Kiitos tupakoijat!
Teidän ansiostanne en polta enää edes satunnaisesti. Olen vuoden verran seurannut sivusta työkaveriani, joka polttaa. Hän on laiha, hiukset kuivaa hamppua, kynnet urilla ja hampaat keltaiset. Järkytyin kuullessani, että hän on alle nelikymppinen! Siihen loppui minun vähäinenkin röökaamiseni: en todellakaan halua rupsahtaa ennen aikojani. Tiesin kyllä jo ennestään että tupakointi vanhentaa, mutta tuo konkretisoi asian.
Kommentit (74)
Urheileva aktivisti tässä hei.
Minulla on tapana polttaa näkyvästi ja kiusallani ahdasmielisessä ympäristössä.
Tupakointi ei ole noloa se on vain tupakointia. Tupakoinnin hyökkäävä vastustaminen on noloa ja populääriä. Hauska nähdä kuinka tupakoimattomilta putoaa alaleuka, kun sytytän palamaan.
Pitäisi rikkoa niitä mielikuvia urheilijoista ja tupakoitsijoista. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
Kehottaisin kaikkia tupakoimaan silloin tällöin vain venyttääkseen rajoja. Yhteiskunta menee pian naurettavan tiukaksi kaiken suhteen. Tupakasta se alkaa ja pian ei saa syödä purukumejakaan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 09:21"]
Tupakointi ei ole noloa se on vain tupakointia. Tupakoinnin hyökkäävä vastustaminen on noloa ja populääriä. Hauska nähdä kuinka tupakoimattomilta putoaa alaleuka, kun sytytän palamaan.
Pitäisi rikkoa niitä mielikuvia urheilijoista ja tupakoitsijoista. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
Kehottaisin kaikkia tupakoimaan silloin tällöin vain venyttääkseen rajoja. Yhteiskunta menee pian naurettavan tiukaksi kaiken suhteen. Tupakasta se alkaa ja pian ei saa syödä purukumejakaan.
[/quote]
Olet ilmeisesti typeryyden aktivisti? Se, että ei halua tuhlata rahojaan, pilata terveyttään ja näyttää ääliöltä imutellen savua ei ole kenenkään rajojen venytystä vaan ainoastaan oman terveen järkensä käyttöä. Enemminkin kehoittaisin useampaa ihmistä venyttämään niitä ajattelunsa rajoja sen suhteen mitä itselleen ja ympäristöön voi tehdä.
Tupakointi ei ole noloa, se on vain tyhmää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 09:21"]
[/quote]
Olet ilmeisesti typeryyden aktivisti? Se, että ei halua tuhlata rahojaan, pilata terveyttään ja näyttää ääliöltä imutellen savua ei ole kenenkään rajojen venytystä vaan ainoastaan oman terveen järkensä käyttöä. Enemminkin kehoittaisin useampaa ihmistä venyttämään niitä ajattelunsa rajoja sen suhteen mitä itselleen ja ympäristöön voi tehdä.
Tupakointi ei ole noloa, se on vain tyhmää.
[/quote]
Olen periaatteessa aktivisti kaikessa mihin ryhdyn. Kun tupakoin niin tupakoin ja kun juon niin juon ja kun urheilen niin urheilen.
Kun teen jotain teen sen täydellisesti.
Naurettavinta mitä olen nähnyt on autoilla noin kilometri syömään. Se on typerämpää, kuin vetää rööki matkalla ravintolaan. On paljon typeryyksiä ja rahaa ei tosiaan tupakointiin kulu purukumia enempää, jos tupakoi maltillisesti aktivismin nimissä.
Ympyrää yritetään kiristää työpaikoilla, oppilaitoksissa julkisilla alueilla, asuinalueilla.
DDR ei toiminut. Tupakoinnin vastustaminen ei toimi. Ihmisillä on vapaus. Tupakoinnille on käymässä samoin, kuin prostituutiolle ja kirkolle.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 10:00"]
näyttää ääliöltä imutellen savua ei ole kenenkään rajojen venytystä
[/quote]
On se rajojen venyttelyä. Ihmisillä on kummallisia stereotypioita tupakoitsijoista ja urheilijoista tai lääkäreistä yms..
Tupakoinnin vastustaminen ylittää huonon maun syrjinnän muodossa. Syrjintää voisi hyvin verrata koulukiusaamiseen. On tärkeä vetää se rööki ylpeästi pää pystyssä julkisella paikalla eikä häpeäpaalussa jossain nurkassa.
On hyvä ettei enää polteta toimistoissa sisätiloissa, kuten 90-luvulla vielä sai.
Kyse on periaatteista. Tupakoimattomuus tulisi lähteä ihmisestä itsestään eikä kampanjoinnilla tupakointia vastaan ja syrjimällä alaspolkemalla tupakoitsijoita.
Teen tärkeää mielikuvatyötä tätä terrorismia vastaan.
Voin kuvitella miten lapselliselta toimintani osasta tuntuu. Niinhän se homoseksuaalienkin hyväksyminen tuntuu monesta vaikealta. Osa teistä elää niin vankasti aivopestyssä ympäristössä että on vaikea hyväksyä erilaisia toimintaperiaatteita.
Haluaisin esittää hienon lyhytelokuva kokoelman episodin.
Iggy Pop and Tom Waits (Coffee and cigarettes)
Tupakointi voi olla myös tyylikästä eikä typerän näköistä. Pitäisi avata niitä silmiä eikä vain tuijottaa sitä ainaista samaa saarnaa.
Homouden ja tupakoinnin ero on siinä ettei homous tapa, ei homoa eikä homon olemassaololle altistuvaa lähipiiriä :D.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 10:14"]
eikä kampanjoinnilla tupakointia vastaan ja syrjimällä alaspolkemalla tupakoitsijoita.
[/quote]
Paljonko rahaa pistetään näihin terroristimäisiin kampanjoihin...
Saahan joku siitä toki työnsä. Propagandaministeriö toimii tehokkaasti ja käyttää lahjojaan milloin mihinkin. Hyvin on saatu aivopestyä ihmiset tupakointia vastaan. Ihminen on sitä mitä tekee. Työtään tekevänä hän on ammattinimike ja tupakalla tupakoitsija. Missään tapauksessa hän ei ole tupakoitsija muulloin, kuin nauttiessaan savukettaan.
Lopetetaan terrori yhdessä.
Jos itse on tyytyväinen tupakoimattomuuteensa, niin miten ihmeessä tupakoitsijat voivat noin pahasti häiritä omaa arkielämää?
Taitaa olla keskenkasvuisten teinimammojen ketju tämäkin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 00:59"]
Syövän nyt saa nykyään kaikesta muutenkin, että savuton ihminen ei ole yhtään vähemmän vaarassa sairastua syöpään kuin tupakoitsija. Valitettavasti.
Mutta hei, on se hienoa että te muut voitte kiillottaa sädekehäänn aina tupakoitsijoiden kustannuksella, koska ei ole mitään väliä mitä inhottavia tapoja ihmisellä on, kunhan hän on savuton =D
Viis siitä että on painoa 20kg lisää ja rasva on paras ystävä ;)
[/quote]
Olen 32- vuotias ja minua ei haittaa että näytän aikuiselta eikä papereita kysytä. :) En ole ajatellut että se tarkoittaisi että näytän rupsahtaneelta..
Mutta poltin minäkin 12 vuotta, lopetin kun sain lapsen. Sitten innostuin liikkumaan enemmän ja syömään terveellisemmin. Tottakai joka mimmi joka on yhtään kovempi röökaa kun pääsee kuntosalilta! :D
Jaksan oikeasti paremmin nykyään, juoksen maratoonin eikä todellakaan kaipaa silloin tupakkaa! :D
En ole vaihtanut tupakkaa rasvaan. Tälläsen väitteen lukiessaan voisi kai olettaa etten syönyt rasvapaskaa kun poltin? Ei se nyt todellakaan noin ole.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 10:18"]
Homouden ja tupakoinnin ero on siinä ettei homous tapa, ei homoa eikä homon olemassaololle altistuvaa lähipiiriä :D.
[/quote]
Homous tappaa paljon. Etenkin henkisessä mielessä se aiheuttaa paljon syrjäytymistä ja ihmisten vihaa etenkin homoja kohtaan ja homoseksuaalien hyväksyjiä kohtaan.
Pahimmassa tapauksessa homous voi koitua kuolemaksi nopeammin ja varmemmin, kuin tupakka.
Jännä juttu miten syrjittyjen puolustajat onnistuvat aina keskustelemaan asioista älykkäämmin ja syvemmin, kuin syrjijät. Argumentointi on niin paljon syvällisempää ja kuohkeampaa.
Olen muuttanut mieltäni. Minusta tupakan poltto on ok ja tupakan käyttäjistä ei saa käyttää nimitystä tupakoitsija, sillä tupakoitsija on tupakoitsija vain tupakoinnin ajan.
Taidan minäkin hämmentää työyhteisöäni ja käydä nortilla syrjinnän puolesta.
Kiitos tupakoitsijat, kun emme voi pitää parvekkeemme laseja kiinni. Alakerran naapurimme tupakoi, ja parvekkeemme muistuttaa tupakkahuonetta, jos lasit ovat kiinni ja haju tulee ilmastointiaukoista sisällekin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 10:31"]
Homous tappaa paljon. Etenkin henkisessä mielessä se aiheuttaa paljon syrjäytymistä ja ihmisten vihaa etenkin homoja kohtaan ja homoseksuaalien hyväksyjiä kohtaan.
Pahimmassa tapauksessa homous voi koitua kuolemaksi nopeammin ja varmemmin, kuin tupakka.
