Nyt ryöstetään jo marketin vessassa, kun asioit siellä.
Tekijöillä oli kädessään rikottu olutpullo, jonka rikkonaista osaa he osoittivat kohti uhria pienessä, suljetussa wc-tilassa. Kaksikko sai uhrin luovuttamaan tekijöille puhelimensa ja pankkikorttinsa. Uhri kertoi myös pankkikorttinsa tunnusluvun sekä puhelimen suojakoodin.
RIKOS tapahtui arki-iltana hieman ennen kello 19:ää. Uhri oli 19-vuotias jyväskyläläisnainen, joka oli mennyt asioille kaupungin keskustassa sijaitsevan tavaratalon wc-tiloihin.
Esitutkinnassa paljastui, että teossa oli taustalla suunnitelmallisuutta.
– (19-vuotias) tais sanoa, että katsotaan joku rikkaamman näköinen henkilö ja ryöstetään se, 17-vuotias kertoi poliisille.
Tekijöillä oli mukanaan pohjaosastaan rikotut olutpullot. Molemmat pullot olivat sahalaitaisia. Toisessa pullossa oli lisäksi pidempi terävä uloke.
Kun tekijät huomasivat sopivan, paremmin pukeutuneen uhrin, he menivät vessaan tämän perässä. Uhri oli lukitussa wc-kopissaan, kun kaksikko koputti oveen ja kehotti tätä kiirehtimään pois. Uhri avasi lopulta oven, jolloin tekijät työnsivät hänet takaisin kopin perille ja ryhtyivät uhkailemaan.
Aion jatkossa pitää mukanani vain käteistä rahaa piilotettuna kenkään. Puhelimen jätän suosiolla autoon piiloon ja en laita mitään koruja tai kalliin näköisiä vaatteita päälleni, kun asioin kaupoissa.
Mutta, onneksi asun maalla, ei meidän kaupoissa ole yleisiä vessoja. Mutta täälläkään en pysähdy, jos joku viittilöi tiellä, että pitäis pysähtyä. En uskalla paljon kysellä että mikä hätänä. Äkkiä karkuun vaan !
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisessa tynnyrissä te olette kasvaneet, jos tuossa jotain uutta teille on. Muistelen lukeneeni jo lapsena 1970-luvulla ihan samanlaisista ryöstöistä (tai mikä tekonimike sitten onkaan), joissa on esim. pyydetty viereisestä vessakopista paperia, ja kun sitä on ojennettu seinän ali, tallattu kädelle ja viety rannekello.
Myös käsilaukku häipyy äkkiä, jos sen erehtyy laskemaan kopin lattialle. Ja lompakko perstaskusta ihan missä vain. Eikä kutsumattomia vieraita ikinä ole käsketty peremmälle päästämään, elleivät ole omaa sukua ja luotettavia.
Mikään ei ole muuttunut. Itse asiassa rikosten määrä on laskenut.
Ai. Minä en tällaisista ole kuullutkaan. Toki olen kuullut varoituksia taskuvarkaista, mutta että tuollaisiakin temppuja on... Pidän aina laukusta tiukasti kiinni, yleensä vielä julkisessa vessassa pidän sen sylissäni tai jos seinäkoukku on lähellä, niin sitten siinä.
Siksi laitoin tän uutisen tänne. Minäkään en ollut ikinä kuullutkaan moisesta. Nythän voi olla, että tuon uutisen nähtyään, samaa saattaa monikin alkaa monistamaan.
Olis pitänýt ainakin se vanhempi, täysi-ikäinen, laittaa vankilaan. Nuo ehdolliset ei meinaa yhtään mitään. Eiköhän nuo ole jo vessajonossa kyttäämässä uutta uhria... Eipä ole mitään menetettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ryöstön kohteella olisi ollut kunnon OC-suihke mukana niin ryöstö olisi jäänyt yritykseksi.
Se on ase. Sen käytöstä olisi saanut suuremman tuomion kuin pullolla tökkimisestä.
Niinpä. Tässä henkisesti pahasti sairaassa yhteiskunnassa itsensä puolustaminen on suurempi rikos kuin ryöstö teräaseella uhaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten huomaatte niin ei kannata pynttäytyä kauppareissulle. Olohousut riittää.
Mietin uutista lukiessani ihan samaa. Itse en viitsi rahallisesti panostaa ulkonäkööni, vaikka toki pukeudun, meikkaan ja laitan hiukset ja käytän koruja, mutta mitään kallista en omista. Ainoastaan Kalevala-korusetti minulla on, mutta olen saanut sen lahjaksi ja käytän harvoin, kun korvikset painavat liikaa ja niitä on epämiellyttävä käyttää. Näytän köyhältä, mutta tilillä sitä rahaa sitten onkin.
Mä meen aina INVA vessaan. Ne on muutenkin siistimpiä ja tilavia asioida. Olisko kuitenkin esim. tukkalakka pullosta mitään hyötyä, jos joku hyökkäilee kimppuun. Tai sanon, että mulla on aivovamma ja muista en mitään koodeja tms. Rahaa ei ole (ne on jemmapiilossa) ja Sossu nämä vaatteet on kustantanut. Täytyypä opetella olemaan ihan sekaisin oloinen, kai ? kun hyökkäys tulee.
Olisiko jotenkin mahdotonta laittaa linkkiä uutiseen?
Pienessä kopissa kun alatte suihkuttelemaan ni miten ihmeessä ajattelitte välttyvänne siltä suihkulta itse?? Ja siitä vielä pakoon, kun kaksi on tukkimassa tietä?
Vierailija kirjoitti:
Unisex vessat ne vasta hyvä idea ovatkin.
Kukaan ei tykkää unisex-vessojen ideasta, koska "sittenhän miehet vaan tulisivat sinne raiskaamaan ja ahdistelemaan naisia". Mutta jos sanoo, että miehet raiskaavat ja ahdistelevat naisia niin miesten mielestä se ei kuitenkaan ole totta vaan se on miesvihaa.
Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jotenkin mahdotonta laittaa linkkiä uutiseen?
Iltapäivälehtien sivuilta nämä puheenaiheet aina löytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Pienessä kopissa kun alatte suihkuttelemaan ni miten ihmeessä ajattelitte välttyvänne siltä suihkulta itse?? Ja siitä vielä pakoon, kun kaksi on tukkimassa tietä?
Se on nimenomaan suihke, ei mikään kaasupilven pöllähdys. Suihkeellä on suunta, sen voi tähdätä uhkaajaan. Osuman jälkeen hameväki ei ole enää siinä ovella esteenä vaan maassa kippurassa ja ne pullotkin ovat pudonneet kädestä. Siis jos on kunnon aine.
Tietääkö joku mitään sellaista itsepuolustus suihketta tai muuta vastaavaa, jota saa kantaa mukanaan ilman, että tarvii hakea poliisilta lupaa saadakseen sellaista mukanaan kantaa.
Tuli tässä muuten mieleen sellainen tapaus työtoverista. Mies, oli illalla ihan normi ruokaostoksilla. Kääntyi kadunkulmassa ja samalla tuli nyrkinisku suoraan naamaan.
Hän kaatui takaraivollern ja heräsi sairaalassa aivovammaisena. Ei ollut enää työkykyinen. Kotona kaksi pientä lasta. Siinä meni koko loppuelämä yhdestä nyrkiniskusta.
Eihän sitä saatu koskaan selville kuka iski kun ei hänellä ollut mitään muistikuvaa koko tapahtuneesta.
Eli ei siinä mikään suihke olisi auttanut.
Autossahan ne arvotavarat onkin hyvässä tallessa :)
Seuraavalla kerralla antaa vain pankkikortin mukana väärän pin-koodin niin rahat on turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tykkää unisex-vessojen ideasta, koska "sittenhän miehet vaan tulisivat sinne raiskaamaan ja ahdistelemaan naisia". Mutta jos sanoo, että miehet raiskaavat ja ahdistelevat naisia niin miesten mielestä se ei kuitenkaan ole totta vaan se on miesvihaa.
