Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennen AV:ta :)

Vierailija
27.03.2013 |

Tähän ketjuun voi kirjoittaa vanhoja naistenlehtien mielipideosaston juttuja. Katsotaan onko samat murheet kuin nykyään :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ei mitään päälle pantavaa -Regina, numero 15, vuosi 1976

Ajattelin kertoa pulmastani joka koskee liikalihavuutta. Painoni oli vuosi takaperin 107 kiloa. Käytin 50-52 numeron vaatteita. Tunsin itseni huonokuntoiseksi ja menin lääkäriin. Siellä todettiin heti liikalihavuuteni haitat: jalkojen väsymys, särky ja yleinen hermostuneisuus. Minua kehoitettiin pudottamaan painoani. Niinpä päätin suomalaisella sisulla tehdä sen ja tulos oli erittäin ilahduttava. Painoni on nyt 75 kiloa ja olen iloinen, reipas, elämää pursuava ihminen. Työntekokin käy aivan kevyesti.

Pulmani eivät kuitenkaan ole täydellisesti ratkenneet. Vanhat vaatteeni ovat niin suuria, ettei niistä saa mitenkään nykyiseen vartalooni sopivia ja itse en ole ompelija. Vaatteet ovat kalliita ja minun pitäisi uusia koko vaatevarastoni. Mistä kotiäiti saa sellaiset rahat?
 Tuhansia kruunuja se vaatii täällä Ruotsissakin, jos ostaa kesätakin, syksyllä talvitakin, leningin, alusvaatteita ja liivejä. Kengätkin ovat väljentyneet.

Miten te muut tavallisen työmiehen vaimot tekisitte minun sijassani?

- 32 kg laihduttanut suurperheen äiti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoreja ja juoruja -Regina, numero 15, vuosi 1976

Ottaa päähän.

Nimittäin sellainen juttu, kun hameiden ja mekkojen valmistajat tekevät vuoren niin pitkäksi, että jos vyötäröllä on vyö tai muuta rypytystä, niin vuori roikkuu ja on ruman näköinen. Vuoren ei tarvitsisi olla niin älyttömän pitkä, ette se on heti kaupasta tultua lyhennettävä, mikäli ei halua näyttää tyylirikolta uusi mekko päällään.

Toiseksi minua ottaa aivoon sellaiset ihmiset, joilla ei ole muuta tekemistä kuin pistää nokkansa toisten ihmisten asioihin ja vatvoa jotain vanhaa juttua vuosikaudet. Eikö heille tosiaan satu itselle mitään, vai missä on vika? Joku vuosia sitten sattunut töppäys ei poistu heidän mielestään kulumallakaan, vaan se otetaan puheeksi aina tavattaessa "vieläkö muistat silloin kun...pläp, pläp...." Voi yrjö, sanon minä.

Licked neck

Vierailija
2/4 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me omasta halustamme syntyneet -Regina, numero 15, vuosi 1976

Sinä (sallinet että sinuttelen), erään tyytymättömän koululaisen äiti, joka kirjoitit Reginan numerossa 11/76.

Minä olen itse koululainen ja ihmettelen, olitko itsekään nuoruudessasi niin mallikelpoinen. Etköhän vain sinäkin ole, niin kuin muutkin nuoruusiässä, suorastaan vaatinut muotivaatteita.

Sano, miten me nuoret menemme töihin, kun kesätyöpaikkoja ei ole tarpeeksi. Talvella meillä taas on oma työmme, koulu ja opiskelu. Työtä se on sekin, vaikkei siitä palkkaa maksetakaan.

Minä itse asun maalla ja olisin halukas tienaamaan kesäisin omaakin rahaa, ettei tarvitsisi joka penniä vanhemmilta ruinata. Mutta minkäs teet, kun maalla on niin paljon töitä kotonakin.

Kuka teidän arvoisten vanhempien muuten on käskenyt niin paljon lapsia maailmaan väsätä? Olisitte tehneet niitä vain sen verran kuin pystytte elätäätämään. Sittenhän olisitte saaneet itsekin vaikka kuinka muodinmukaista riepua.

Eräs joka tienaisi jos voisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*elättämään

Vierailija
4/4 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset