Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, anoppi tulee avaimilla sisään.

Vierailija
27.03.2013 |

Olen viimeisillään raskaana, siis vauva saisi syntyä mielellään vaikka nyt. Anoppi asuu 100m päässä, ja on tosi kiltti seitsenkymppinen. Haluaa mielellään auttaa, ja ihan mielellään isommat lapset hänen luonaan vierailevatkin. Vaan kun tämän seurauksena anoppi on alkanut nyt tulla omin avuin sisään kutsumatta.

En haluaisi mitään riitaa tästä, varsinkaan nyt ennen lapsen syntymää. En kuitenkaan kerrassaan kestä sitä, että kotiini tullaan kutsumatta sisään koska vain. Varmaan odottelen vauvan syntymän jälkeiseen aikaan, ja sitten nostan kissan pöydälle tarvittaessa.. ehkä tässä on joku synnytysjuttu meneillään.

Ottaa muutenkin vähän kaikki aivoon nyt, mutta tämä menee jo niin liian pitkälle. Tullaan sisään ja aletaan tentata "tuntuuko jossain, syntyykö jo kohta" ja tulon selityksenä sanotaan "anteeksi tulin taas avaimilla kun mietin jos nukutte." Siis mitä ihmettä, miten se nukkuminen olisi hyvä asia tässä? Jos me nukuttaisiin päiväunia juuri, niin saisiko silloin tänne hiippailla sisään avaimilla?

Purkausta tämä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen käy päinsä, vaihtakaa lukot, en kestäisi päivääkään tuollaista yksityisyyden menetystä, kuulostaa hyvin epämielyttävältä

Vierailija
2/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmiset ei ajattele, mikä voisi ärsyttää toista. Jos itse olisin anoppi, joka tekee noin, olisi kiva jos minulle sanottaisiin, ettet tykkää siitä.

Muutenkin tykkäisin, että tulevat miniät sanoisivat suoraan, mikä ärsyttää, eivätkä argghhtelisi ja valittaisi netissä. Asioita ei voi muuttaa, ellei tiedä, mikä ärsyttää toista.

Sillä kolmen pojan äitinä olen miettinyt, että en kyllä jaksa siihenkään alkaa, että minun pitää kumarella ja kierrellä ja nöyristellä ja yrittää lukea miniöiden ajatuksia ja mielistellä heitä.  Raskasta tulee olemaan silloin elämä.

Eli sano anopille asiallisesti, että et tykkää, kun tullaan omilla avaimilla sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi is Key!

Vierailija
4/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja niin kauan kuin pidät suusi kiinni, anoppi luulee, että asia on ok.

Ei se, että poika ottaa vaimon, tee naisista ajatustenlukijoita. Ei sinustakaan tule ajatustenlukijaa siinä vaiheessa kun tyttösi ottaa miehen tai poikasi vaimon. 

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 15:24"]

Joskus ihmiset ei ajattele, mikä voisi ärsyttää toista. Jos itse olisin anoppi, joka tekee noin, olisi kiva jos minulle sanottaisiin, ettet tykkää siitä.

Muutenkin tykkäisin, että tulevat miniät sanoisivat suoraan, mikä ärsyttää, eivätkä argghhtelisi ja valittaisi netissä. Asioita ei voi muuttaa, ellei tiedä, mikä ärsyttää toista.

Sillä kolmen pojan äitinä olen miettinyt, että en kyllä jaksa siihenkään alkaa, että minun pitää kumarella ja kierrellä ja nöyristellä ja yrittää lukea miniöiden ajatuksia ja mielistellä heitä.  Raskasta tulee olemaan silloin elämä.

Eli sano anopille asiallisesti, että et tykkää, kun tullaan omilla avaimilla sisään.

[/quote]

Vierailija
5/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt yleensä kuka tahansa (jopa anopit) tajuaa ettei kenenkään kotiin marssita kutsumatta avaimilla. Jotka on varmaan hätätapauksia varten hänellä olemassa.

Kannatan kyllä sitä että sanotaan ääneen jos joku pännii, mutta eikö aikuisen ihmisen pitäisi tajuta että tommonen pännii ihan ketä tahansa, sanomattakin.

Vierailija
6/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis kenen äiti/anoppi?Mun anoppi on ainakin kuollut.

Vierailija
7/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 15:24"]

[/quote]Asiallisesti on sanottu jo aiemmin. Että tulkaa ystävällisesti ovikellolla sisään. Vaan aina uudet tilanteet ja esimerkiksi kylään kutsuminen onkin heidän mielestään syy saada tulla avaimilla, ja sitten se alkaa taas lipsua tällaiseen piipahteluun.

