Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kustannusten jakamisesta tuli mieleeni että

Vierailija
28.03.2013 |

mitä mieltä olette sellaisesta tilanteesta että teidät kutsutaan tutuille grillibileisiin, nyyttärimeininki on ja pyydetään että tuot jotain makeaa tullessasi. Tuot myös omat juomat, isäntäväki on hankkinut grillattavat: vihanneksia, perunoita, makkaraa, pihvi (ja viinin). Viiniä et juo ja et tykkää makkarasta joten näihin et kajoa, joku toinen taas ei tykkää vihanneksista ja ei syö näitä, jne.. Bileilta menee mukavasti, mutta seuraavana päivänä tulee viesti (kaikille vieraille sama) isäntäväeltä etä he ovat laskeneet sinun osuutesi tarjottavista ja se on 18e, tilinumero on liitetty viestiin, tai he voivat kyllä ottaa käteisenäkin jos jaksat tulla tuomaan. :D minut tällainen saa kyllä ihan äimäksi. Siis entäs vieraiden tuomiset, miksi isäntäväki ei maksa niistä? Jos kerta pilkkua aletaan viilata niin miksei jokaiselle lasketa omaa summaa sen mukaan mitä söivät? Aivan uskomatonta nipottanista ensin pitää bileet ja sitten laskuttaa vieraita tarjottavista, varmaan näiden tyyppien häissäkin on sama meininki?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin viestin, että ok, vähennän siitä summasta ne makeat, jotka toin. Makkaroista tms en maindaisi...

Vierailija
2/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan uskomaton systeemi... Jos ei oel varaa kestitä vieraita, niin sitten ei pidetä bileitä. Onko varma että isäntäväki muisti laittaa laskun kaasu kuluista ja astioiden vuokrasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on NIIN noloa!!! Miten ihmiset kehtaa. Ovatko niin köyhiä, että pitää pyytää rahaa omien bileiden järjestämisestä muilta osallistujilta.

Vierailija
4/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kertaa maksoin kiltisti, mutta toista kertaa en ole näille tyypeille kylään mennyt! Baari-ilta tulee halvemmaksi :D -ap-

Vierailija
5/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! :-D Ja silti uskon.

Kerro jotain muitakin juttuja näistä, ei varmasti ole eka kerta, kun nuukailevat, tai oikeestaan ahnehtivat.

Nyyttärit sopis just ja just mun ajatusmaailmaan, mutta lasku jälkikäteen... Tykkään itse kesällä grillailla ystäville, ja silloin on kyllä talon puolesta ihan kaikki.

Vierailija
6/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit paskat kuolevat varakkaina mutta yksinäisinä.

Vierailija
7/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vittuillessaan kysyisin että onko omat tuomiseni huomioitu tuossa hinnassa, vai vähennänkö sen pois.

Seuraavalla kerralla minulla olisi varmasti muuta menoa.

Voihan tietysti olla että tuo oli bileiden henki, eikä alkuperäinen vain sattunut tietämään sitä.

Vierailija
8/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 11:14"]

Pihit paskat kuolevat varakkaina mutta yksinäisinä.

[/quote]

Ja ketut, tuollainen on just sellaista köyhäilyä että ei varmasti pääse varallisuutta kertymään.

Vierailija
9/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken pitkän viestin mutta se katosi. Uus yritys. Minulla on vielä jotain noloa tunnustettavaa tuosta tapauksesta. :D Sain kutsun siis kaveriltani joka kuuluu tuohon kaveriporukkaan, ja pyydettiin että voin itsekin vielä tuoda jonkun jos haluan. Toin sitten oman kaverini, joka on raitis, eikä syö lihaa.. Illalla vielä ajattelimme että onpas kiva homma, uusia kavereita ja numeroitakin pyysivät. No laskun tullessa selvisi miksi..! :D Olisin ehdottomasti halunnut maksaa ystäväni osuuden myös, mutta hän ei antanut :) Jälkikäteen olemme kyllä vähän naureskelleet tapaukselle...

Kertokaa te muutkin oletteko kohdanneet vastaavaa? -ap-

Vierailija
10/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpa noloa...!!En kyllä kehtais. Jos on tuollainen  meininki niin siitä pitää sopia etukäteen.

Vierailija
11/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pyysivät vielä tuomaan ventovieraitakin?!!ja laskuttivat heitäkin..uskomatonta!!! :D vaikka kaverisi ei syönyt lihaa tai juonut viiniä..?!! Ihan piruuttasi olisit kysynyt mihin toi 18 e perustuu..

Vierailija
12/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lähettänyt takaisin noin 190 euron laskun menetetystä vapaa-ajasta. Ilta-aika eli tulee lisät.

Vierailija
13/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetetystä vapaa-ajasta :D siis tosiaan olisi varmaan pitänyt!

Lisätääs vielä totuuden nimissä yks asia isäntäväen hyväksi: "laskun" sanamuoto tais mennä jotenkin niin että "jaettuna summa on siis 18,25e mutta sanotaan tasan 18 :)" ...! Siis pyöristivät alaspäin, waude!! :D

Vierailija
14/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän ton laskuttamisen tietyissä tapauksissa. Esimerkiksi meillä oli kaveriporukalla mökkiviikonloppu ja sovittiin että on selkeämpää jos yksi käy kaupassa ja laskuttaa sitten muita. Jokainen toi kuitenkin omat juomat ja snäksit tullessaan. Mutta siis ruokalasku jaettiin tasan kaikille.

Tässä tapauksessa on mun mielestä ihan ok.

Mutta jos pyydetään jo lähtökohtaisesti tuomaan jotain, kuten ap:n tapauksessa, on mun mielestä tosi noloa pyytää vielä rahaa jälkeenpäin. Koska nyyttärithän toimivat juuri noin, yksi hommaa lihat, toinen salaatit, kolmas makeat jne jne.. Aika noloa isäntäväeltä :D

Vierailija
15/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menit sinne ns. kaverin kaverina? Ehkäpä tuosta kustannusten jaosta oli sovittu, mutta kaverisi ei välittänyt tietoa sulle.

Joka tapauksessa on aika hemmetin noloa alkaa karhuta kutsujen kustannuksia vierailta. Jotenkin ymmärtäisin tuon, jos kyse olisi tietyn piirin pysyvästä käytännöstä, että kukin vuorollaan järkkää ja kustannukset aina tasataan noin. Mutta tämä ei kuulosta siltä.

Minäkin olen sen verran veemäinen ihminen, että laittaisin heille vastaviestiä näin:

Kiitos laskusta. Vähennän summasta tuomani XX:n kustannuksen, jäljelle jää YY euroa.

Vierailija
16/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 oli siis -ap-

15: Toi mökkihomma kuulostaa taas normaalilta että etukäteen sovitaan ja jokainen tuo kuitenkin omat snäksit jos näin haluaa :)

Vierailija
17/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: vain tuo yksi isäntäväki oli aina penäämässä kustannuksia, eivät muut samasta lähipiiristä (muille uskalsi mennä kylään eikä tarvinnut pelätä käykö kukkarolle :D) -ap-

Vierailija
18/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tapahtui varmaan Solsidanissa, Ove taisi olla isäntänä (miehen kommentti, kun kerroin tästä hänellekin)

;-DD

-16-

Vierailija
19/19 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt on ihan normaalia että jos järjestetään kimpassa joku ilta, niin ostetaan sapuskat myös kimpassa, tai sitten joku hakee ja jaetaan lasku.

Juotavista olen aina ollu sitä mieltä että ne saa jokainen järkätä itse. Ihmisillä on niin eri makuja mitä haluaa juoda ja juomisten määrissä voi myös olla isoja eroja. Selkeintä että jokainen ostaa mitä haluaa.

Mutta sitten jos joku kutsuu vieraita kyllään ja jos ei siinä kutsuessa jo sovita että maksetaan yhdessä, niin kyllä minä oletan että kutsujan on tarkoitus tarjota.

Tuo on jo todella noloa että jos joku rehvakkaasti isännöi ja tarjoilee ruokia, mutta sitten lähettelee laskuja perään.