[/quote]
Tämä tällainen johtuu ihmisten asenteista, ei homoudesta sinänsä. Heti kun homodissaus lopetetaan, loppuu myös homouden aiheuttamat mt-ongelmat. Tupakka sen sijaan jatkaa tappamista, vaikka ihmiset hurraisivat tupakoijille =).
Tupakoijat haisee pahalle ja on todella naurettavaa kun kiskotaan joku takinretku päälle ja tohvelit jalkaan että päästään aamusauhuille. Muuten ei tunnu päivä toisilla käynnistyvän.
Tupakoijat on itse asiassa mun mielestäni säälittäviä, itsetunnottomia reppanoita. Moni sanoo että hermot on liian tiukalla jos ei pääse hermosauhuille. Aika säälittävää.
Olen katsonut isäni kuihtuvan ja kuolevan keuhkosyöpään jonka mitä suurimmalla todennäköisyydellä aiheutti 27 vuoden tupakointi. Etäpesäkkeet aivoissa ei kauheesti huvittaneet ainakaan mua.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:19"]
Tupakoijat haisee pahalle ja on todella naurettavaa kun kiskotaan joku takinretku päälle ja tohvelit jalkaan että päästään aamusauhuille. Muuten ei tunnu päivä toisilla käynnistyvän.
Tupakoijat on itse asiassa mun mielestäni säälittäviä, itsetunnottomia reppanoita. Moni sanoo että hermot on liian tiukalla jos ei pääse hermosauhuille. Aika säälittävää.
Olen katsonut isäni kuihtuvan ja kuolevan keuhkosyöpään jonka mitä suurimmalla todennäköisyydellä aiheutti 27 vuoden tupakointi. Etäpesäkkeet aivoissa ei kauheesti huvittaneet ainakaan mua.
[/quote]
Sinullakin on asenenvamma tupakointia kohtaan. Ensinnäkin anna tupakan käyttäjille ihmisarvo. Hei eivät ole tupakoitsijoita vaan nimellisiä henkilöitä.
Tupakoitsija on tupakoitsija vain tupakoinnin ajan.
Moni muuten pärjää hyvin ilman aamusavuja tai päiviä ja viikkoja ilman savuja. Tupakointi ei ole välttämättä tapa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 10:31"]
[/quote]
Tämä tällainen johtuu ihmisten asenteista, ei homoudesta sinänsä. Heti kun homodissaus lopetetaan, loppuu myös homouden aiheuttamat mt-ongelmat. Tupakka sen sijaan jatkaa tappamista, vaikka ihmiset hurraisivat tupakoijille =).
[/quote]
Ainakin osien asenteista päätellen tupakan käyttäjän saa melkein tappaa tai kivittää hengiltä. Nöyryytyksen tarve on kova. Haukutaan typeryksiksi ja haisuleiksi ja tahdottomiksi luusereiksi.
Halutaanko tässä nyt samaa asiaa tietylle kohdistetulle kohderyhmälle, joka ei välttämättä tarvitse omaa kohderyhmää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:19"]
Homot haisee pahalle ja on todella naurettavaa kun kiskotaan joku takinretku päälle ja tohvelit jalkaan että päästään toteuttamaan itseään. Muuten ei tunnu päivä toisilla käynnistyvän.
Homot on itse asiassa mun mielestäni säälittäviä, itsetunnottomia reppanoita. Moni sanoo että hermot on liian tiukalla jos ei pääse toteuttamaan itseään. Aika säälittävää.
Olen katsonut isäni kuihtuvan ja kuolevan homouteen jonka mitä suurimmalla todennäköisyydellä aiheutti 27 vuoden homoilu. Etäsuhteet avioliitossa ei kauheesti huvittaneet ainakaan mua.
[/quote]
Laittakaapa tuon tupakoitsija nimityksen tilalle, joku muu nimitys niin löydätte asenteistanne paljon mielenkiintoisen vihamielisen negatiivisia piirteitä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:32"]
Ainakin osien asenteista päätellen tupakan käyttäjän saa melkein tappaa tai kivittää hengiltä.
[/quote]
No ei tietenkään saa. Ja tupakka ei välitä siitä miten tupakoitsijaa kohdellaan, se tappaa vaan tasaiseen tahtiin piittaamatta ihmisten kohkauksista asian ympärillä.
Meillä on töissä kaksi tupakoitsijaa, jotka ovat saikuilla lähes koko ajan. Heillä tuntuu olevan jatkuvasti joku tulehdus päällä. Toisaalta välillä tuntuu, että suurempi ongelma heillä on luonteenheikkous eli he jäävät herkemmin pois töistä.
Itsekin poltin useita vuosia ja lopetin, kun tulin raskaaksi. Nykyään saatan polttaa baarissa pari tupakkaa kerran vuodessa. Vasta lopetettuani olen tajunnut miten kuvottava tapaa tupakointi on. Tupakoinnin puolustelu on pelkkien tekosyiden keksimistä.