Kertokaa syitä miksi hoito-alalle ei kannata hakea!!
Minulle on sanottu että hoitoalalla työskentely ei herkkua kuulemma ole ja alalle ei kannata hakea. Kerrotteko hoitoalan ihmiset miksi koska olen ajatellut hakeutumista sairaanhoitajan opintoihin?
Kommentit (43)
Opojen yms. tehtävänä on työntää hoitoalalle mahdollisimman paljon uusia uhreja, kun entiset karkaavat alalta pois!
En ole hoitaja, mutta arvostan suuresti hoitotyötä ja tiedän alan ongelmista. En ole kuullut yhdenkään hoitajan olevan täysin tyytyväinen työhönsä/työpaikkaansa. Sitten, kun niitä juttuja kuuntelee, niin hämmästyn siitä, miten hoitajat suostuvat kaikkeen! Miksi tehdä ylitöitä, jos niistä ei edes makseta? Silloin tällöin voit lähteä töistä vartin aiemmin... Lisillä pääsee ihan ok-palkkoihin, mutta ne lisätkin ovat ihan naurettavan pieniä korvauksia siitä, että olet töissä kaikki illat, viikonloput, yöt ja pyhät...
Alalla on varmasti töitä, mutta mikään ei tule muuttumaan parempaan, kun kaikkeen suostutaan. Miksi jäädä tekemään 2 vuoroa peräkkäin vain siksi, että työnantaja painostaa, kun ei saa sijaista tilalle? Korvauksen saat sitten siitä, että saat silloin tällöin tulla töihin myöhemmin tai lähteä aikaisemmin, jos vaan siltä näyttää...
Keksin miten säästää joka kuukausi yli 3000 euroa ja toteutin tapaa menestyksekkäästi itse. Kun huomasin, että se toimii, mutta toiset eivät tee samoin, menin kertomaan siitä esimiehelleni.
Minulle ei maksettu oivalluksestani palkkiota! Lisäksi sanottiin, että voit itse tehdä säästöjä, mutta et voi vaatia, että muut tekisivät myös! Keksintöäni ei siis otettu osaksi käytäntöä! Tässä olisi säästetty rahaa työnlaadun pysyessä entisellään. Olenko liian yrityshenkinen hoitoalalle? Joka tapauksessa ymmärsin, että palkkani ei tulisi koskaan nousemaan hoitoalalla.