Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitteko opeen yhteyttä tällaisessa asiassa? Onko kiusaamisrta?

Vierailija
14.03.2013 |

Luokkakaveri haukkunut useampaan otteisiin tytön vaatteita rumaksi/likaiseksi kaikkien kuulleen. Lisäksi kuulutellut, että haiset hielle. Kannattaako tuollaisesta sanoa opelle, jotta ope voisi puhuttaa tyttöä? Kyse 13-vuotiaista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ottaa yhteyttä. On ainakin epäasiallista käytöstä, jonka tulee loppua.

Vierailija
2/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan yhteyttä opettajaan. Ei tuollainen kommentointi ole asiallista, siinä pyritään saattamaan kohde huonoon valoon ja/tai alistamaan häntä. Sen on loputtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tyttösi kanssa vaateostoksille ja osta samalla hyväntuoksuista suihkugeeliä ja roll on deodoranttia. Suihkuun ja sitten uusissa vaatteissa puhtaana kouluun. Ei luulisi olevan enää mitään sanomista toisilla.

Vierailija
4/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan yhteyttä opettajaan mutta sen lisäksi voisit pitää huolen puhtaista vaatteista ja puhtaasta tytöstä, Dödön käyttöä olisi hyvä opetella.. En tarkoita että vaatteet pitäsi olla kalliita muotivaatteita mutta siistejä ja puhtaita.

Vierailija
5/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin tytöltä itseltään haluaako hän että opettajaan otetaan yhteyttä. Tuonikäinen ei välttämättä missään nimessä sitä halua ja jos näin on, minusta sitä pitää kunnioittaa. Mutta jos hän haluaa niin sitten toki. Täytyyhän vanhemman jotain tehdä jos oma lapsi pyytää apua.

Toinen juttu sitten on, että auttaako 13-vuotiaan kiusaajan puhuttelu mitään. Pienemmillä se usein auttaakin, mutta kokemuksesta tiedän että tuonikäiset usein on puhuttelussa kuin myöntyväisyyden ja katumuksen perikuva, mutta sama kiusaaminen jatkuu kuin ennenkin, jopa ehkä pahempana kostoksi kantelemisesta. Itselleni tuli tuossa iässä ensimmäinen kunnon pahoinpitely koulumatkalla, kun olin kannellut kiusaamisesta :( Ja lopulta vielä MINÄ, kiusattu, jouduin käymään koulupsykologilla useita kertoja ja ne kiusaajat eivät saaneet mitään merkittävää rangaistusta, eikä kiusaaminen loppunut. No, opinpa etten aikuisille mitään kerro asioistani.

Vierailija
6/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 09:10"]

Ota vaan yhteyttä opettajaan mutta sen lisäksi voisit pitää huolen puhtaista vaatteista ja puhtaasta tytöstä, Dödön käyttöä olisi hyvä opetella.. En tarkoita että vaatteet pitäsi olla kalliita muotivaatteita mutta siistejä ja puhtaita.

[/quote]

Joo toki kannattaa tsekata että väitteet hajusta ja likaisista vaatteista ei ole tosia. Mutta joskus kyllä tuommoisia juttuja kuten haiseminen ihan keksitäänkin kiusatuista. Minä olin koulukiusattu koko kouluikäni, ja ihan mistä vaan mitä tein tai olin tehtiin aina pilkan aihe. Jossain vaiheessa se oli tuo haisemisjuttu, vaikken taatusti haissut. Välillä pilkattiin tyylistäni juosta, ja jopa tapani yskiä oli niin nolo että siitä piti nälviä.

Vierailija
7/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne koululaiset oppivat tuollaista?

Täälläkin on pitkä ketju jossa äidit(?) kilvan nauravat ja pilkkaavat vaatteita, joita jotkut ostaa ja myös pitävät. Miksipä teinit eivät toimisi samalla tavalla kun aikuisetkin osaavat yökkäillä toisten vaatevalinnoille.

Vierailija
8/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ei sano sitä asianosaisen kuullen, vain yleisellä tasolla on av:lla ihmetelty kevään muotia.