On minullakin poika, ja todellakin toivon anopiksi tultuani tajuavani yhä sen, ettei toisen kotiin voi mennä avaimilla sisään jos ei toisin ole sovittu. Avaimet heillä on ihan syystä, mutta ei niitä saa noin vain käyttää. Minullakin on avaimet heidän kotiinsa, mutta en koskaan menisi heille sisään avaimilla, jos ei toisin ole sovittu.

Anoppini on kiltti ihminen, pidän hänestä jne. Mutta kyllä tämä silti ottaa kupoliin. Tiedän hänen varmasti loukkaantuvan jos asiasta mainitaan, enkä tahdo alkaa nyt loukkaamaan ketään juuri ennen synnytystä. Voi tosiaan olla, että hän ajattelee olevansa tälläkin lailla avuksi nyt ennen synnytystä, ettei minun tarvitse nousta avaamaan ovea hänelle tms. Mutta en silti pidä siitä. Jos avaimilla tuleminen jatkuu vauvan syntymän jälkeen, sanomme siitä taas. Jos se ei auta, laitatan ketjulukon oveen.

Aiemmin oli samaa ongelmaa postilaatikon kanssa: postit oli aina otettu ja laitettu pinoihin, sain myös raportin sisällöstä (tänään tuli yksi kirje lääkäristä sinulle, kolme laskua ja joku kortti joltain Samilta). Lopulta laitoimme lukollisen postilaatikon, harmillisesti avaimia on vain kaksi. Tässäkin oli varmasti hyvä tarkoitus, mutta ärsyttävää se oli.

ap

Vierailija
8/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi on tullut avaimilla sisään ja miniä on vain hymistellyt, luulee anoppi tietenkin, että miniä tykkää siitä.

Ihmiset nyt vain joskus käyttäytyvät hassusti. Esim. äitini on alkanut vanhuuttaan soittelemaan mitä erikoisimpiin aikoihin tajuamatta, että en voi aina puhua puhelimessa. Pitäisikö minun nyt alkaa raivota aaveella, että kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että ei minulle voi soittaa koska tahansa. Mutta silti vastaisin puhelimeen, enkä missään nimessä sanoisi äidilleni, että et voi aina soittaa, kun tuntuu, että joku asia pulpahtaa mieleesi.

Puhumattomuus kunniaan, eiks jee. Kyräilyllä saadaan hyvät välit aikaiseksi ja selän takana haukkumisella.

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 15:27"]

No kai nyt yleensä kuka tahansa (jopa anopit) tajuaa ettei kenenkään kotiin marssita kutsumatta avaimilla. Jotka on varmaan hätätapauksia varten hänellä olemassa.

Kannatan kyllä sitä että sanotaan ääneen jos joku pännii, mutta eikö aikuisen ihmisen pitäisi tajuta että tommonen pännii ihan ketä tahansa, sanomattakin.

[/quote]

Vierailija
9/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni kyllä raivoa, vaikka kyllä asia minua ärsyttää. Ja kuten sanoin, asiasta on kyllä aiemmin keskusteltu.

ap

Vierailija
10/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on sitä millaiseksi sen itselleen tekee.

Meille ei kukaan uskalla tulla ilman lupaa omilla avaimilla.

Vierailija
11/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle saa soittaa koska tahansa. Eri asia vastaanko. Miten se nyt on rinnastettavissa siihen että marssitaan toisen kotiin kuin omaan? Eikä miniä tässä tapauksessa ole hymistellyt. Asiastahan on anopille jo sanottu.

Vierailija
12/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota siltä avaimia pois? Jos puhe ei auta, ota ihmeessä pois. Voit sitten piilottaa vara-avaimen jonnekin, mistä sen tarvittaessa saa, tai antaa jollekin muulle tutulle.

Mä en katsoisi tuollaista ainoatakaan kertaa!

Vierailija
13/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä, ei meillekään

mistähän lie jihtuu

ja anopin kanssakin ollaan hyvissä väleissä

elämältä saa, mitä tilaa

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 15:42"]

Elämä on sitä millaiseksi sen itselleen tekee.

Meille ei kukaan uskalla tulla ilman lupaa omilla avaimilla.

[/quote]

Vierailija
14/14 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut tuollainen anoppi, joka saattoi poiketa kylään ihan milloin tahansa. Nyt katselen sellaista miestä, jonka äiti asuu kaukana tai on kuollut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi