Sain eilen tällä palstalla paljon kritiikkiä.
kun kerroin että minulle on tehty 3 aborttia ja olen antanut yhden lapseni adoptioon. Ihmiset eivät tuntuneet tajuavan että elämä voi muuttua. Nyt olen ollut jo yli 10v onnellinen ja minulla ja miehelläni on yksi lapsi.
Kommentit (27)
Siis olet antanut yhden lapsen adobtioon.
Miks tää pitää alottaa uudelleen? Etkö saanut eilen tarpeeksi vai luuletko että tänään täällä ovat eri ihmiset?
Itse eilen ainakin yritin olla puolellasi, nyt meni kyllä maku kun tulit uudelleen asiasta jankkaamaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:01"]
Pystyn ymmärtämään ehkä yhden abortin, mutta kolmea en missään nimessä. Mitä mieltä itse olet noin monesta abortista? Mikä sinut niihin ajoi? Koetko tehneesi oikein vai väärin? Kadutko? Miksi ylipäätään teit ne?
Minusta on kylä hienoa, että yhden lapsen olen antanut adobtioon. Se ei ehkä ole helppoa oli elämäntilanne kuinka kamala tahansa.
Olin nuorena tytön ja asunnoton, alkoholia en paljoa käyttänyt enkä ole huumeita ikinä käyttänyt. Löysin itseäni vanhemman miehen joka sitten kun jo asuttiin yhdessä yms alkoi väkivaltaiseksi ja kärsi mielenterveysongelmista. Hänen takiaan ajauduin adoptioon ja abortteihin. Pyysin apua vanhemmilta ja monesta paikasta että saisin asunnon ja talouden kuntoon mutta en mistään apua saanut.
Sä olet tehnyt niin monta typerää virhettä elämässäs (ja ne 4 ei toivottua raskautta tuskin ovat ainoita) ja suhtaudut siihen niin välinpitämättömästi, että annat edelleen itsestäsi tosi idiootin kuvan. Sä olet nyt onnellinen, mutta olisko silloin aikaisemmin pitänyt vähän miettiä mitä oikein touhuaa. Etkä sä edes tiedä varmasti onko sun yksi virhearviointi täys katastrofi. Ehkä saanut tosi paskan perheen, mutta pääasia, että sä olet nyt onnellinen.
Niin ja? En ollut täällä eilen, mutten ymmärrä kolmea aborttia. Taisit alkaa seksielämän melko nuorena.. :(
Tottakai elämä muuttuu, olisihan se näky jos 90- vuotias on kuin teini! :D Elämässä kuuluukin kasvaa ja mielipiteet -ne muuttuu ja muovautuu.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:13"]
Niin ja? En ollut täällä eilen, mutten ymmärrä kolmea aborttia. Taisit alkaa seksielämän melko nuorena.. :(
Tottakai elämä muuttuu, olisihan se näky jos 90- vuotias on kuin teini! :D Elämässä kuuluukin kasvaa ja mielipiteet -ne muuttuu ja muovautuu.
[/quote]
No 17v aloin seksielämän. Tuon ekan aviomieheni josta aiemmin kerroin tapasin 21v.
Uskon ettet ole niin onnellinen kuin väität. Miksi muuten toista päivää selittelisit täällä ratkaisujasi. Mieltäsi vaivaa sekä abortit että adoptio ja yrität saada hyväksyntää niihin. Nyt yritätät sisarusta lapselle jolla voisi niitä jo olla.
Minulla on kaksi sisarusta ja kolme lasta. Vanhempani kuolivat melko nuorina ja sisarussuhteista oli suurta lohtua silloin. Omat lapseni ovat todella kiintyneitä toisiinsa samoin kuin sisarusteni lapset ja serkuksetkin on läheiset vaikka nuorimmalla ja vanhimmalla on ikäeroa 20v. Minä asun 350km päässä sisaruksisat mutta sekään ei haittaa. Ehditään tavata kuitenkin säännöllisesti.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:09"]
Pystyn ymmärtämään ehkä yhden abortin, mutta kolmea en missään nimessä. Mitä mieltä itse olet noin monesta abortista? Mikä sinut niihin ajoi? Koetko tehneesi oikein vai väärin? Kadutko? Miksi ylipäätään teit ne?
Minusta on kylä hienoa, että yhden lapsen olen antanut adobtioon. Se ei ehkä ole helppoa oli elämäntilanne kuinka kamala tahansa.
Olin nuorena tytön ja asunnoton, alkoholia en paljoa käyttänyt enkä ole huumeita ikinä käyttänyt. Löysin itseäni vanhemman miehen joka sitten kun jo asuttiin yhdessä yms alkoi väkivaltaiseksi ja kärsi mielenterveysongelmista. Hänen takiaan ajauduin adoptioon ja abortteihin. Pyysin apua vanhemmilta ja monesta paikasta että saisin asunnon ja talouden kuntoon mutta en mistään apua saanut.
[/quote]
Se ei mielestäni siltikään poista sitä tosi asiaa, että olisit voinut välttää abortit. Mielestäni sun kannattaisi jollain tasolla ymmärtää, että olet tehnyt virheitä etkä vain ajautunut elämään väkivaltaiseen suhteeseen. Kun ottaa vastuun omista teoistaan, voi myös antaa itselleen anteeksi menneisyyden ja jatkaa elämistä hyvillä mielin.
Ja en ole sellainen, joka moralisoisi omista valinnoista ja elämän olevan juuri sellaista kuin itse haluaa. En todellakaan. Ymmärrän miten helposti elämä ajautuu raiteiltaan. Ymmärrän miten vaikeaa on muuttaa omaa elämäänsä. Ymmärrän kaikki virheet ja inhimillisyyden. Siitä ei ole kyse vaan siitä, että näistä seikoista huolimatta hyväksyy omat virheensä ja ottaa niistä vastuun. Muuten ei voi lakata ajelehtimasta ja toisaalta ei voi myöskään antaa itselleen anteeksi. Ja minusta tuntuu, että nimenomaan kaipaat ymmärrystä ja hyväksyntää muilta, koska et itse ole vielä sinut menneisyytesi kanssa.
[/quote]
Pakko kommentoida. Sana kirjoitetaan adoptio, ei todellakaan adobtio.
Mutta on se kyllä surullista jos tekee kolme aborttia ja yhä se ihmiselle on tuollaisen esteen takaa ajateltuna, kyllä se taitaa sinuun sattua mutta saan tunteen että tahdot selitellä asiaa ja ajatella että se oli jotain nuoruuden tyhmyyttä..
Abortti ja adoptio ei ole helppo asia eikä sitä kevytkenkäisesti sovi tehdä.
Tietenkään se ei tarkoita että nyt aikuisena et sitten perhettä voisi perustaa ja olla siitä onnellinen. Tehdyt päätökset on osa elämääsi, ihan siinä että olisit lapset pitänyt.
7
Mukavaa, jos elämäsi on muuttunut. Hyvä, jos olet nyt saanut elämänhallintaa. En tiedä mistä pohjasta ponnistat, mutta kyllähän 4 ei-toivottua raskautta on aivan todella paljon. Ehkäisyyn on kuitenkin monia erilaisia toimivia keinoja.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:21"]
[/quote]
Pakko kommentoida. Sana kirjoitetaan adoptio, ei todellakaan adobtio.
[/quote]
Heh :D Mietin kuumeisesti, että jotain vikaa sanassa oli, mutta en saanut päähäni mitä :D T. Opettaja
Se kirjoitetaan adoptio :D ettekö ole koskaan lukenu lehtiä?
En kyllä kadu noita abortteja ja adoptiota, koska jos en niitä olisi tehnyt olisin luultavasti 5 lapsen yh. Tuo ensimmäinen mieheni kuoli jo vuosia sitten eli yksin olisin joutunut lapseni hoitamaan.ap
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:30"]
En kyllä kadu noita abortteja ja adoptiota, koska jos en niitä olisi tehnyt olisin luultavasti 5 lapsen yh. Tuo ensimmäinen mieheni kuoli jo vuosia sitten eli yksin olisin joutunut lapseni hoitamaan.ap
[/quote]
So? Ja kerro nyt miksi tästä asiasta piti tehdä uusi aloitus??
Ei tarvii katua ei, mutta muista nyt jatkossa, kun lapsiluku on täynnä, käytä raskaudenEHKÄISYÄ. Ihan neuvolasta saat tietoa aiheeseen. Ja nyt, mee hoitaa sitä lastas äläkä roiku aihevapaalla hakemassa hyväksyntää.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:48"]Ei tarvii katua ei, mutta muista nyt jatkossa, kun lapsiluku on täynnä, käytä raskaudenEHKÄISYÄ. Ihan neuvolasta saat tietoa aiheeseen. Ja nyt, mee hoitaa sitä lastas äläkä roiku aihevapaalla hakemassa hyväksyntää.[/quote]
Kyllä käytämme ehkäisyä meillä kondomi käytössä enkä ole tehnyt aborttia vuoden 97 jälkeen.
Miksi kondomi, et sitten varmempaa ehkäisyä halua?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:53"]
Miksi kondomi, et sitten varmempaa ehkäisyä halua?
[/quote]
Kyllä se on varma ehkäisy, vuosia jo käytetty eikä vahinkoja ole sattunut ja jos vielä raskaaksi tulisin pitäisimme lapsen.