillä on tavoitteena, että jokaiselle kesä- ja talvikaudelle yksi uusi tuttavuus lomapaikaksi. Aina ei noin käy. Vaikka olemme siis samassa kohteessa niin eipä juurikaan viruta hotellilla. Tarkoitan, ettemme poistuisi alueelta.

ap

[/quote]

Ilmeisesti jotain tuollaista. Kukin tavallaan. Meillä tosiaan vaikka paikka olisi kuinka taivaallinen (niitä on ollut  monta viimeisten 25 vuoden aikana,  ystäviäkin on ympäri maailmaa) haluamme nähdä vielä enemmän. Elämä ei riitä jos käy liian monta kertaa yhdessä paikassa!

Vierailija
18/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:40"]

Kreikka, Turkki, Bulgaria ja Kanaria x2.  Pääosin 2 aikuista . 

ap

[/quote]

Ja toisessa viestissä väitit, että "Panostamme matkailuun." Muahhahhah!

Tekisin ennemmin yhden reissun Japaniin kuin neljä reissua noihin ap:n kohteisiin. Turkkiin ja Bulgariaan en suostuisi menemään vaikka maksettaisiin.

Vierailija
19/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika keskiluokkaista.

Vierailija
20/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkaillaan vaan Suomessa. Saa sitten muut ihmetellä kun meidän lapsilla on kalliit tietokoneet, älypuhelimet ja konsolit. Voidaan ne kaikki ostaa, kun ei laiteta useita tonneja matkailuun. Matkailuun kyllä av-mamma laittaa useita tuhansia, mutta sitten riehutaan jos jonkun lapsi saa 500 euron kännykän tai 1000 euron tietokoneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan