Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveät mieheen kohdistuvat raivokohtaukset

Vierailija
26.03.2013 |

Häpeä myöntää, mutta kohtelen miestäni välillä todella huonosti :( Olen aina ollut helposti suuttuva luonne, mutta nykyään olen ihan mahdoton. Räjähdyksiä sattuu aika harvoin (maks. kerran kuussa tai kahdessa) mutta sekin on liikaa. Usein väsymys ja stressi laukaisevat kohtauksen.

Kohtaus alkaa yleensä niin, että yksin ollessani (esim. töistä kotiin ajaessa) alan miettiä jotain asiaa mikä miehessäni ärsyttää, ja lopulta olen aivan raivoissani kaikista hänen vioistaan ja puutteistaan. Kotona sitten aloitan riidan jostain ihan pienestä, ja päädyn haukkumaan koko miehen. Käsiksi en käy koskaan, mutta sanon ilkeitä asioita.

On varmaan helppo neuvoa, että "älä vain sano niitä asioita mitä päähän tulee, kun kerran tiedät niiden olevan liioiteltuja ja julmia", mutta raivarin aikana ihan oikeasti tunnen inhoavani koko miestä, enkä pysty hillitsemään itseäni ollenkaan. Myöhemmin pyydän tietenkin anteeksi, mutta haluaisin mieluiten kokonaan eroon tästä piirteestäni.

Olen miettinyt voiko minipillereiden käyttö pahentaa tällaista taipumusta? Mitään mielenterveyden ongelmia minulla ei ole diagnosoitu, enkä ole tällainen ketään muuta kohtaan. Itse asiassa olen muiden seurassa hyvin hiljainen ja vetäytyvä. Ehkä sitten puran kaiken pahan oloni mieheeni :(

Meillä ei ole lapsia ja olen 28-vuotias.

Kellään samaa ongelmaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule nyt ap vastaamaan jotain kun olet saanut vastauksia.

Vierailija
2/11 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne pillerit voi aiheuttaa tuon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoniehkäisy voi pahentaa, joten jätä se pois. jotain terapiaa / rentoutumisopetusta suosittelisin myös. Jos et osaa lopettaa miehesi lyttäämistä tai haukkumista niin toivon, että hän ymmärtää siirtyä eteenpäin.

Vierailija
4/11 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne tulee työpäivän jälkeen, onko töissä sattunut asioita, joita et voi siellä käsitellä ja ne ärsyttävät sinua? Voi olla, että purat mieheesi omaa pahaa mieltä/oloa. Mieheen uskallat pahan olon purkaa turvallisesti. Saattoi osua ja upota tai mennä metsään. Itse tiedät. Vaikeaa kertoa lyhyen kirjoituksen perusteella.

Vierailija
5/11 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kognitiivinen terapia tai ainakin se että harjoittelet kognitiivisa tapoja käsitellä tunteitasi olisi hyödyksi. Kuulostaa siltä, että vastaava tapa toimia toteutuu helposti myös lasten kanssa, jos sellaisia joskus tulee. Et selvästikään ole tasapainossa tunteidesi tunnistamisen ja niiden käsittelyn kanssa, vaan tarvitset siihen keinoja. Niitä voi opetella. 

Vierailija
6/11 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä teidän suhde? Koetko että sinulla on hyvä mies? Edellisissä vastauksissa on ihan asiaa, mutta minusta käyttäytymiseesi voi vaikuttaa myös kokemuksesi miehestä. Itse ärsyynnyin aikanaan kovasti exästäni, mutta oman mieheni kanssa taas tällaista ilmiötä ei ole koskaan ollut. Nämä miehet ovat ihmisinä varsin erilaisia, nykyistä kunnioitan ihmisenä ja puolisona, kun taas exää pidin ja pidän loppujen lopuksi aivan ala-arvoisena ihmisenä. Voivatko raivarisi kertoa sinulle, että et kunnioita miestäsi?

Vierailija
7/11 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minulta aikoinaan! Mulla se loppui ensimmäisen lapsen synnyttyä. Jotenkin siinä rauhottui. Alkoi uudestaan, kun aloin käyttämään e-pillereitä. Siinä vaiheessa oli pakko skarpata paljon enemmän, koska oli myös pieni lapsi kotona. Sovittiin, ettei mies aloita heti ensimmäisenä kotiin tullessani mitään valittamista tai edes sen suuntaista minkä voi sellaisena ottaa, vaan odottaa tunnin verran, että ehdin rauhoittua. Muutenkin puhuttiin siitä, ettei se johdu hänestä ja minusta (mies teki ihan samaa nälkäisenä ja stressaantuneena). Se loppui molempien osalta, kun kiinnitti huomiota tilanteisiin joissa hermostuu helposti. No se alkoi taas raskaana ollessa, kun hormoonit heitteli ja loppui taas toisen lapsen synnyttyä. Eli kai ne hormoonit siihen voi vaikuttaa. Nyt en syö pillereitä ja menee hyvin.

Vierailija
8/11 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy havaita missä vaiheessa alat miettimään miehen ärsyttäviä piirteitä ja laittaa ajatukset uusille raiteille. Minä olen normaalisti erittäin rauhallinen ihminen, mutta halutessani saan psyykattua itseni lähes raivon partaalle miettimällä kaikkea mikä ärsyttää minua suunnattomasti. Se on itseaiheutettu juttu.

Vierailija
9/11 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se mies on niin mulkku, että se tekee asioita, jotka vituttaa sua niin mieti syitä miksi olet vielä tuossa suhteessa. Joskus vaihtamalla todella paranee. Ei suhteen kuulu olla täyttä työtä kaiken aikaa. Uskalla muuttua!

Vierailija
10/11 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se mies on niin mulkku, että se tekee asioita, jotka vituttaa sua niin mieti syitä miksi olet vielä tuossa suhteessa. Joskus vaihtamalla todella paranee. Ei suhteen kuulu olla täyttä työtä kaiken aikaa. Uskalla muuttua!

Vierailija
11/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?