Valitse viisaasti ehdokkaasi vaaleissa.
utettu, niin teille sanon, että tämä Aulikki on tosi mukava ja kiva ihminen, joka aidosti välittää lapsesta tai nuoresta. Muistan kuinka itse olin teidän ikäisenne ja tuolla puolueen tilaisuudessa istuin ja uskouduin eräässä asiassa Aulikille, asiassa joka oli henkilökohtainen ja arkaluontoinenkin ja Aulikki kuunteli minua ja otti minut vakavasti ja tiedin ja vaistosin heti, että tuossa on aikuinen ihminen joka välittää. Nyt olen itse aikuinen ja toivon olevani niille alaikäisille joita kohtaan, yhtä hyvä ja välittävä aikuinen kuin mitä Aulikki oli minulle. Te nuoret voitte luottaa Aulikkiin, Aulikki ajattelee teidänkin parasta ja todella välittää ja huolehtii ihan oikeasti lapsista ja nuorista.
Vanhukset, Vammaiset ja sairaat sekä heidän omaisensa: Aulikki on sitä mieltä, että ihmisten pitää pystyä huolehtimaan läheisistään ja on sitä mieltä, että henkilöä itseään ja hänen läheisiään pitää kuunnella. Hän on myös sitä mieltä, että on oltava monipuoliset terveydenhuollon palvelut ja kunnan palveluitten lisäksi muutkin palvelut täydentää näitä kunnan palveluja. Aulikki on sen kannalla, että hyvä ja turvallinen ja inhimillinen hoito on taattava jokaiselle.
Työttömät, sossuihin pettyneet, syrjäytyneet, "puliukot" ja n.s "nukkuvan puolueen kannattajat: Teitäkin on paljon tässä maakunnassa. Aulikki on sitä mieltä, että työtä olisi oltava tarjolla kaikille. Hän on myös etenkin sen kannalla että nuorten syrjäytymistä on ehkäistävä. Aulikki on myös sitä mieltä, että sooloilemaan ei pidä ruveta ja töissä hän ohjailee muita työkavereitaan ja valtuustossa muita poliitikkoja siinä, että joukkueessa tehdään ja yhdessä tehdään, ei sooloilla eikä siten että vain yksi päättää ja on diktaattori, vaan siten että jokaisen kanta otetaan yhdessä huomioon. Sosiaalitoimistoissakin on sooloilevia diktaattorisossuja ympäri Suomen ja jos Aulikki saisi päättää niin varmasti saatas diktaattoreille kuri ja järjestys. Teitäkään ei sossu pompottas enää miten sattuu kun löytys sillekin kuri. Ja teitä joilla ei ole työtä, auttas se että työtä on tarjolla kaikille. Nukkuvan puolueen kannattajat elikkä ne jotka eivät yleensä äänestä, voisivat tehdä huvikseen tutustumiskäynnin äänestyskoppiin ja siellä raapustaa Aulikki Sihvosen numero vaalilappuun ja laittaa se sinne vaaliluukkuun. Ja kokeilla että pääsisköhän Aulikki tuolla konstilla läpi? Ja laiskat ja syrjäytyneet nukkuvat puolueen tyypit voisivat sitäkin miettiä, että kun itekään eivät saa työnnettyä takapuoltaan ikinä kotisohvaltaan yhtään mihinkään niin miettikääpäs vanhaa Aulikki parkaa joka siellä leikkuusalissa rehkii ja muut komentelee ja on ilkeitä eikä työilmapiiri ole siellä hyvä, näin olen asiasta kuullut ja voi mikä ilo se olisi jos Aulikki sitten pääsisi eduskuntaan kevyempään istumatyöhön joka olisi lähinnä vaan ajatustyötä, päätösten tekoa ja aikansa seuraamista ja kannanottoja yms ja toki paljon vaativia paperihommiakin ja eri lautakuntien ja muitten kokoontumisia myös, mutta kaikissa istunnoissa ei olis pakko olla läsnä vaan vois kierrellä joskus kauppoja jos työ ei huvita. Eikö oliskin hienoa? Te varmaan nyt jos teillä empatiakykyä ja laupeutta on ja näette Aulikissa teidän kaltaisenne ihmisen puoluekannan takaa, nyt innostutte Aulikin puolesta ja eläydytte Aulikin osaan, eikös niin?
Kehitysvammaiset: Kehitysvammaisiakin on paljon jotka haluaa äänestää ja ottaa kantaa ja vaikuttaa ja Aulikki, vaikka onkin terve, on monessa asiassa hyvin paljon saman kaltainen kuin Toisenlaisten frendien Sanna. Minusta Sannan ja Aulikin pitäisi tutustua ja ystävystyä aivan ehdottomasti ja olisi hienoa jos näin kävisi ja näytettäs Toisenlaisten frendien jaksossa sitä kun Aulikki tulee ystävänsä Sannan luokse kylään. Aulikki ja Sanna tykkäävät kumpikin laskettelusta ja lenkkeilystä, molemmilla on monta rautaa tulessa ja ovat johtajatyyppiä jotka hyvin mielellään käskevät muita. He ovat myös eläinrakkaita, empaattisia, iloisia ja kaikille ystävällisiä. Lisäksi näitä molempia kiinnostaa myös politiikka, Sanna on mukana Me Itse ry:ssä ja Aulikki on mukana kokoomuksessa. Aivan mahtavia tyyppejä molemmat ja olisi kivaa näitten tuntea toisensa. Kehitysvammaistenkin kannattaa Aulikki Sihvosta äänestää, Aulikki, vaikka onkin terve, on monessa asiassa ihan yhtä iloinen, elämänmyönteinen ja seurallinen kuin tekin ja hän tykkää samoista asioista kuin tekin vaikka ite ei ole mikään kehitysvammainen.
Lapsiperheet: Aulikki on myös lapsirakas ihminen ja mitä minä olen kuullut, niin omat lapset hänellä on ollut, myös veljen lapset on hänelle tärkeitä ja lisäksi hän hoitaa vapaa-aikanaan myös ystäviensä ja tuttujensa lapsia, ihan vauvojakin hoitaa ja on siinä luotettava. Ja osaa ottaa lapsen huomioon, hoitaa lasta ja leikkiä lapsen kanssaja muutenkin touhuta ja jutella ja olla luontevasti lasten seurassa ja on tosi hyvä lasten kanssa ja osaa suhtautua lapseen erinomaisesti.
Eläinrakkaat, eläinaktivistit ja eläinten suojelijat ja eläinten parissa työskentelevät henkilöt: Aulikki on myös eläinrakas ja kommentoi netissä eläimiä omilla sivuillaan ja on kiinnostunut eläinten touhuja seuraamaan ja noteeraa myös eläimet ja luonnon ja niistä puhuu ja kommentoi. Kotieläimiä ja lemmikkieläimiä kohtelee aivan varmasti hyvin ja voi olla että hänellä omiakin eläimiä on ollut.
Aulikki on monitoimi nainen joka tekee, toimii ja vaikuttaa. Näkee elämässä enemmän mahdollisuuksia kuin mahdottomuuksia.
Aulikki kertoo blogissaan terveydenhuollosta muun muassa näin:
"
Terveydenhuollon ammattilaisena tiedän, että jokaisella on oikeus hyvään hoitoon koko elinkaarensa ajan.
Sosiaali- ja terveyspalveluiden on oltava laadukkaita ja kaikkien kansalaisten varallisuuteen tai asuinalueeseen nähden tasapuolisesti saavutettavissa. Hyvinvointipalvelut ja sosiaaliturva on rakennettava meitä ihmisiä, veronmaksajia varten. Veroeuroille on saatava vastinetta ja rahat on käytettävä tehokkaasti. Tärkeintä ei ole se miten palvelut tuotetaan vaan se, että palveluja on tarjolla kaikissa elämäntilanteissa.
