Iltasanomissa on useita artikkeleita miten joku on noussut köyhyydestä
ja menestynyt.
Olen kade. Tulen itekin köyhästä perheestä Itä-Helsingistä, ja vaikka on amk-tutkinto ja vakityö (huonopalkkainen), on arki silti yhtä selviytymistä laskupinoista ja perustarpeista. Varsinkin sen jälkeen kun jäin yksinhuoltajaksi.
En ole yrittäjähenkinen. Olen luuseri vissiin.
Kommentit (31)
Yhteistä noille kaikille yleensä on, että ovat yrittäjiä. Köyhälistö pitää niitä itsekkäinä riistäjäkapitalisteina sen sijaan että itse ryhtyisivät yrittäjäksi.
Vaurastumiseen riittää 5000 e. Seuraa osakemarkkinoita, osta hyvän yhtiön osakkeita dipistä ja odota nousua. Yllättävän helppoa.
Huvittavia ovat myös artikkelit joissa 18-vuotias on perustanut menestyvän yrityksen tms. Ihan kuin tällaiset ääriesimerkit olisivat mahdollisia kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vaurastumiseen riittää 5000 e. Seuraa osakemarkkinoita, osta hyvän yhtiön osakkeita dipistä ja odota nousua. Yllättävän helppoa.
juu, osakemarkkinoilla kaikki vain aina voittavat. Kukaan ei koskaan häviä.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että vaatii perehtymistä ja riskinsietokykyä. Ei siis aloittelijan hommaa.
Samaan aikaan on paljon juttua Sdp:stä ja kyseisen puolueen mollaamista, varmaan kokoomuksen hyväksi kyseiset jutut. Komenttiosion perusteella jutut uppoavat jopa aika hyvin. Itse en kannata kumpaakaan puoluetta mutta pienempänä pahana näen Sdp:n kuin monikansallisen ja suomen työläisiä polkevaa kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu, osakemarkkinoilla kaikki vain aina voittavat. Kukaan ei koskaan häviä.
Lisäsin toiseen viestiin että vaatii perehtymistä ja riskinsietokykyä. Ei siis aloittelijoille. Ja valitsemalla vakavaraisen ja hyvän yhtiön, ei mitään uutta Talvivaaraa.
Parempi noin päin kuin Iltalehden mukaköuhän itkut kun rahat ei riitä pleikkariin.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan on paljon juttua Sdp:stä ja kyseisen puolueen mollaamista, varmaan kokoomuksen hyväksi kyseiset jutut. Komenttiosion perusteella jutut uppoavat jopa aika hyvin. Itse en kannata kumpaakaan puoluetta mutta pienempänä pahana näen Sdp:n kuin monikansallisen ja suomen työläisiä polkevaa kokoomusta.
Kommenttiosioita lukiessa kannattaa muistaa, että sinne kirjoittelee suhteellisen suppea määrä ihmisiä, jotka kirjoittavat kymmeniä viestejä agendansa mukaisesti ja sitten klikkailevat peukkuja omille kommenteilleen.
Kummasti niillä kaikilla oli rahaa perustaa yritys ja lopuilla takaajat lainoille.
Älä pidä itseäsi huonona, ap. Ne ihmiset ovat menestyneet todennäköisyyksistä huolimatta. Heidän tarinansa ovat poikkeuksia siihen, miten asiat yleensä menevät.
Tyhjästä menestyäkseen tarvitsee myös tuuria. Kaikilla sitä ei ole, mutta turhaan yrittäneistä ei juuri kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia ovat myös artikkelit joissa 18-vuotias on perustanut menestyvän yrityksen tms. Ihan kuin tällaiset ääriesimerkit olisivat mahdollisia kaikille.
Taitaa olla rikkaiden muksuja. Kaikki suhteet, rahoitukset, apujoukot valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänytkään? Ilmeisesti tässä maassa pitää edelleen vaieta tiukasti jos sattuu menestymään. Ja lehteen saisi kirjoittaa vain juttuja siitä kuinka on niin kurjaa ja köyhää ja en sille mitään voi. Kurjuudessa piehtarointi ei varsinaisesti lisää kenenkään menestysmahdollisuutta. Keneltä se on pois jos kerrotaan välillä niistäkin yrittäjistä jotka on olleet onnekkaita ja menestyneet?
Median lukutaito?
Lähes poikkeuksetta juttuun ja "vaurastumiseen" sisältyy piilomainontaa, jonka monet lukijat jättävät huomioimatta.
Ja onko mainos faktaa vai ei, sen päättää jokainen itse.
Kävin lukemsssa tämän päivän iltapäivä lehden jutun, jossa kerrottiin vaurastumisesta, hyvistö tuloista, sijoittamisesta jne. niin en päässyt kuin videon alkuun, kun alkoi op.n piilomainonta ja päätin videon katselun siihen.
Kannattaa suhtautua mediaan kriittisesti ja katsoa silmät auki, mikä on viestin tavoitteet ja päämäärät.
Tuossakin videossa kalasteltiin op asiakkaaksi ja sijoittajaksi ja mahdollisesti etsittiin työvoimaa. Piilomainontaa parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun opiskelijatyttö menee osuuspankkiin töihin, pöytään lyödään 2500€ palkka ja parin kuukauden päästä onkin jo 2800€/kk. Kumma kun vuosikymmeniä työssä olevat virkailijat eivät pääse samaan.
Ja Osuuspankkiin kannattaa ehdottomasti avata ASP-tili.
Voi tätä ihmisten hyväuskoisuutta
jos piilomainontaa pidetään faktana.
Eniten huvittaa "rikastu asuntosijoittamisella"-jutut. Lainarahalla vaan sijoitusasuntoa ostamaan ja ovista ja ikkunoista vyöryy rahaa. Itse sijoitusasunnon omistajana tiedän että vero on huikea 30 %, hyvän vuokralaisen saanti on onnen kauppaa ja taloyhtiöön tehdään koko ajan jotain remppaa mikä maksaa. Eikä ole edes sitä lainaa.
Suurin osa startupeista menee mönkään. Suurimman osan yrityksistä 10 toimintavuodenkin jälkeen lv on alle 500ke/v. Se mitä jää viivan alle on monesti negatiivinen luku.
Vierailija kirjoitti:
Eniten huvittaa "rikastu asuntosijoittamisella"-jutut. Lainarahalla vaan sijoitusasuntoa ostamaan ja ovista ja ikkunoista vyöryy rahaa. Itse sijoitusasunnon omistajana tiedän että vero on huikea 30 %, hyvän vuokralaisen saanti on onnen kauppaa ja taloyhtiöön tehdään koko ajan jotain remppaa mikä maksaa. Eikä ole edes sitä lainaa.
Joo, mutta tällä tavalla luodaan ihmisille tarpeita ja mielikuvia.
Ketä kiinostaisi, jos sijoitusyhtiö tai pankki piilomainostaisi, kuinka vuokralaiset laittavat huoneison pask.. tai putkiremontit maksavat kymmeniä tuhansia.
Näiden juttujen idea on todistaa, miten jokainen on oman onnensa seppä ja kellään köyhällä ei ole oikeutta valittaa, koska nuokin ovat nousseet köyhistä oloista. Siksi esimerkiksi tukia ei tule maksaa.
Oikeistolehtiähän nuo ip-lehdet ovat. Kokoomuksen asiaa ajavat.