Kiitos tupakoijat!
Teidän ansiostanne en polta enää edes satunnaisesti. Olen vuoden verran seurannut sivusta työkaveriani, joka polttaa. Hän on laiha, hiukset kuivaa hamppua, kynnet urilla ja hampaat keltaiset. Järkytyin kuullessani, että hän on alle nelikymppinen! Siihen loppui minun vähäinenkin röökaamiseni: en todellakaan halua rupsahtaa ennen aikojani. Tiesin kyllä jo ennestään että tupakointi vanhentaa, mutta tuo konkretisoi asian.
Kommentit (74)
Tupakoinnin ero esim. ilman turvavyötä ajamiseen on siinä, että ensiksimainitusta on haittaa myös kanssaihmisille. En voi nukuttaa vauvaa ulkona, koska naapuri tupakoi, joudun menemään vesisateeseen kun joku polttaa bussikatoksessa jne. Esimerkkejä kyllä riittää.
Omakin miehenipolttaa ja silti olen sitä mieltä että tupakoitsijoille pitäisi rakentaa enemmän röökikarsinoita, joissa he saisivat myrkyttää itseään ihan vain keskenänsä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:01"]
Tupakoinnin ero esim. ilman turvavyötä ajamiseen on siinä, että ensiksimainitusta on haittaa myös kanssaihmisille. En voi nukuttaa vauvaa ulkona, koska naapuri tupakoi, joudun menemään vesisateeseen kun joku polttaa bussikatoksessa jne.
[/quote]
Vauvaa ei voi myöskään nukuttaa moottoritien varressa. Vaikka näyttäisi todella moni omt asuja nukuttavan moottoritien varressa :( Melkoiset määrät pakokaasua pääsee vaunujen korkeudelle. Kivat vauvalle. Että kyllähän sen voi rinnastaa autoiluun, jos ei nyt ihan turvavöihin.
Sinällään ihailen vihreiden kantaa yksityisautoiluun. Autoton kaupunki olisi hyvä laki. Monissa suurkaupungeissa on ongelmia saasteiden kanssa. Autoja ei ole vielä otettu silmätikuksi. Tupakka on silmätikku nro1. Vaikka autot päästävät moninkertaisesti enemmän saastetta ilmakehään.
Miksi ette vastusta autoilua? Ainiin te ajatte autolla ruokatunnille sen km matkan...
Haistakaa nyt vittu oikeasti :) SATANA!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:01"]
Tupakoinnin ero esim. ilman turvavyötä ajamiseen on siinä, että ensiksimainitusta on haittaa myös kanssaihmisille. En voi nukuttaa vauvaa ulkona, koska naapuri tupakoi, joudun menemään vesisateeseen kun joku polttaa bussikatoksessa jne. Esimerkkejä kyllä riittää.
Omakin miehenipolttaa ja silti olen sitä mieltä että tupakoitsijoille pitäisi rakentaa enemmän röökikarsinoita, joissa he saisivat myrkyttää itseään ihan vain keskenänsä.
[/quote]
Rakennetaan omat karsinat tupakoitsijoille ja autoista pakokaasut suoraan hyttiin. Tai autoilijoille omat ilmatiiviit tunnelit.
T: Aktiivinen pyöräilijä ja lenkkeilijä + viikonloppu tupakoitsija
Eihän se näitä autoilijoita häiritse. Päästelevät pakokaasua ja hengittävät raitista sisäilmaansa suodatettuna. Siinä sivussa äidit ja isät työntelevät vaunuja pakokaasussa. Lenkkeilijät vetelevät pakokaasua, kun autoilu on niin sallittua.
Käykö teillä urpoilla sääliksi pyöräilijää, joka sairastuu keuhkosyöpään liikenteen päästöjen takia?
Ei ole kiva seurata pyöräilijän hidasta kuolemaa. Ainiin ettehän te urpot näe muita sieltä hyteistänne. Ei varmasti käy sääliksi tätä ihmistä jonka isä kärsi pitkään syövästä..
Jokaisella on omat ongelmansa. Kun vetoan pyöräilijöiden terveyden puolesta niin te autoilijat ja tupakoinnin vastustajat olette puhtaita.
Ihmisten on pakko liikkua erilaisilla kulkuvälineillä että meidän yhteiskunta toimisi. Tupakoinnin lopettamisesta sen sijaan ei olisi mitään muuta kuin hyötyä.
Pakokaasu haisee pahalta vaatteissa. Jalankulkijan haistaa jo metrin päästä.
Autoilija haisee wunderbaumille ja mersun tulituoreille istuimille. Pakokaasu ei kosketa mersuilijaa.
Kiristetään jalankulkua. Aloitetaan kevyenliikenteen väylistä. Saadaan lisättyä autoilun suosiota ja samalla tupakointikin vähenee, kun ei ole paikkoja vetää norttia.
Tupakkalaki ja säädökset sekä tupakoinnin yleinen vastustaminen näyttää juuri yllä mainitulta provoilulta. Täysin lapsellista vandalismia.
Tupakoitsijat pitäis laittaa päiväksi keuhko-osastolle kattomaan sitä ksyöpäpotilaiden limanyskintää ja tukehtumista omiin keuhkomönjiinsä. Ällöttävä tapa kuolla. Mut antaa palaa vaan :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:18"]
Ihmisten on pakko liikkua erilaisilla kulkuvälineillä että meidän yhteiskunta toimisi. Tupakoinnin lopettamisesta sen sijaan ei olisi mitään muuta kuin hyötyä.
[/quote]
Mitä hyötyjä siitä löytyisi?
Luettele ne hyödyt meille, kun olet niin viisas ja miettinyt mitä hyötyä siitä olisi.
Ainakin väestön kasvu lisääntyisi, kun siittiöt paranisivat ja elinikä nousisi. Tulisi ahdas maapallo. Mitä muita hyötyjä keksit?
Autoilu edistää lisääntymistä ja geenien vaihtoa. Autoilu on myös tyylikästä (NOT). Autoilu vähentää sisäsiittoisuutta ja edistää sukupuolitautien levinneisyyttä.
Autoilu on myös osasyyllinen yhteiskunnan nykyiseen tilaan ja otetaan huomioon polttoaineen väheneminen. Noin 40v vielä polttoainetta.
Miten autoilu edistää ravinnon saatavuutta, kun ravinnnon tuottamiseen tarvitaan myös polttoainetta. Sensijaan itsekkäät autoilijat saastuttavat läheisiään ja vievät kallista polttoainetta viljelyslaitteilta.
Autoilijat siis syyllistyvät suureen kansansurmaan. He kuluttavat polttoaineen "yhteiskunnan" nimissä. Koristavat vähän itseään haukkumalla tupakoitsijat tupakoitsijoiksi.
ETTE TE VALITETTAVASTI PARANNA OMAA ASEMAANNE.
Lopetin tupakoinnin 2 vuotta sitten. Kerrasta poikki enkä ole sen jälkeen polttanut. Nykyään inhottaa se tupakan savu. Haisee niin kamalalle. Nyt on paljon freeshimpi olo ja jos jossakin näen jonkun tupakoivan niin kävele nmielummin pois kuin hengittelen ja haistelen sitä savua.
Suosittelen lopettamista kaikille tupakoijille. Se voi tuntua alkuun hankalalta mutta muutaman kuukauden jälkeen se tapa alkaa unohtua kokonaan :) On mukavaa kun hiukset,sormet, vaatteet ja laukku ei haise röökiltä.
Työmatkansa pyöräilevä tupakoitsija on jeesuksempi, kuin autoileva tupakoimaton työmatkansa kulkija.
Tässä se on kiteytettynä.
Kaikista jeesuksin on sitten tupakoimaton työmatkansa pyöräilevä henkilö ja harvemmin pyörällä matkatessa tupakka edes palaa :)
Eikä tässä edes näsäviisastella vaan tulos on laskettu matemaattisesti oikealla kestävänkehityksen kaavalla. Toivon että teidän asenteet muuttuvat tupakkaa käyttäviä kohtaan lempeämmiksi. Voitte heijastaa asiaa ikäänkuin peilinä. On kaksi ihmistä. Sinä ja hän. Sitten tupakka palaa ja siitä muodostuu sinun mielipiteet.
Millaisia tunteita haluat itsessäsi viljellä häntä kohtaan. Hän on kuitenkin pohjimmiltaan täysin samalainen, kuin sinä. Vain sinun asenteesi on eri.
Rakastakaa nyt toisianne.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:24"]
Tupakoitsijat pitäis laittaa päiväksi keuhko-osastolle kattomaan sitä ksyöpäpotilaiden limanyskintää ja tukehtumista omiin keuhkomönjiinsä. Ällöttävä tapa kuolla. Mut antaa palaa vaan :)
[/quote]
Aika moni hoitajakin sielä osastolla polttaa kaikesta huolimatta. :) Minusta autoilijoiden pitäisi työntää pakoputki sinne hyttiin. Siinä sitten yskiä ja pyyhkiä vetisiä silmiään.
- pyöräilijä jolle tupakka maistuu
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:27"]
Luettele ne hyödyt meille, kun olet niin viisas ja miettinyt mitä hyötyä siitä olisi.
[/quote]
Et pysty keksimään yhtään syytä miksi tilanne paranee jos ihminen lakkaa myrkyttämästä keuhkojaan ja kehoaan lukemattomia kertoja päivässä? No tämä selittää aika paljon siitä miksi olet ylipäänsä ruvennut polttamaan.
Tupakka haisee ihan hirveelle vaatteissa ja hengityksessä niiden nokkaan, jotka ei itse polta. Tupakka myös vanhentaa selvästi ulkonäköä.
T. Entinen tupakoitsija, nykyinen viikonlopputupakoitsija. Ja koko ajan yritän lopettaa kokonaan.
Mulle on aivan sama, tupakoiko muut. Tärkeintä kun itse pääsin eroon.
Joulukuussa kuoli aivoinfarktiin tupakoiva tuttuni 48 vuoden iässä. Nyt helmikuussa sai aivoinfaktin tupakoiva työkaverini, ikää 51v.
Naapuri kuoli keuhkoahtaumaan 56 vuotiaana. Viimeiset vuodet kulki rullaattorilla happipullon kanssa. Syy, tupakointi.
Toinen työkaveri kärsii selkäkivuista ja välilevyrappeumasta. Syy tupakointi, koska nikotiini kuivattaa välilevyjä.
Onneksi itse tajusin lopettaa 18 vuotta sitten. Muiden tupakointi ei minua hetkauta. Kunhan kuolisivat nopeaa, etteivät jäisi meidän verorahoilla kitumaan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:27"]
[/quote]
Et pysty keksimään yhtään syytä miksi tilanne paranee jos ihminen lakkaa myrkyttämästä keuhkojaan ja kehoaan lukemattomia kertoja päivässä? No tämä selittää aika paljon siitä miksi olet ylipäänsä ruvennut polttamaan.
[/quote]
Lyhennän ylikorkeaa elinikää. Maksan veroja. Tupakointi on ratkaisu maapallon liialliseen populaatioon. Tuen tätä asiaa ja taistelen sen puolesta. Olen aktivisti hyvän asian puolella.
Taistelen tupakointiin liittyvää syrjimistä vastaan.
Tupakkaa ei tarvitse polttaa lukemattomia kertoja päivässä. Minä itse poltan vain kerran pari viikossa. Teillä on vinoutunut kuva tupakan käyttäjistä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 12:49"]
Onneksi itse tajusin lopettaa 18 vuotta sitten. Muiden tupakointi ei minua hetkauta. Kunhan kuolisivat nopeaa, etteivät jäisi meidän verorahoilla kitumaan.
[/quote]
Outo tapa kirjoittaa. Ensin vetoat tunteisiin ja sitten irtisanoudut niistä tunteista ja toivot kuolemaa ettei rahaa menisi. Mittaat ihmisarvoa rahassa :/ Aika tunteisiin vetoava kirjoitus sinulla.
Tajuatko että rivienvälissä ilmoitat olevasi kusipää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 13:06"]
[/quote]
Outo tapa kirjoittaa. Ensin vetoat tunteisiin ja sitten irtisanoudut niistä tunteista ja toivot kuolemaa ettei rahaa menisi. Mittaat ihmisarvoa rahassa :/ Aika tunteisiin vetoava kirjoitus sinulla.
[/quote]
ja sinä ilmoitat olevasi paska-aivo jolla valuu nikotiiniä pillusta
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 13:10"]
ja sinä ilmoitat olevasi paska-aivo jolla valuu nikotiiniä pillusta
[/quote]
Tupakan vastustajien kypsää käytöstä :)
Munasta. Kirjoita munasta. Minulla on muna.
Oletko itse nähnyt happipullon kanssa kulkevaa ahtaumapotilasta tai aivoinfarktin halvaannuttamaa nuorta naista.
Totta helvetissä heille toivoo nopeaa kuolemaa. Toinen toki on sekin, että mieluummin verorahoja sairaanhoidon priorisoinnissa niille, jotka ei ole itseään tupakoineet vuosiksi kasveiksi sänkyyn.
Rahaa nyt ei ole jakaa ihan määrättömästi ja priorisointia on pakko tehdä. Mutta pointti onkin siinä, että elämä on valintoja. Itse olen onnellinen, että tajusin lopettaa 18 vuotta sitten viimeistään. Typerää, että edes koskaan aloitin. Mikään ei takaa tervettä elämää, mutta ei kyllä kateeksi käy se puoliksi halvaantunut työkaverikaan tai selkävaivoista kärsivät työkaveri. Oma valinta ja oma vika aiheuttaa itselleen terveydellisiä ongelmia. Jokaisella on tiedossa, mitä tupakointi aiheuttaa. Jokainen voi itse tehdä valinnan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 13:06"]
[/quote]
[/quote]
Ihmisellä on oikeus tapppaa itsensä tasaiseen tahtiin tai lopettaa elämänsä rysäyksellä.
Ajaa autoa ilman turvavyötä ja polkea pyörää ilman kypärää.
Typeräähän se saattaa olla monien mielestä, mutta elämä ei ole ikuista ja osa meistä on kokenut elämässään ihan kaiken, mitä on koettavissa. Sitten on hyväksyttävä kuoleman olemassaolo. Kuolema on osana elämää.
Ei kuolemaa voi pysäyttää tupakan vastustamisella. Tupakointi edistää hienosti ylikansoittumista.