Terveydenhuollon painopiste on saatava muuttumaan korjaavasta toiminnasta ennaltaehkäisevään työhön. Edistämällä meidän jokaisen hyvää terveyttä ja toimintakykyä, vähennämme samalla sairauksia ja kavennamme terveyseroja. Ennaltaehkäisyllä ja sillä, että ihmiset itse ottavat vastuuta omasta terveydestään, voimme taata sen, että jatkossakin pystymme säilyttämään nykyiset palvelut.
Erilaiset terveydenhuollonpalvelujen tuotantotavat on oltava mahdollisia, vaikka palvelujen järjestämisvastuu onkin kunnilla. Kunnallinen terveydenhuolto kaipaa rinnalleen myös täydentäviä palveluja. Yksityisen palveluntarjoajan tuottamat palvelut täydentävät ja antavat mahdollisuuksia valita jokaiselle sopivimmat palvelut. Kunnallisten terveydenhuoltotilojen tehokasta ja taloudellista käyttöastetta pitäisi voida nostaa ja mahdollistaa niiden yhteiskäyttöä esim. korvausta vastaan yksityiseen käyttöön."
Myös minullakin vaikka olenkin erilainen, on oikeus opiskelemaan lähteä ja työtä tehdä ja itse päättää mihin menen töihin ja oikeus omiin valintoihini työn ja opiskelun suhteen ja minäkin olen ihminen siinä missä muutkin ja Aulikki sanoo myös että työtä on oltava tarjolla kaikille:
" Työtä on oltava tarjolla kaikille. Työnteon on oltava houkuttelevaa ja kannustavaa. Tavoitteena on korkea työllisyys ja verotuksen keventäminen. Verotuksen on oltava työntekoon ja yrittämiseen kannustavaa. Työteko takaa sen, että kaikille on jaettavaa ja kaikista pystytään pitämään huolta ja tarjoamaan hyvinvointivaltion palvelut."
Sekin on hyvä, kun Aulikki puhuu työurien pidentämisestä. Nimittäin jotkut ihmiset haluaa vielä vanhana, vähän päälle 50v ikäisenä opiskella uuden tutkinnon ja mennä töihin ja ehtisivät olla työelämässä 80-vuotiaaksi ihan hyvin jos ja kun ovat siinä hommassa mitä tykkäävät tehdä ja nykyään myös ne joilla on jo työ ja virka ollut ja jäävät 65v eläkkeelle, niin hekin nykyään ovat sen verran hyväkuntoista porukkaa että ei heidän kohdallaan ole tarpeellista joutenolo vaan kyllä hekin voisivat töissä olla. Ja jos Aulikin työtoveri Eppu Epeli alkaa 48v iässä maanviljelijäksi niin kyllähän hän ehtii sitten jos vaan jaksaa, maata viljellä 80-vuotiaaksi saakka ja olla emäntänä maatilallaan siihen asti ihan hyvin.
Tämäkin Aulikin kommentti, että nuorten työllisyyttä on lisättävä ja myös työuria pidennettävä:
"On syytä tarkentaa, miten voisimme pidentää työuria eikä vain takertua eläkeiän nostamiseen. Olennaista eläkkeiden sekä koko julkisen talouden kannalta on, paljonko jokaisen ihmisen elinkaaressa on työvuosia olemassa. Ei ole myöskään välttämätöntä keskustella pelkästään työuran pidentämisestä, vaan töissä olemisen lisäämisestä. On syytä saada ikäluokat nykyistä nuorempina työelämään mukaan. On huomioitava, että työuralla on aina kaksi päätä. Alle 25-vuotiaiden työttömyyden kasvu on vähintään yhtä suuri uhka työllisyysasteen kohoamiselle kuin yli 60-vuotiaiden lähtö eläkkeelle. Se on varsinainen haaste yhteiskunnalle ja työnantajille opiskeluaikojen kestäessä ja ensimmäisen työpaikan saamisessa. Nuorisotyöllisyyden lisäksi on puhuttava ja haettava keinoja aikuisten ja ikääntyvien työntekijöiden jaksamisesta. Työpaikoilla pitää ottaa huomioon myös se tosiseikka, että 30- ja 60-vuotiaiden työntekijöiden vahvuudet ovat erilaiset. Sen, mitä nuori työntekijä voittaa jaksamisessa ja ketteryydessä, voi vanhempi korvata kokemuksella ja osaamisella."
Sekin olisi tärkeää että saataisiin nuorille töitä. On paljon ammattikoulun käyneitä 18-25v ikäisiä, terveitä nuoria joilla ei ole mitään sairauksia tai vammoja ja jotka ovat päivät vaan koneella. Osa heistä on tuon lorvimisen valinnut itse, mutta osa heistä on sellaisia, että he oikeasti haluavat tehdä jotakin ihan oikeaa palkkatyötä eikä pelkästään jotakin työkkärin kursseja ja työelämävalmennuksia yms käydä. Nuorten työllisyyttä on minunkin mielestä lisättävä, samoin myös ikääntyvien työuria pidennettävä. Aulikki on tuossa asiassa oikeassa ja kun noin tehdään, niin resurssipula ja henkilöstöpula helpottaa kummasti eri aloilla, etenkin vanhusten ja kehitysvammaisten hoitajista on pulaa.
Lisätietoa Aulikista sivuilla:
http://www.aulikki.fi/
ja
https://twitter.com/AulikkiS
sekä myöskin
ja
Kommentit (3)
Aulikista ääniharavan tekeminen tuntuu olevan hyvin pitkäjänteistä työtä. Viime vuonna oli S-kaupan edustajiston vaalit ja minä, vaikka minulla ei ole edes S-etukorttia, tein vaalityötä Aulikin puolesta ahkerasti ja Aulikki sai ääniä sen verran että pääsi varasijalle edustajistoon. Vanhan kansan sanonta kertoo, että hopea ei ole häpeä ja näin se varmasti onkin, eli ihan hyvä sija se varasijakin on. Ääniharavaksi ei nousta kertarytinällä eikä yksien vaalien alla. Tarvitaan pitkäjänteistä työtä hyvissä ajoin jo ennen vaaleja että ihmiselle tulee kansan keskuudessa ensin hyvä maine ja sitten vähitellen tehdä tunnetuksi henkilöä eri tahoille ja puhua henkilöstä mahdollisimman hyvää asiaa. Nuo kaikki mitä Aulikista kerroin, kaikki, missä hän minua auttoi ja tuki ja oli aivan ihana minua kohtaan, on täysin totta ja kannustan myös muitakin, jotka olette hänen taholtaan samaa kokeneet, kertomaan eteenpäin siitä, niin hyvä maine leviää ihmisten keskuuteen ja sitä hyvää mainetta kannattaa jo pari vuotta ennen eduskuntavaalejakin levittää, niin se asia jää kytemään ihmisten mielissä ja ihmiset kertoo asiaa eteenpäinkin että noin ja näin hyvin on tuo Aulikki toiminut ja on noin ja näin hyvä ja luotettava ihminen, niin kun kerrotaan ja eteenpäin vaan viedään, niin yhdessä saadaan tehtyä Aulikista jopa ennätyksellinen ääniharava joka äänimäärässä jopa Pekka Ravinkin ohittaa ihan yllättäen ja kukaan ei ole niin suureen määrään ääniä osannut varautuakaan. Kansa on silloin puhunut hyvän ehdokkaan puolesta.
Minulta löytyy myös suvusta eräs Aulikkia huomattavasti nuorempi kunnallispoliitikko. Serkkuni, joka on minua nuorempi, oli ensimmäistä kertaa kotikuntansa ehdokkaana vaaleissa kun oli kunnallivaalit, pääsi heti ensimmäisellä ehdokkaana olemiskerrallaan vaalit läpi. Meillä on suvussakin yksi poliitikko ja hän on minun serkku jonka kanssa vietin lapsuudessani ja nuoruudessani paljon aikaa. Muitakin kotikuntiensa kunnallisvaaliehdokkaita eri puolueista on löytynyt kyllä meidän suvusta ja myös minun vanhempieni naapurissa on ollut ja myös minulla koulussa opettajina on ollut kunnallispoliitikkoja ja tuosta syystä johtuen yhteydenpito poliitikkoihin on ollut minulle luontevaa jo nuoruudestani saakka. En myöskään ujostele poliitikkoja vaan olen niihin tottunut ja se johtuu siitä kun on ollut suvussakin ja vanhempien naapurissakin heitä ja myös opettajina koulussa heitä on ollut. Ja ne jotka on olleet hyvässä virassa ja hyvässä maineessa, niin he ovat saaneet runsaasti ääniä ja arvelen, että esimerkiksi Pekka Ravi, joka oli opettaja, mutta jäi eläkkeelle opettajan virasta ja on nyt kansanedustaja, on saanut paljon ääniä osittain myös oppilaittensa vanhemmilta kun oppilaitten vanhempien mielestä oli niin hyvä opettaja heidän lapsillaan ja siksi äänestivät Ravia eduskuntaan asti.Ravi oli viisas ja hyvä opettaja, olen kuullut että näin oli asia.
Samoin minulla on ollut hyvä sairaanhoitaja tuo Aulikki Sihvonen ja varmaan muillakin potilailla on ollut Aulikki hyvä ja erinomainen hoitaja. Toivon, että potilaat puhuvat hänestä hyvää eteenpäinkin niin se jo edistää asiaa. Ravilla oli oppilaitten vanhemmat huomattavia äänestäjiä ja Sihvosella varmaankin sitten potilaat ja myös potilaiden ystävät ja omaiset ja jos Aulikilla on leikkaussalissa pieniä lapsipotilaita, niin pienten lasten vanhemmat on varmaan huomanneet kuinka hyvä Aulikki on lasten kanssa olemisessa ja miten luontevasti hän osaa kohdata lapsen tai nuoren. Ja miten hänestä näkee jo päällepäin, että hän rakastaa lapsia ihan sydämensä pohjasta ja on lapsirakas. Hän varmasti haluaa lapsille hyvää ja kyllä lapsiperheittenkin kannattaa Aulikkia äänestää. Siinä on ihminen, joka rakastaa pieniä lapsianne ja välittää myös niistäkin lapsista jotka eivät ole hänen omia lapsiaan. Varmasti hän on ihan jopa jos on jouduttu esim ihan pikku keskosiakin operoimaan niin hän on varmasti osannut ihan pikku vauvaakin, sellaista keskosvauvaakin taitavasti nostaa, käsitellä ja hoitaa ja saada pikkuvauvan tuntemaan olonsa turvalliseksi. Ja samoin myös jos sinne leikkuusaliin tulee dementoituneita vanhuksia, autisteja, Down-kehitysvammaisia ja muitekin erityisryhmiä niin osaa käsitellä ja kohdella sellaisiakin oikein.