Hmm.
Kuule, arvaas vaan ketkä ne eniten kaipaa unisex-vessoja? Ketkä sabotoi vessoja repimällä miehiä/naisia indikoivat merkit veks? Sukupuoleton vessa kun on ihmisoikeus nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku mitään sellaista itsepuolustus suihketta tai muuta vastaavaa, jota saa kantaa mukanaan ilman, että tarvii hakea poliisilta lupaa saadakseen sellaista mukanaan kantaa.
https://www.clasohlson.com/fi/Turvasumutin-Bsafespray/36-6564
Ja mä kun luulin Jyväskylää turvalliseksi paikaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.
Kaikki vähänkään sivistyneet tajuavat, ettei kaikki tai edes suurin osa miehistä ra i s.... tai ah dis.... naisia tai lapsia. Kuitenkin jos olisi tuollainen suljettu tila, jossa olisi pakko asioida, niin aivan taatusti se lisäisi niiden sairaiden yksilöiden toimintamahdollisuuksia, jotka sellaista tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tässä muuten mieleen sellainen tapaus työtoverista. Mies, oli illalla ihan normi ruokaostoksilla. Kääntyi kadunkulmassa ja samalla tuli nyrkinisku suoraan naamaan.
Hän kaatui takaraivollern ja heräsi sairaalassa aivovammaisena. Ei ollut enää työkykyinen. Kotona kaksi pientä lasta. Siinä meni koko loppuelämä yhdestä nyrkiniskusta.
Eihän sitä saatu koskaan selville kuka iski kun ei hänellä ollut mitään muistikuvaa koko tapahtuneesta.Eli ei siinä mikään suihke olisi auttanut.
Hiuslakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nimenomaan suihke, ei mikään kaasupilven pöllähdys. Suihkeellä on suunta, sen voi tähdätä uhkaajaan. Osuman jälkeen hameväki ei ole enää siinä ovella esteenä vaan maassa kippurassa ja ne pullotkin ovat pudonneet kädestä. Siis jos on kunnon aine.
Siinä kun kipurassa niin kannattaa potkaista vielä munille pari kertaa ja hyppiä polvien päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä kun luulin Jyväskylää turvalliseksi paikaksi
Pyhpah. Jyväskylä ei vaan vuoda moniakaan juttuja julkisuuteen vaan pimittää tapahtumia. Tämäkin oli hovissa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.
Kaikki vähänkään sivistyneet tajuavat, ettei kaikki tai edes suurin osa miehistä ra i s.... tai ah dis.... naisia tai lapsia. Kuitenkin jos olisi tuollainen suljettu tila, jossa olisi pakko asioida, niin aivan taatusti se lisäisi niiden sairaiden yksilöiden toimintamahdollisuuksia, jotka sellaista tekevät.
Mä olen käynyt Pariisissa oikein modernissa ja hienossa unisex-vessassa. Hyi hitto sitä kusen määrää ja hajua!
Tyttöjen pitää saada oikeanlaiset kulmakarvat, rakennekyntensäkin, silmäripset, merkkivaatteet, merkkitennarit ja kaikki muut härpäkkeet että kelpaa koulussa ja yleensäkkin kehtaa kulkea kadulla. Kaikki tuo maksaa maltaita.
Kaikki on niin ulkonäkö- riippuvaista. Sitten pitää saada pää sekaisin. Kun pää on sekaisin, tehdään lapsi, kaksikin. Ne huolehtii yhteiskunta.
En mä ymmärrä, outoa kyllä tämä nykymaailman meno. Kun kulutus kasvaa ja kasvaa, voimme hyvin ? Kansantalous OK ? Mutta ihmiset tulee hulluksi tästä kulutuksesta ja ostamisesta.
Vanhemmat eivät uskalla sanoa jälkikasvulleen: EI. Ne pelkää omia lapsukaisiaan.