Kauhea palelu öisin mutta samalla kuuma?!
Mitähän tämäkin on? Olen kärsinyt tästä nyt viikon!
Yhtäkkiä alkanut paleltamaan öisin, tärisen kuin olisi kuumetta. Kuumetta ei kuitenkaan ole vaan lämpö 35jtn. Iho tulikuuma. Samaan aikaan kuitenkin on kuuma? Tuntuu polttavana tunteena käsissä ja jaloissa ja peittoa ei voi pistää kunnolla päälle tai tulee hiki. Loppuu aamuyöstä ihan yhtäkkiä.
Perusterve alle 30v nainen olen.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo sijoittuisi muutamaan yöhön ennen menkkoja ja olisit jonkin verran vanhempi, olisin sanonut heti, että esivaihdevuosioireiluja. 3-kymppisenä kuitenkin tutkittaisin asian.
Itselläni alkoi yöhikoilut johon kuului palelu ennen neljääkymppiä ja sekin on esivaihdevuosiin aikaisin.
Jos nyt en ihan väärin ole kroppaani lukenut, niin ovulaation aika on/oli tässä justiinsa.
Onhan vaihdevuosioireet toisaalta mahdollisia minkä ikäisenä tahansa....
Tätä samaa on kuitenkin myös päivällä, ei vaan yhtä voimakkaana kuin öisin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo sijoittuisi muutamaan yöhön ennen menkkoja ja olisit jonkin verran vanhempi, olisin sanonut heti, että esivaihdevuosioireiluja. 3-kymppisenä kuitenkin tutkittaisin asian.
Itselläni alkoi yöhikoilut johon kuului palelu ennen neljääkymppiä ja sekin on esivaihdevuosiin aikaisin.
Jos nyt en ihan väärin ole kroppaani lukenut, niin ovulaation aika on/oli tässä justiinsa.
ap
Toki voi olla mahdollista aiemminkin, mutta aikaiset vaihdevuodet eivät ole täysin riskittömät, siksi patistaisin lääkäriin. Aikaisiin vaihdevuosiin liittyy nimittäin mm. osteoporoosiriski. Minulle on kerrottu, että jos kuukautiset loppuu ennen 45 vuoden ikää, pitäisi aloittaa hormonikorvaushoito juuri tuon osteoporoosiriskin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toki voi olla mahdollista aiemminkin, mutta aikaiset vaihdevuodet eivät ole täysin riskittömät, siksi patistaisin lääkäriin. Aikaisiin vaihdevuosiin liittyy nimittäin mm. osteoporoosiriski. Minulle on kerrottu, että jos kuukautiset loppuu ennen 45 vuoden ikää, pitäisi aloittaa hormonikorvaushoito juuri tuon osteoporoosiriskin takia.
Joo, kyllä mä aion käydä lääkärissä jos tää ei nyt ota loppuakseen tai jos tää uusiutuu.
Mua oikeasti itkettää, koska juuri kun alettiin miettiä perheen perustamista niin tuli sit tämmönen. :'( Että ollaankohan nyt sit liian myöhässä näin 28-vuotiaina.... :/
ap
Minulla oli vähän tuollaisia oireita elämäntilanteessa jossa oli aivan järjettömät ahdistusoireet päällä. Heräsin yltä päältä hiessä ja seuraavaksi hytisin ja tätä vaihtelua jatkui heräämiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vähän tuollaisia oireita elämäntilanteessa jossa oli aivan järjettömät ahdistusoireet päällä. Heräsin yltä päältä hiessä ja seuraavaksi hytisin ja tätä vaihtelua jatkui heräämiseen asti.
Mulla on tosi stressaavaa nyt. Olen pienen ajan sisään saanut potkut (olen siis työtön nyt), moni sukulaiseni on vakavasti sairaana, kaverin kanssa on ollut riitoja jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tosi stressaavaa nyt. Olen pienen ajan sisään saanut potkut (olen siis työtön nyt), moni sukulaiseni on vakavasti sairaana, kaverin kanssa on ollut riitoja jne...
tämä oli siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on siis myös aiemmin diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö. Palelun olen kokenut ahdistusoireena stressaavissa tilanteissa ja joskus kuumat aallotkin. Mutta on uutta, että on kylmä ja kuuma samaan aikaan.
ap
Ahdistusta mäkin veikkaan. Se voi aiheuttaa jopa kuumeilua.
Oletko varma ettet ole jo raskaana? :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettet ole jo raskaana? :)
No en usko. :D Ehkäisy on kuitenkin ollut vielä käytössä ja ennen edellisiä menkkoja tein negan raskaustestin. Menkat mulla tosiaan on epäsäännölliset ja välissä on pitkiäkin taukoja. Näin on ollut aina, minulla ei ole koskaan ole ollut "normaaleja menkkoja". Gynen mielestä kuitenkin tämmöinen on ok.
ap
Hmm, no sitten veikkaan, että on joko hormonaalista (epäsäännölliset kierrot) tai sitten sinulla on sen stressin takia elimistö sekaisin. Suosittelen kyllä että käyt ne kilpirauhasarvot ja sokerit tarkistuttamassa :)