Kerroin tänään synkimmän salaisuuteni
Eli sen että minua on käytetty lapsena hyväksi.
.
Ihan niin kuin musta, puristava möykky vatsassani olisi auennut.
Kommentit (31)
Hyvä juttu että sait kerrottua. Enää se ei ole joku nolo häpeällinen paikka vain sinun sisälläsi, jotain mitä salaat ja pelkäät paljastuvan.
Hyvä! Kaikkea hyvää sinulle. Nyt uusi elämäsi alkaa.
Niinpä. Pienestä asti olen tuota salaillut ja tuntenut häpeää. Nyt äiti tietää. Joten mulla ei ole enää synkkiä salaisuuksia.
ap
Hienoa, että sait asiaa purettua, koska sinähän et ole alun alkujakaan mitään väärää tehnyt.
Uskoi, eikä edes mitenkään järkyttynyt. Tuli sen suuntaisista asioista puhetta ja siinä sitten tunnustin. Sain myös kuulla mahdollisesta hyväksi käytöstä jota en itse muista.
ap
On tuhoisa ajattelutapa että tällaisten kokemuksien pitäisi olla häveliäitä uhrille itselleen, koska uhri on uhri ja ainoa jonka kuuluu hävetä lopun ikäänsä on tekijä.
Kyllähän sen järjellä tietääkin. Mutta lapsena ei tiennyt. Ja tuosta vuosia sisällä velloneesta häpeästä on vaikea päästä eroon. Itseäni häpeän, tekijä säälittää. Usein varmaan menee näin.
ap
Voimia sulle ja hyvä että sait puhuttua. Näistä asioista pitäisi yhteiskunnassa keskustella niin paljon enemmän.
voit jutalla meille asiasta jos haluat, on niin surullista että sinua on kohdeltu niin väärin, hyvä että sait sen sanottua, toivotan sinulle jaksamista
AP me välitetään susta ja halutaan sulle hyvää, ollaan tietysti järkyttyneitä siitä että sä olet joutunut kärsimään ja kantamaan kärsimystäsi kaikki nämä vuodet, mielellämme keskustelemme sun kanssa jos susta tuntuu siltä. emme kuitenkaan odota sinulta mitään tilitystä, halutaan vaan auttaa jos voidaan.