Jaksaisitteko tällaista arkea
Eli päivätyö ma-pe.
Herätys 4.40
Töihin lähtö 5.40
Työmatka autolla 65 km, n. 1 h kelistä riippuen
Töissä 7-16
Kotona n. 17.00
Suihku, ruoka, seuraavan päivän eväät valmiiksi
Nukkumaan 19.30 jotta jaksaa seuraavan päivän eli ei juuri vapaa-aikaa iltaisin.
Kaikki aika menee työhön ja matkoihin. En vaan jaksaisi enää mutta pakko kun ei ole nyt muutakaan. Aina väsyttää!
Kommentit (59)
Miksi väkerrät jotain tunnin aamulla? Itse pesen hiukset, laitan muotoiluainetta, ajan ja viimeistelen perillä. Samaten aamukahvi vasta töissä.
Uskomattomia noi kommentit ”sellaista aikuisen elämä on” no ei tarvitse olla! Kuka vaan voi muuttaa elämäänsä mielekkäämmäksi! Hirveää elää joka päivä niin ettei pidä omasta elämästään! Sitten elää sitä 80v ja kuolee pois! Ai kauhea alkaa särkeä pää jo ajatuksesta etten heräisi joka päivä rakastaen elämääni.
Onko sulla ap lapsia?
Mä en tuota sinun elämää kutsuisi kovin raskaaksi jos sinun ei tarvitse ajatella kuin itseäsi.
Lisää tuohon sinun arkikuvioosi pari lasta ja huonosti osallistuva mies, niin sitten uskon, että raskasta on :)
En jaksaisi viikkoakaan tuollaista. Ei elämässä olen järkeä jos se on pelkkää työtä. Myös arkeen pitää jäädä vapaa-aikaa (muuta kuin työmatkat, syöminen ja nukkuminen siis).
Joo ja viikonloppu lauantai valvoen su nukkumaan klo 5.00 aamulla ja su aamulla 8.00 ylös. Nukkumaan vasta su/Mä 3.00 ja ylös 4.50 mä töihin. Ja eikun arki uudestaan. Siinä viikonloppuna painat kotihommat ja hoidat lapset ja ukon. Selvin päin. Tuota kun jatkat 20 vuotta niin 😂
Eipä kuullosta kovin ihmeelliseltä. Mä lisään tohon vielä lasten päiväkodin ja koulun + miehen vuorotyön+ harrastukset. Kikkaillaa yhdellä autolla tää kaikki.
Talvisin saatan nousta jo kolmelta, koska lumituöt. Viimristään nousen viideltä. Koirille ruoka, lenkki, oma kahvi, kotitöitä, työmeilit, lapset ylöd 6.30, liikkeelle 7.00.
Päiväkodilla ja koululla 7.50, toimistolle kasilta. Takaisin lapset keräten ja kotona 17.30.
Koirille ruoka, lapsille ruoka, kotitöitä, koirat ulod, lasten hoitoa jne, toinen koirien ulkoilutus.
Lapset nukkumaan kasilta. Itse tunnin ylhäällä. Kotitöitä. Seuraavan päivän valmistelya. Nukkumaan.
Huoh, unentarve on geneettistä ja yksilöllistä. Ei sitä kysytä av-mammalta, mikä kellekin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sulla menee aamulla tunti jos oot illalla laittanut eväätkin valmiiksi? Ja paljonko unta oikein tarvit?
Tuosta voisi hyvin niistää pari tuntia esim urheiluun.
Herätys 5.15
Töihin 5.50 (65km ei aja paljoa tuntia kauempaa, aamupala mukaan autoon)
17.00 kotona
21.00 nukkumaan (8h unta on ihan riittävästi aikuiselle)
Ruokaostokset joko netistä tai keskitettynä viikonloppuna. Ei tuo kuulosta musta edes pahalta.
Vain täysitollo kuvittelee että jokaisen aikuisen unen tarve on 8h se voi olla myös 9,5h yksilöstä riippuen... Ja uni ei ole se mistä aikaa otetaan.
Niin? Arkeni on tuota, paitsi mulla on kaksi lasta, jotka viedä päiväkotiin ja hakea pois. Eikä se siihen lopu, äitiys on aika paljon muutakin. Helppona pitäisin aikuisena ihmisenä tuollaista arkea
Mun mielestä toi olis kevytkauraa. Tohon kun lisää lapset, ruuan teot, kodinhoidon ja eläimet. Sitten voit sanoa että väsyttää. Mä voisin heti vaihtaa paikkoja, tuntus lomalta.
En jaksaisi enkä suostuisi tuollaiseen arkeen.
En jaksa minäkään tällaista, vaikka ei itse tarvitse herätä aikaisin, mutta aikaisin lähtijät huonontaa unta kun eivät osaa lähteä hiljaa. Autojen yms. pörinä herättää liian aikaisin.
Tilintarkastusalalla tehdään tähän aikaan vuodesta 12h päiviä, tähän työmatkat päälle - aloittajan vapaa-aika kuullostaa luksukselta.
Kummallisia nuo "onko sulla lapsia" kommentit. Mitä sitten vaikka olisi? Samoin lemmikit, älä ota jos et jaksa hoitaa. Lapsia ei ole pakko hankkia ja elämä voi oikeasti olla raskasta myös ilman. Lapsia on liian helppo käyttää tekosyynä monenlaiseen. Se että et jaksa töitä ja omia lapsiasi ei tarkoita sitä, että joku muu ei voisi olla väsynyt, vaikka hänellä ei olisi lapsia. Tsemppiä ap!
Jaksaisin jos tietäisin sen kestävän esim. yhden vuoden. En niin, että hommaa pitäisi puurtaa hamaan tulevaisuuteen.
Kestin yhden vuoden näin:
Herätys klo 5.30
Bussi klo 6.15
Toinen bussi klo 7.00
Töissä klo 8.00
Kotona klo 18.00 (kävin kaupassa vaihdon yhteydessä)
Ruoka klo 19.00
Työasioita, tv:n katselua, kotitöitä, suihku
Nukkumaan klo 22
Viikonloput menivät usein työasioiden valmistelussa, joten vuoden jälkeen hankin auton. Sen jälkeen aamuherätys oli vasta klo 6.00, töihin lähdin 6.40 ja tuntia myöhemmin olin töissä. Iltaisin olin kotona jo klo 17. Oli luksusta.
No minä tein puoli vuotta kahta työtä toisessa työaika ma-pe 9-17, toisessa 22-05 ja yleensä 6 vuoroa viikossa. Eli yhden yön viikossa nukuin ja muut painoun töitä.