Kummitäti osti tokaluokkalaiselle synttärilahjaksi hamahelmiä, loukkaantuako vai ei?
Siis hamahelmiä ja niitä alustoja. Tietää kyllä hyvin että lapsi tekee kaikkea muuta kuin näprää mitään käsitöitä. Toiveena oli joko peli kännykkään tai jokin summa rahaa että saa ostettua haluamansa pelin.
Ei tuo lapsi tee tuollaisilla enää yhtään mitään. Kaikki kun nykyään on siellä älypuhelimessa.
Kommentit (29)
Kummitäditkin on nykyään köyhiä, jos on suomalaisia.
Suomalaiset on köyhiä.
Jos olisin ko kummitäti ja lukisin tämän aloituksen, olisi Hama-helmet viimeinen lahja, jonka kummilapsi saa. No, ehkä rippiristin voisin ostaa. Ruudun ääreenhän sitä lasta pitää ihan ohjata... vai miten se menikään.
Kannattaa tehdä jotain muutakin kuin näprätä sitä kännykkää. Varsinkin jos on tokaluokkalainen.
Yrittääköhän kummitäti vihjata, että lapsen pitäis tehdä muutakin kun pelata puhelimella 🤔
Kummitäti on viisaampi kuin sinä ja lapsesi. Käsillä tekeminen kehittää aivoja ja palkitsee, pelaaminen ei kehitä. Et selvästi ole käsityöläisiä, ja sen huomaa jopa siitä, miten ilmaiset itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ko kummitäti ja lukisin tämän aloituksen, olisi Hama-helmet viimeinen lahja, jonka kummilapsi saa. No, ehkä rippiristin voisin ostaa. Ruudun ääreenhän sitä lasta pitää ihan ohjata... vai miten se menikään.
Ehei, rippiristi aiheuttaa loukkaantumista. Rahaa se olla pitää tai nyrpeetä naamaa on vastassa.
Meidän samanikäinen tyttö kyllä touhuaa hamahelmien kanssa. Olisi ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö hamahelmet ole päiväkotilasten juttuja?
No on. Aidot helmet ne olisi pitänyt olla.
Valitkaa rikas kummitäti aina, ei mistään ruokajonosta.
Mä en oo ihan varma kuka meillä innostui hamahelmistä eniten, kun niitä nyt joulun tienoilla ekan kerran hankittiin, 5-v, 7-v vai äiti melkein 40-v :D Tänäänkin olen näprännyt vaikka mitä niistä.
Olisinpa itsekin saanut tuon ikäisenä hamahelmiä! Kaverilla oli niitä ja olin niin kateellinen. :(
N21
Onneksi minulla on ollut varaa ostaa lapseni synttärilahjat, joten ei ole tarvinnut odotella kenenkään muun kustantavan perheemme menoja. Mikä tahansa lahja muilta on sitten ollut ekstraa ja usein on kiellettykin ostamasta yhtään mitään.
No jaa, meillä tokaluokkalaisen mummo toi ihan vakavissaan lapselle kurahousut, jotka oli jostain kirpparilta löytänyt. Ihan hyvät housut, henkselit ja kaikki, ja käyttämöttömän oloiset,, mutta ei vissiin tullut mieleen, että eipä tyttö ole käyttänyt sellaisia enää pariin vuoteen...
Vierailija kirjoitti:
Onko ne niitä mitä voi silittää ja sitten ne sulaa kuvioksi?
On. Just niitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän samanikäinen tyttö kyllä touhuaa hamahelmien kanssa. Olisi ollut tyytyväinen.
Meillä tyttö ekalla ja myös edelleen tykkää hamahelmistä. Tekee niitä kaverinsa kanssa, joka on tokalla. Yhdessä katsellaan Pinterest:stä ideoita ja monesti niistä löytyy teko-ohjeet joita tulostelen hänelle.
Mutta kyllähän niitä ”liian lapsellisia” lahjoja välillä tulee vähän iäkkäämmiltä sukulaisilta. Kuten viime jouluna melkein 10-vuotiaalla muistipeli. Oli vielä extra helppo versio ja suositeltu lapsen ensimmäiseksi muistipeliksi. Mutta meillä on opetettu lapsille, että välillä saattaa saada niitä epäsopivia tai ei mieluisia lahjoja. Mutta silti voi kiittää eikä turhaan pahoittaa lahjan saajan mieltä.
Ihana lahja! Olin itse lapsena kaikista tuollaisista lahjoista aivan superinnoissani :)
Kehittää luovuutta, avaruudellista hahmottamista, sorminäppäryyttä jne...
Vierailija kirjoitti:
Onko ne niitä mitä voi silittää ja sitten ne sulaa kuvioksi?
Juuri niitä. Jos on riittävän iso alusta, voi tehdä vaikka tauluja. Netistä löytyy mielettömiä ideoita. Suunnittelin että olisin tehnyt lasteni mustavalkoiset muotokuvat.
Mitä on hamahelmet?