Onko 15e tuntipalkka mielestäsi hyvä?
Saan 15e tuntipalkkaa ja teen päivätyötä tilitoimistossa.Pomoni kehui et tällä alalla saa missään näin hyvää palkkaa.Olen nyt ollut 2vuotta töissä tällä palkalla.Esitin hänelle että nostaisi palkan 16e tunnilta.
Kommentit (60)
Kaupan kassalla toistakymmentä vuotta. Palkka pikkusta vajaa 13€/h. Lisät palkitsisivat, mut perheellisenä enimmäkseen arkiaamuja... Ja tietysti alalle luontaisesti osa-aikaisena... Kyllä tällä asuntolainaa lyhentää ja saa viettää karkkipäiviä lasten kaa...
Tuolla juuri pärjää eli ok. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntipalkasta en tiedä, mutta 7,5 h tuntista päivää teen ja kuukausipalkka on 7500.-/brutto. + Työsuhdeauto uutena 2-vuoden välein, arvoltaan 45-50 teur. Työsuhdepuhelin ja tietokone. Eurocard edustustili ja juokseviin kuluihin, etätyömahdollisuus. Bonukset vuoden lopulla n. 10000.-. Rahastosijoitus salkku, johon on kertynyt n. 150000.
7500 jaettuna kuukaudessa tekemiesi työtuntien määrällä. Toivottavasti et tarvitse matematiikkaa työssäsi.
😁 tämä
Emmenis vaikka maksettas 20e tunti, mullon parempaakin tekemistä ku lihottaa syöttöpossuja.
Itse voi vain unelmoida moisesta palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika paska. Ite sain ekassa kesätyössä 18-vuotiaana jo reilusti yli 10 euron tuntipalkkaa. Häpeäisin silmät päästäni, jos joutuisin koko työurani tekemään töitä paskapalkalla ja palkkakehitykseni polkisi koko elämäni paikallaan. Siinähän tulisi sellainen fiilis, ettei ole saanut elämässään mitään aikaan.
T: 22-vuotias.
Kuvailit juuri elämäntapatyöttömän logiikan, miksi paiskia määräaikaisia paskahommia paskaliksalla, melkein saman rahan saat tyhjää toimittamallakin. Eron on hyvin pieni, lisäksi lihotat töitä tekemällä lähinnä yrityksen omistajien rahapussia.
Riippuu siitä miten paljon työtunteja on.
Alle 9 euron tuntipalkalla ei paljoa kannata duunia painaa, hesassa ei edes sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen fyysistä työtä. 23€/ tunti.
En tekis 15 € tunti mitään.Mitä teet? Kivat sulle, harvassa paikassa on ”noin hyvä” tuntipalkka. Pidä linjasi.
Sähköala.
Vierailija kirjoitti:
Aika paska. Ite sain ekassa kesätyössä 18-vuotiaana jo reilusti yli 10 euron tuntipalkkaa. Häpeäisin silmät päästäni, jos joutuisin koko työurani tekemään töitä paskapalkalla ja palkkakehitykseni polkisi koko elämäni paikallaan. Siinähän tulisi sellainen fiilis, ettei ole saanut elämässään mitään aikaan.
Mä olen 40v ja tienaan nyt 12,10€ tunti. Se on paras palkka mitä olen saanut. Häpeän itseäni kun saan saman kuin joku teini kesätöissä. Mihinkään ei ole rahaa. Ainut maksullinen harrastus on kuntosali 25€ kuussa. Pk seudulla ei olisi rahaa edes siihen.
Mulla on kirjanpitäjänä tilitoimistossa tuntipalkka 20,50€. Kokemusta viitisen vuotta.
Ei kannata tyytyä huonoon palkkaan tälläkään alalla. Kokeneista kirjanpitäjistä on pulaa, paras tapa nostaa palkkaa on vaihtaa työnantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Alle 9 euron tuntipalkalla ei paljoa kannata duunia painaa, hesassa ei edes sillä.