Miten on, kansalaiset nämä jutut luettuanne? Ketä kannattas äänestää? Painakaa mieleenne Pohjois-Karjalan kokoomuksen Aulikki Sihvonen sitten kun vaalit on ja levittäkää hyvissä ajoin näitä hyviä tietoja Aulikista eteenpäin niin saadaan kaikkien aikojen ennätysmäinen ääniharava joka lähtee suoraan eduskuntaan heti vaalien jälkeen ja matkalaukut on jo pakattuna kun hän lähtee ja Hesassa asustelee viikot ja kenties hänellä on kämppä sitten lähellä sitä asuntolaa, jossa asuvat Toisenlaiset frendit ja Aulikki tutustuu heihin ja Sannan kanssa varsinkin yhteistä tekemistä voi löytyä ja yhteisiä naisten juttuja ja kahvilassa istuskelua ja kaupoissa kiertelyä yms. Se olisi upeaa jos Aulikki työskentelisi kansanedustajana ja vapaa-aikaa viettäisi Toisenlaisten frendien kanssa ja heihin sitten tutustuisi. Ja kun sitä televisioonkin kuvattas siinä Toisenlaiset frendit ohjelmassa, että Sanna ja ystävänsä Aulikki, niin sitten kyllä kehitysvammasetkin paremmin hyväksyttäs ihmisiksi ihmisten joukkoon kun poliitikkokin on heidän kaveri mutta ei mitenkään armon eikä säälin takia vaan ihan samoin periaattein kuin mitenkä olis kenen tahansa ystävä.
Sinulla se on tuo kiteyttämisen taito hyppysissä. Jollei noin tiiviillä sanomalla tule äänivyöry sinulle Aulikille, niin sitten on äänestäjissä jotain vikaa tai vaalivilppi kyseessä.
Sen takia mainostin tätä Aulikkia tässä näin, koska tavoitteena on jo ennakkoon kerätä hänelle maakunnan ääniä ja tehdä hänestä ääniharava. Syystä että hän olisi hyvä kansanedustaja ja lisäksi ajattelen hänen hyvää ja parasta, haluan, että hän pääsee helpommille ja väljemmille vesille työelämässä ettei ole fyysisesti liian rankkaa työtä vaan kevyempää, tosin henkisesti vaativaahan se on se eduskuntatyö, ei se mitään leikkiä yms ole, mutta mitä nyt seuraa Aulikin juttuja noissa hänen twitter-päivityksissään, niin istuu hyvin mielellään kokouksissa ja ottaa kantaa asioihin ja tykkää semmoisesta toiminnasta ja jos kerta tykkää niin olisihan se kiva jos hän pääsisi täysipäiväisestikin semmoseen hommaan, mutta siihen tarvitaan ääniä ja ihmisten luottamus on saavutettava sen eteen ja hänessä on paljon sellaisia piirteitä jotka puhuu luotettavuuden puolesta, esim se kun hän on hoitanut minuakin ja ollut tukena ja turvana yms jo nuoruudestani saakka minulle monissa tilanteissa ja asioissa ja olen sen kokenut jo pitemmältä ajalta että häneen voi luottaa, olen luottanut häneen jo semmosesta 18-19v ikäsestä tytöstä asti ja nyt olen 30v eikä hän ole kertaakaan minun luottamustani pettänyt, ei kertaakaan. Vaikka paljon on ollut ihmisiä jotka on minut pettäneet ja joihin luotin mutta jotka osoittautuivat sellaisiksi joihin ei olisi pitänyt luottaa ja näitä on ollut niin tuttavia ja kavereita kuin myös virassa olleita ammattilaisiakin ja jo lapsuudestani/nuoruudestani saakka. Mutta Aulikki ei minun luottamusta ole ikinä pettänyt, aina olen voinut luottaa häneen. Nuorena, ikäviä muistoja ja kokemuksia kantaneena ja niistä haavoittuneena ja hyvin väsyneenä ja kipeänä yms ja aina on tämä kiltti ihana Aulikki ollut tukena, pitänyt huolta ja ainakin ymmärtänyt. Aulikilla on sydän paikallaan ja tuntuu, että ihmisiä joilla on sydän paikallaan, on nykyään hyvin harvassa. Tunnen kyllä Aulikin ja tiedän minkälainen ihminen hän on ja tukihenkilön paikka on auki minulla sitten huhtikuun loppupuolelta alkaen kun nykyisen määräaikaise tukihenkilön tukisuhde minuun loppuu, niin jatkajaksi kaivataan Sihvosen Aulikkia tähän hommaan, minulle olisi vaikkapa mukava vappu yllätys jos Aulikki ottas minuun vaikka lähempänä vappua yhteyttä ja sanos alkavansa tukihenkilöksi. Olisi se ihana asia jos näin tekisi/voisi tehdä. Rakastan Aulikkia ystävänä ihan sydämeni pohjasta ja olen kiintynyt häneen.
Aulikki sanoo olevansa monitoiminen nainen, joka toimii, tekee ja vaikuttaa ja osaa myöskin ajatella. Hän sanoo, että elämässä on mahdollisuuksia enemmän kuin mahdottomuuksia eikä vapaaehtoisuus ole hänelle ongelma. Mutta onko näin? Onko todella näin? Ei Aulikkikaan erehtymätön ole ja se on täysin inhimillistä että ihminen ei aina muista tai ei jaksa toimia sen mukaan mitä sanoo tärkeäksi. Mutta jos Aulikki tekisi jotakin tosi hyvää toiselle ihmiselle, heikommalleen, ihan konkreettisesti vaikka siten, että alkaisi tukihenkilöksi minulle tuossa ehkä vappuna tai lähempänä vappua yms niin siinä toteutuisi Aulikilla se, että elämässä mahdollisuuksia enemmän kuin mahdottomuuksia eikä vapaaehtoisuus ole ongelma. Myös sekin toteutuisi mitä hän sanoi, että asioihin voi vaikuttaa eikä pelkästään valittaa. Se toteutuisi siinä, että jos hän haluaa auttaa ja tukea minua, jos on ollut minusta huolissaan niinkuin varmaan joskus on ollutkin ja murehtinut mielessään asioitani ja kantanut niistä huolta ja hänellä ollut minua ikävä, niin jos näin on ollut rakkaalla Aulikki hoitajallani, niin tukihenkilönä ollessa hän saisi ihan konkreettisesti olla mukana arjessani ja hänen tehtävinä olisi esim jutella kanssani mieltäni painavista asioista, lähteä saattajakseni lääkäriin tai hammaslääkäriin, auttaa minua siivouksessa ja myös tekee minun kanssa yhdessä kaikkea kivaa, mitä haluan tehdä hänen kanssa yhdessä. Minulla oli näitten muittenkin tukihenkilöitten kanssa sama juttu, ekan kanssa se oli sitä että tehtiin kaikkee kivaa, tokan kanssa myös samaa, että kaikkea kivaa tehtiin mutta lisäksi myös siivouksessa oli apuna ja muuta sellaista. Hammaslääkäriaikaa en ole vielä saanut varattua mutta jos viimeistään vappua ennen sen varaan niin toiveissa on että Aulikki jos on minun tukihenkilö silloin, lähtee minulle saattajaksi sinne hammaslääkäriin, koska minua pelottaa mennä hammaslääkäriin ja niin ihanan turvalliselta tuntuisi pelottavaankin paikkaan mennä kun tämä rakas hoitaja jonka seurassa on aina niin hyvä olla, tulisi minulle saattajaksi.
Toinen asia, missä se Aulikki käytännössä ja konkreettisesti toteuttaisi sen, että toimii ja tekee ja elämässä mahdollisuuksia enempi ku mahdottomuuksia on se, että ottas sieltä Venäjältä itelleen jonkun ottolapsen jolla on Downin syndrooma ja se Down-lapsi tai nuori olisi mukana minun ja Aulikin kanssa sulkapalloa pelaamassa. Se tekisi hyvää niin minulle kuin Downillekin semmoinen toiminta.
Toivotaan, että joku näistä asioista onnistuu.