Totta se on niin pieni että saa laskea ihan tosissaan että saat edes välttämättömän. Mulla on ollu palkka 10€ tunti ja kun tilillä oli jäljellä 250€. Pari viikkoa seuraavaan tiliin niin kyllä siinä illalla mietti mitä tehdään jos tulee ylläri meno ja rahat loppuvat. Tämä siis kokopäivätyöstä. Ylitöitä oli väillä mutta ne maksettiin ilman korotuksia. Ota tai jätä. Minä otin kun ei ollu vaihtoehtoa. Tämä on sitä nuortenaikuisten arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta se on niin pieni että saa laskea ihan tosissaan että saat edes välttämättömän. Mulla on ollu palkka 10€ tunti ja kun tilillä oli jäljellä 250€. Pari viikkoa seuraavaan tiliin niin kyllä siinä illalla mietti mitä tehdään jos tulee ylläri meno ja rahat loppuvat. Tämä siis kokopäivätyöstä. Ylitöitä oli väillä mutta ne maksettiin ilman korotuksia. Ota tai jätä. Minä otin kun ei ollu vaihtoehtoa. Tämä on sitä nuortenaikuisten arkea.
Tuohan se usein on, ota tai jätä. Turha vaatia kohtuullista palkkaa tai lakien noudattamista ylitöiden tai niistä maksamisten suhteen. Joko alistut osaasi tai jäät työttömäksi.
Kohtalainen/tyydyttävä palkka. Ei hyvä missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntipalkasta en tiedä, mutta 7,5 h tuntista päivää teen ja kuukausipalkka on 7500.-/brutto. + Työsuhdeauto uutena 2-vuoden välein, arvoltaan 45-50 teur. Työsuhdepuhelin ja tietokone. Eurocard edustustili ja juokseviin kuluihin, etätyömahdollisuus. Bonukset vuoden lopulla n. 10000.-. Rahastosijoitus salkku, johon on kertynyt n. 150000.
google - mytomania
Mielestäni tuo 15e/h on oikein kiva! Ei toki missään nimessä erinomainen, mutta paljon parempi kuin perus matalapalkka-alat, joissa liksa pyörii siinä 10-11e/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit juuri elämäntapatyöttömän logiikan, miksi paiskia määräaikaisia paskahommia paskaliksalla, melkein saman rahan saat tyhjää toimittamallakin. Eron on hyvin pieni, lisäksi lihotat töitä tekemällä lähinnä yrityksen omistajien rahapussia.
Palkan tulee olla sellaisella tasolla, että ihminen kykenee sillä elämään, eikä sen päälle tarvitse hakea etuuksia. Liian pienet palkat aiheuttavat palkkakehityksen polkemista paikallaan, halpatyömarkkinoiden/orjatyömarkkinoiden syntymistä, eikä hyödytä myöskään valtiota, kun verokertymä pienenee ja siitä verokertymästä joudutaan myös maksamaan etuuksia sen liian pienen palkan päälle.
Whaaaaaat? Oon joskus miettinyt alanvaihtoa, mutta enpäs taidakaan... Täällä mainittuja summia sai joskus opiskeluaikana kesätöissä, nyt tuntipalkka jotain 20,20€. Ja olen siis kuvitellut olevani ihan normipalkkainen... Siistiä sisätyötä päiväsaikaan, enempää en halua alasta paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajattele, sä kävit tota varten helvetin pitkän koulutuksen ja nyt raadat perse hiessä sun surullisen loppuelämän ajan.
Mä aloitin 22 vuotiaana ilotyttönä, tein 5v aktiivisesti duunia ja nyt on rahaa sen verran et oon 27v ja mun ei tarvii koskaan enää mennä töihin. Olihan se paskaa, mut mun ei tarvii enää ikinä tehdä töitä ja voin elää makean loppuelämän.
Mitä teet? Kivat sulle, harvassa paikassa on ”noin hyvä” tuntipalkka. Pidä linjasi.